Hallo allemaal, wij zijn bezig met onze eerste IVF poging en ik had vanmorgen mijn eerste fm na 6 dagen spuiten met menopur 150 eh. Helaas was er teleurstellend weinig te zien...rechts 2 kleintjes <10 mm en links 2 follikels van 15,5 en 11 mm. De kans is aanwezig dat we deze poging afbreken zei de gyn. Woensdag moet ik weer komen voor een fm. Wie heeft hier ervaring mee? Zouden er woensdag ineens meer follikels bij kunnen zijn gekomen die ze misschien niet goed heeft kunnen zien? Stel dat die 2 kleintjes goed doorgroeien en ik 4 follikels zou hebben wat zouden jullie doen? Wel of geen punctie? Ik neig zelf naar wel een punctie, omdat ik lees dat de kwaliteit vaak beter is bij minder follikels. Daarbij is het de eerste poging en heb ik nog 2 te gaan, waarbij sowieso opgehoogd wordt qua dosering. Heeft iemand ervaring hiermee? En hoe is het in jullie geval afgelopen? Wie kan mij oppeppen? Want ik baal zo en ben zo verdrietig, mijn buik is beurs van het prikken en dan is het straks ook nog allemaal voor niks geweest!?
Ik heb dit ook gehad. Bij onze eerste poging had ik 3 follikels, ik spoot 150 menopur. IOM de arts de behandeling afgebroken en een escape iui laten doen, zo had ik niet helemaal voor niks gespoten. Deze poging telde toen niet mee, want er was geen punctie. Bij de volgende poging moest ik 225 eh menopur spuiten. Toen 9 follikels. Van de verse tp zwanger geworden en we hebben nog 1 cryo. Het was een lastige keuze en achteraf gezien, ook al was de escape iui niet gelukt, geen spijt gehad. Succes!
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in IUI, maar goed als het afgebroken wordt maken we er idd een escape IUI van, maar ik blijf hoop houden....
Ik begin 1 december pas met spuiten maar ik heb ook vaak gelezen dat het meer om kwaliteit gaat dan kwantiteit. Gister las ik nog een verhaal over de dame die 10 eitjes had maar uiteindelijk maar twee embryo's. Ik zelf heb maar 1 eierstok en zou met 4 best tevreden zijn. Ik zou vooral het advies van je arts opvolgen maar ik snap je frustratie en teleurstelling heel goed want hier doe je het uiteindelijk voor. Veel wijsheid gewenst.
Wij hebben een punctie gedaan met maar twee blaasjes en nu met vier blaasjes. Bij mij is bekend dat er niet veel groeit, dus veel keuze heb ik niet. In jouw geval zou ik het dan liever nog een keer opnieuw proberen met een hogere dosering. Anders ben je deze poging kwijt. Kan ook zijn dat ze nog wel doorgroeien. Alles kan
Spannend Wilma! Hopelijk levert het mooie embryo's op! Ik denk gewoon aan niks anders meer op het moment en ben steeds positieve verhalen aan het zoeken...alsof dat zin heeft. Kan alleen maar hopen op een wonder
De ronde waar ik nu zwanger van ben begonnen we op 8 mei met stimuleren en hadden we uiteindelijk op 4 juni de punctie. Dus kun je nagaan Volgens de professor maakt dat niet uit voor de kwaliteit, zolang je bloedwaardes nog goed zijn. Daar kunnen ze blijkbaar uit aflezen 'hoever' de ontwikkeling van de eitjes is.
Gefeliciteerd! Fijn dat het bij jullie gelukt is. En jeetje 4 weken stimuleren...maar had je ook weinig follikels? En eicellen?
