nijntje koekje leren eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Dora en Boots, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo!
    Gister voor het eerst een nijntje koekje geprobeerd bij mijn dochter.
    Nou, dat ging niet helemaal zoals het moest...
    Ze wou er alleen maar mee spelen en toen ze het koekje eindelijk in de mond deed, beet ze de helft van het koekje af. Dat was natuurlijk teveel ineens, dus ik snel met mijn vinger de koek eruit gehaald. Pff, dacht echt die stikt zo:$

Ze heeft eigenlijk nooit wat anders gehad tussen door dan fruit en fruit met stukjes liga.Wel eet ze al prima brood.
    Moet ik nu gewoon elke dag proberen of kan ik beter wat anders aanbieden?

Vindt het wel een beetje eng..:)

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Kleine stukjes proberen te geven ?
    Al moet ik zeggen dat ik in het begin het ook doodeng vond, en nu krijgt hij een soepstengel gewoon zo (in 3-en) en bijt hij stukjes af.. (ook me andere koekjes)

Ze moet het gewoon even leren..

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Is idd gewoon nog effe wennen, komt vanzelf goed.

Maar koekjes eten moet natuurlijk ook niet per se. ;)

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik gaf Vicky een halve liga in haar handje en bleef erbij zitten.
    Maar ik liet haar wel zelf aanmodderen.
    Ze bijt nu ook wel eens te grote stukken af, maar zolang je goed oplet dat ze kauwbewegingen blijven maken met de kaakjes, dan gaat het wel goed.
    En echt te grote stukken komen er hier heel snel uit, met een vertrokken koppie, echt zo van getsie! :)

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nee, idd hoor! Maar een rijstewafel, soepstengel e.d heb ik dan een beetje hetzelfde verhaal. Ben bang dat dat ook niet lekker gaat.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    koekjes die wegsmelten in de mond (waaronder liga en nijntje koekjes ook wel een beetje) , gingen hier vrij snel goed. Grote stukken kwamen er vanzelf weer uit, of smolten dus weg.
    Als je het eng vind zou ik inderdaad in wat kleinere stukjes breken, is ook gelijk goed voor de motoriek om die stukjes weer op te pakken :)

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Noah bijt hier ook redelijk grote stukken van die nijntje koekjes af, die oortjes zo hup in zijn mond!!! Ik schrok in het begin echt, maar ben op een gegeven moment er naast gaan zitten en kijken of hij het wegkreeg. En ja hoor, beetje kauwen, beetje sabbelen en het koekje was zo op! Tandloos en al!

Deel Deze Pagina