ochtend na ovulatie lagere temp???

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by peps, Jan 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Wat vinden jullie van mijn temp? Beetje vreemd toch?
    cd1 36,5
    cd2 36,4
    cd3 36,8 (heel slecht geslapen)
    cd4 36,3
    cd5 36,4
    cd6 36,4
    cd7 36,4
    cd8 36,4
    cd9 36,6
    cd10 36,4
    cd11 36,4
    cd12 36,8 (was in afrika in een kamer zonder airco ongv 27 C)
    cd13 36,6
    cd14 36,6 (1e pos ov test)
    cd15 36,8 (vergeten de verwarming laag te zetten) eisprong 17.00u
    cd16 36,5 (dag na de eisprong! zou de temp hoger moeten zijn!??

Denken jullie dat dit klopt dat de dag na de ovu (ongv rond 17.30) dat de temp lager kan zijn. Heeft iemand dit eerder meegemaakt????
    Hoop dat ie morgen wel omhoog gaat want ik weet toch echt bijna zeker dat gister mn eisprong was, ben heel benieuwd.:(

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Weet je zeker dat toen je eisprong was? Vaak heb je een temperatuur dip net voor je eisprong namelijk. Zelf heb ik het dus nooit gezien dat die erna omlaag gaat. Vaak gaat mijn temp over 2 dagen goed omhoog na de eisprong. Zou gewoon even doortempen en kijken wat er gebeurd inderdaad.

Succes, Charlie

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dan sprong je ei gewoon (iets) later dan je dacht. Fysiek is het onmogelijk namelijk.

Na de eisprong wordt pas progesteron geproduceerd door het gele lichaam dat is ontstaan de gesprongen follikel. Het is ditzelfde progesteron wat zorgt voor een temperatuurverhoging.

Tenminste, dat is wat ik heb begrepen van de biologie omtrent de menstruatiecyclus.

4. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    snap het niet want volgens mij heb ik het echt heeel duidelijk gevoeld. Het begon rond 17.00 ( ik voelde al dagen dat er iets stak in mijn rechterzij dat moet echt het eitje zijn geweest) en ik kreeg een heel opgeblazen gevoel en het gevoel dat mn darmen vol met lucht zaten en het stak echt behoorlijk. Zo rond 19.00 ben ik naar het toilet geweest en was het gevoel weg en de steken ook. Heb daarna misschien nog 3 x een korte steek gevoeld maar dacht dat dat niet meer kon.
    Misschien omdat de ovu laat op de dag was ging de temp niet omhoog? Vandaag is ie gelukkig wel licht gestegen. 36,7 ook niet echt veel maar dat had ik de vorige keer ook, dat ging toen heel langzaam en viel ook nog wel eens terug (en was toen wel zwanger maar is helaas wel een miskraam geworden na 11 wk) Wacht morgen maar weer in spanning af....

5. 4days

4days Niet meer actief

Je temp gaat niet per se de dag na je ei omhoog, bij sommige vrouwen is het 2 dagen na hun ei.

Mar als de temp helemaal niet meer omhoog gaat heb je waarschijnlijk ook geen eisprong gehad, temperatuur is ontzettend nauwkeurig.

6. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    blij om te horen maar nog even een vraagje, bij mij ging mn temp de dag na de ovu naar beneden, valt dat dan ook nog onder normaal?
    Vanochtend was de temp wel hoger.
    Heb, niet zo slim, gisteravond getempt en toen was mn temp eerst hoog 37,0, heb ff geslapen 5min ofzo en toen nog eens en was mn temp gezakt naar 36,5. Toen raakte ik helemaal in paniek en dat doe dus ook maar niet weer want je schiet er niets mee op....

7. veronika

veronika Niet meer actief

Je temp ging naar beneden na je positieve ovutest? Dat kan prima, dat is zo'n typisch ei-dipje vlak voor ie springt dat veel meiden hebben.

Wat je beschrijft om 17u klinkt toch wel gewoon als je darmen die zich roerden... :) Veel meiden voelen nooit iets van hun eisprong, dus ik zou je rustig op je temp baseren, en niet afgaan op steekjes. Totdat je bijv ontdekt hebt dat je wel altijd steken voelt op een vaste dag oid.

Het is normaal dat je temp daalt als je slaapt. 's avonds testen heeft idd geen zin, niet meer doen dus om jezelf de onrust te besparen ;)

Volgens mij zegt je temp niet zoveel (over evt zwanger zijn) in de korte periode na je ei. Pas rond NOD zou je echt verschil moeten zien, als je temp niet daalt. Alleen mijn temp daalt ook vaak pas tijdens de ongi, niet vlak ervoor. Zo kunnen die signalen voor iedereen weer verschillen.

8. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Heb ik ook gedacht dat het mijn darmen waren maar mijn vorige eisprong ging met de zelfde opgeblazen gevoelens gepaard met daar door heen echt gemene steken in mijn zij en die heb ik echt anders nooit. Heb helaas veel ervaring met darmproblemen maar dit was toch anders.... Maar in ieder geval.... het enige wat ik hoop is dat het mn eisprong is geweest (liefst toch half dagje later maar ja) en niet niets of darmkramp. Wil natuurlijk door die cyste in mijn andere eierstok niet voor nog meer verassingen komen te staan.P.S Weet inder geval zeker dat ik die NIET heb gevoelt!!
    Oja en de temp ging niet na de ovutest naar beneden maar na de eisprong vandaar mijn argwaan

9. narcisje80

narcisje80 Actief lid

Oct 22, 2009
    498
    0
    0
    Noord-Holland
    Peps, ik heb dat dus ook gehad deze maand. Ik weet ook niet wat dat zou kunnen zijn. Het is ook pas de eerste ronde dat ik temp, ben dus nog erg nieuw en onbekend hiermee.
    Succes meis.

Share This Page