Hallo. Mijn eerste IVF poging had ik 4 follikels .. dus 4 eitjes in totaal waarvan er 3 bevrucht waren en 1 b kwaliteit en de andere 2 zeer slecht . ik was zwanger van de terug plaatsing maar een miskraam bij 9 weken het hartje klopte niet meer . Nu 2e ivf had ik 5 Follikels (eitjes) waar er 3 van bevrucht waren 1 A kwaliteit en de andere 2 weer slecht nu nog in de wacht week, volgende week testen ... dus zo zie je maar weer ... weinig hoeft niet altijd beterde kwaliteit te hebben ... Wens jou iig heel erg veel succes .
Ja, in het begin ook maar 1 of 2 die reageerden, dus twee x opgehoogd. Bij een hogere dosis begonnen ze eindelijk te groeien. Wel last gehad van 1 dominante follikel die veel te ver voorliep op de rest. Uiteindelijk 12 geoogst, 10 rijp, 6 bevrucht, 4 blasto, 1 vers en 2 cryo (1 toch niet mooi genoeg). Maar dat maar doorgaan vond ik ook raar en eng. Bang dat de kwaliteit van bms en eitjes slechter zou worden. In het UZ Gent verzekerden ze mij dat ze dat dus aan de hand van de bloedwaardes kunnen monitoren.
ik zelf heb verminderd eitjes / follikels aanmaak en een eierstok die kapot is, bij 3 eitjes gelijk die kans genomen niet iedereen maakt namelijk even veel aan en soms ligt het er ook nog maar aan of je een voorgeschiedenis hebt , ik heb bij een hersen operatie gehad en een buik operatie ( endo ) die van grote invloed is geweest bij ons is het gewoon gelukt dus waarom zal het niet bij jullie lukken zal je na een bepaalde periode van proberen niet meer aan maken dan 2 dan gaan ze dit met je bespreken om toch die kans te pakken of niet dit is dan jullie beslissing, normaal doen ze dan een iui bij 2 of minder maar dit heeft geen zin als je man slecht sperma heeft misschien krijg je een ander schema van medicatie wat bij jou beter zal werken het is ook zo moeilijk het blijft een kans spel van hier tot tokio ( 3 eitjes , 3 bevrucht , 1 niet door gegroeid , 1 - 6 cellig en 1 - 7 cellig dat is nu mijn boy
Hier 1ste en 2de poging allebei weinig follikels. 1ste 4 waar 3 eicellen zijn gevonden en 2 bevrucht, waarvan 1 8 cellig A kwaliteit en de 2de niet zo goed, wat weet ik niet. Maar niet zwanger. 2de maar 3 follikels, 2 eicellen en de eerste eicel was binnen 24 uur dood en de tweede wel een bevruchting maar haalde de 48 uur niet... Dussssssssssss daar kan je niet zoveel mee... Wij zijn nu blij dat het allebei wel een volledige behandeling is geweest omdat we nu weten waar het probleem ligt, bij een escape IUI had ik dit niet geweten... Maar goed, dan later wel.... hahaha
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik ben zo zenuwachtig voor morgen. Er gebeurt wel wat in mijn buik, dat is duidelijk aan de steken die ik voel. Ook rechts voel ik wat...zoooo spannend.
Klopt! Even gekopieerd: Hier vanmorgen 2e fm gehad en helaas geen verandering...nu links een van 16 en 13 en rechts een van 11 mm, dus wordt een escape IUI a.s zondag. Pfff, had me er zo op ingesteld en gisteravond alle tranen eruit gegooid maar toch vanmorgen bij gyn kon ik ze niet in bedwang houden. Nu maar positief blijven, want met IUI is er nog steeds een kansje. Morgen laatste keer menopur spuiten, vrijdag laatste decapeptyl en dan vrijdagavond pregnyl en dan zondagochtend de IUI. Daarna kunnen we gelijk weer door voor een volgende ronde met hogere dosering.
He kl*te zooi.... nou sterkte en indd je hebt gewoon een extra kans met betere opbrengst, sonde als je deze verspeelt. Al begrijp ik je maar al te goed als het gaat om geen vertrouwen meer in IUI. Knuffel