Onregelmatig drinken nog met 9,5 week

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Astarte, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo dames,

Een vraag van mij: onze dochter is nu bijna 9,5 week oud. Ze doet het ontzettend goed, slaapt al door en is super lief! Ze weegt nu net iets meer dan 5 kilo trouwens. Ze sliep afgelopen week vanaf de laatste voeding (23:00) tot 07:00 door! Afgelopen nachten weer tot 0545. Wisselt dus nog een beetje. Maar in dat opzicht niets te klagen.:)

Er is toch 1 maar: ze drinkt nog steeds niet netjes om de zoveel uur 1 fles, maar we komen toch nog vaak erop uit dat ze kleinere beetjes drinkt, zeker als we onderweg zijn of weg moeten (oudere zus die naar school gaat) waardoor je niet altijd een vast ritme kunt opbouwen.

Maar ook als we gewoon thuis zijn (en dat zijn we voornamelijk hoor!) drinkt ze nog wel eens een fles van 150 cc voor 120 cc leeg, heeft dan genoeg maar wil dan zeg een uur of 1,5 uur later alweer wat drinken, maar dan is het natuurlijk maar iets van 60 cc. Ze doet dus nog niet altijd de volle mep in 1 x en dat je dan 4 uurtjes even geen fles hoeft te geven, zoals het 'schema' aangeeft... snap natuurlijk dat een schema niet hetzelfde werkt en is voor elk kind en dat blijkt maar :p
    Maar ik word er wel erg moe van....Gister had ik 10 voedingsmomenten! :( Het aparte is dat we wel keurig begonnen met een fles van 150 cc om 0600 en toen sliep ze daarna tot 10.30 door (!) en dronk toen 140 cc. Maar niet lang daarna wilde ze alweer drinken. Denk dan zelf dat het komt omdat ze zo veel geslapen heeft die nacht en ochtend en daar is ook niets mis mee, maar het gebeurt gewoon zo vaak op deze manier. Ik moet er wel bij zeggen dat onze dochter een hongerlapje is, het is echt niet zo dat ik de fles er gelijk maar in duw als ze huilt of onrustig is. Maar ze is gewoon erg hongerig, al vanaf het begin toen ik nog BV gaf, ze drinkt de fles vanaf 2,5 week oud.

Hebben jullie tips wat ik hieraan kan doen? Het is makkelijker gezegd dan gedaan om je kind te laten huilen als ze honger heeft en de speen en dat soort dingen heb ik natuurlijk allang geprobeerd. Als ze echt honger heeft, accepteert ze de speen uiteraard niet en spuugt ze hem uit.

Je wil natuurlijk op een gegeven moment niet elke keer met kleine beetjes gaan zitten en daar komt het ondanks mn goede voornemens toch vaak op uit en dan baal ik vreselijk.

Is dit herkenbaar voor anderen die dit ook meemaken of meegemaakt hebben en kunnen jullie mij nog adviseren?

Bedankt!!!!!:D

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou lekker kleine flesjes geven en het aan je dochter overlaten hoeveel trek ze heeft. Klinkt juist alsof ze dat heel goed kan regelen zelf, goed toch? :) Misschien kun je een tijdje opschrijven hoeveel ze op welke tijden drinkt zodat je een beetje een idee hebt hoeveel voeding je aan moet maken zodat je niet steeds vanalles moet weggooien. Maar het verandert nog zoveel als ze zo klein zijn..

3. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Juju,
    Dank voor je reactie :). Ze regelt het inderdaad goed en op zich is dat prima maar het ritme is soms zo ver te zoeken daardoor!....
    Vandaag gaat het overigens juist goed!....Je ziet, je schrijft erover en plots gaat het wel in grote hoeveelheden....;)
    Ik schrijf het inderdaad al een aantal dagen netjes op, met tijden en hoeveel CC! En wat je zegt, het verandert nog zo! Maar een vriendin van mij heeft een zoon en die krijgt dan geen fles maar de borst, maar die zit al in een ritme hoor! Zij weet gewoon wanneer hij drinkt en heeft daar al een schema in. Ben ik best jaloers op ergens ;) want dan denk ik: hoe doe je dat!?! Afijn....we gaan het zien!...Kan me het van mijn vorige dochter niet herinneren hoe die dronk das dan ook zo jammer, dat vergeet je zo snel weer! ;)
    Jij succes met nummer 2 die onderweg is!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er bestaat geen recept voor een vast om de zoveel uur ritme. Tenzij je oed tegen een huilend kind kunt. Het ene knd s erg regelmatig, het andere juist niet, allebei is normaal en OK.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dit. Bij mijn dochter is het nu net zo dat ik redelijk kan voorspellen wanneer ze komt. Voor deze tijd was het gewoon go with the flow. Met tuurlijk ook wel eens stress hoor. Maar ik zorg gewoon dat ik altijd meerdere voedingen bij me heb, een thermos met gekookt water en een flesje koud water. Ik deed ook vaak kleinere en grotere voedingen in een poedertoren. Wanneer ze dan vlot kwam kreeg ze een kleintje, zo niet dan een grotere. En wat ik over had aan poeder dat kreeg ze dan die avond bijvoorbeeld. Gewoon met mijn dochter mee gaan was voor mij de beste tip ooit, want wat een rust toen ik me realiseerde dat ze haar eigen schema elke dag wel maakte.

6. adi

adi Niet meer actief

Dit klinkt volkomen natuurlijk voor een baby van haar leeftijd.

Niet datgene wat op de verpakkingen van kv staat, maar wel hoe een baby in elkaar zit. Ik zou het alleen maar toejuichen eerlijk gezegd.
    Hier dronken ze met die leeftijd ong 7x 120-130cc (en dat maal 3).

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    @Rijtjes: dank! Dat doe ik ook altijd, die meerdere poederssoorten en thermos en koud water! Grappig! :)
    Dank voor je reactie!

En andere dames, ook hartelijk dank! Toch fijn om even te lezen wat anderen meemaken en hoe ze daarmee omgaan!
    Ik zal het wat meer loslaten, het komt uiteindelijk wel goed :p;)

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier was dat net zo hoor, elke keer kleine beetjes drinken.
    Ik vond het juist wel fijn, voeden op verzoek. Laten huilen om maar in een ritme te komen past niet bij me. Nu, met acht maanden, krijgt ze er wel ritme n en drinkt ze eigenlijk altijd vier flessen. Soms deelt ze een fles nog door midden, dan heb je zes momenten.
    Accepteren dat het zo is geeft veel rust! :p

9. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Zo'n ritme is heel natuurlijk ;) Gewoon zo doorgaan, om de zoveel uur 1 fles zorgt alleen voor grotere maagjes en later minder verzadigingsgevoel. Op deze manier geeft je kindje precies aan hoeveel het nodig heeft . Elke keer kleine beetjes is dus geen enkel probleem :)

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier precies hetzelfde hoor. Ik heb me zooooo vaak afgevraagd wat voor hem nou een fijn schema zou zijn en net als ik hem een oaar dagen gevolgd had en het door dacht te hebben gooide hij het weer om. Ik ben dus gestopt me er druk om te maken en ik zie wel. Nu gaat het redelijk constand maar gisteren ijv. Liet hij een keer 90 en een keer 70 staan en later haalde hi dat weer in....

Moeders willen graag een ritme maar babies werken daar niet aan mee.

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Klopt helemaal dames, dat ritme valt niet af te dwingen ;) zo blijkt! Maar is gewoon fijn te weten dat ik niet de enige ben want je lijkt deze verhalen in je omgeving minder te horen, dan is het fijn het wat breder en grootschaliger te vragen want dan krijg je meer verschillende verhalen en feedback!
    Dank daarvoor dus! Heeft mij erg geholpen!

Deel Deze Pagina