3 eitjes wat nu??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by stephaniejoell, Nov 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephaniejoell

Nov 18, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames..
    ik zal mezelf even voorstellen..
    ik ben Stephanie ik heb een zoontje van bijna 2..
    nu proberen we al bijna 1,5 jaar voor een 2e te gaan.
    Nu loop ik bij de fertiliteit en spuit hormonen, nu ben ik vandaag naar de gynocoloog geweest daar bleek dat ik 3 grote eitjes heb 19, 21 en 21 mm..De arts rade ons af om te vrijen.. wat moet ik doen?? ik wil het zo graag en nu moeten we dus weer een maand wachten??
    hoe denken jullie hierover deze kans voorbij laten gaan?

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er zullen vast veel reacties komen die zeggen dat je er voor moet gaan. Helaas niet ik. Ik begrijp dat dit je eerste ronde is met hormonen. Je weet niet hoe je reageert.... Men zal zeggen: de kans op een drieling is niet groot. Maar die kans is er wel, met alle risico's van dien. Ik ken iemand via dit forum die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan. Hebben het advies genegeerd en werden zwanger... Van een drieling! Onmogelijke keuzes waar je voor komt te staan (ze stellen vaak voor om er eentje te aborteren om de risico's op complicaties te beperken) en alle onzekerheden waren killing.
    'Gelukkig' heeft moeder natuur in dit geval een handje geholpen en is er eentje spontaan afgestorven. Ze is heel blij met haar tweeling, maar heeft spijt als haren op haar hoofd om de adviezen van artsen te negeren.
    Sterkte met jullie keuze! Kan me voorstellen dat het moeilijk is als de wens zo groot is.

3. stephaniejoell

Nov 18, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merah bedankt voor je reactie..
    Dit is mijn 5e ronde met hormoon spuiten..mijn zoontje is ook verwekt toen ik 3 eitjes had..ik sta dus weer voor hetzelfde dillema..

mijn hart zegt doen en mijn wijsheid zegt..een ronde wachten..

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi ik ben eigenwijs (hi Merah ;)) maar ik zou er wel voor gaan, zeker omdat je zoontje uit net zo'n poging is ontstaan... Mocht dit de eerste keer zijn dat je spuit dan zou ik een andere mening hebben en adviseren om een maandje af te wachten.
    Maar indien je er nu wel voor gaat zou ik me dan wel eerst de vraag stellen: zijn eventueel drie kindjes erbij welkom? Ik zou geen enbryoreductie overwegen als ik zelf mezelf in die positie zou hebben gebracht. Maar dat is heel persoonlijk.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik had dit dilemma laatst ook. Ondanks ik geen pregnyl heb mogen zetten en er niet mochten vrijen hebben we dit toch gedaan en zijn we dus tegen het advies in gegaan. We hebben er lang over gepraat en vroegen ons telkens af hoe groot de kans zou zijn dat er nu wel ineens 3 bevrucht zouden raken.

En waren het er 3, zou het ook goed komen. Natuurlijk hebben we ook wel stil gestaan met de risico's die zo'n zwangerschap met zich mee zouden brengen maar dat heeft ons er niet van weerhouden.

Helaas heeft het geen resultaat op geleverd, alleen een cyste die achter is gebleven.

Succes met de keuze die je maakt!

6. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

Jan 14, 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb elke keer 3 eitjes bij de iui nou in poging 6 dus het wil niet veel zeggen. Moelijke keuze ik zou de poging gewoon wagen :)

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik had er ook 3 en nog 1 van 15mm. En wij zijn er voor gegaan na 11 maanden en ronde 8 en het is gelukt. Heel spannend tot de eerste echo maar het was er gewoon 1. Tuurlijk kunnen het er ook 3 zijn maar die kans is klein en met 1 follikel kunnen het er ook 2 worden..

En tuurlijk geeft 3 nog meer risico's maar je weet het toch nooit.. het blijft toch altijd gokken.

Succes met beslissen!

8. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Ik mocht gewoon de iui laten doorgaan met 3 eitjes. Nu was het zaad bij erg slecht. Er is niets uitgekomen trouwens.
    Ik zou er voor gaan.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,199
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou er voor gaan. Hoe groot is de kans dat ze toevallig alle 3 worden bevrucht, goed delen en blijven plakken. Suc6

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Dit hadden wij in onze 1e ronde IUI met hormonen. (na 2 jaar!)

We mochten wel IUI doen, maar adviseerde ons er heel goed over na te denken.
    Hoe graag we ook wilde en hoe erg het ook tegen je gevoel in gaat.... wij hebben het niet gedaan!

Teveel risico's in onze ogen! En het was pas onze 1e ronde met hormonen, dus voor ons de vraag hoe ik zou reageren.

De ronde erop had ik 1 follikel en dus gewoon IUI gehad. Daaruit is onze dochter geboren!

11. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik had dit met Clomid. Ons werd het ook afgeraden.
    De kans is niet groot dat het bij alle 3 lukt, maar die kans is er wel. En je moet je afvragen of je dat bewust wil.

12. stephaniejoell

Nov 18, 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal voordat wij wisten dat ik 3 eitjes had hebben wij zonder condoom seks gehad. nu wij wisten dat er 3 eitjes groeide hebben wij ervoor gekozen om een maandje over te slaan hoe sterk de wil ook is..Misschien dat het wel gelukt is voor mijn eisprong
    gr stephanie

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    wij hadden 2 eitjes en allebei bevrucht. De kans is er dus zeker!

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je dilemma. Verstand en gevoel kunnen elkaar flink tegenwerken. Wij hebben een escape iui gehad met 3 eitjes. ( met een wonderbaarlijk goed staaltje:) )
    Het ene zkh zegt: geen iui/sex met 3 eitjes en het andere zkh geeft groen licht... Verwarrend...
    Succes met je keuze

Share This Page