Help! Zit met een vraag!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door xCynx, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Hallo mama's

ik heb een dringende vraag!
    Mijn zoontje van 4 weken drinkt zo snel aan de fles dat ie alles langs z'n mondhoeken laat glijden, wat moet ik doen? heb een slabbertje nodig en 2 spuugdoekjes om zn kleding wat droog te houden, ik vindt zo zielig, want moet altijd alles zo aandrukken omdat het zoveel is..

heeft iemand hier tips? want k weet het echt niet meer:(

een radeloze mama..

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat voor fles en wat voor speen heb je erop zitten?
    Want de fles/speen die je nu hebt gaat dus te makkelijk/te snel waardoor hij gaat lekken omdat het teveel wordt. Mijn zoontje deed het ook bij de Aventflessen, maar niet bij de Difrax s.

3. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Oh ja sorry helemaal vergeten te melden,
    nou wij hebben dus difrax flessen!! en Avent, maar die gebruik ik niet want daar ist nog erger bij.. ik had eerst het idee dat de speen te groot is, maar dat kan toch helemaal niet?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja dat kan wel, want je mannetje zuigt gewoon te hard! Hier ging het ook bij beiden te hard met de Avent. Maar van Difrax heb je ook nog een 3-standenspeen, die gaat langzamer. Daar heb je ook een ring voor om de speen makkelijk erop te kunnen draaien. Ik zou daar morgen eens naar kijken.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier de Difrax-dentalspeen én voeding verdikt met 1 lepeltje johannesbroodpitmeel per voeding. In combi werkt het hier het beste. Zoon drinkt én rustiger én laat het niet meer zo snel uit zn mond lopen.

Overigens gooit zoon het er hier ook weer uit als er een boer dwars zit.

6. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Toch ook maar een andere speen ervoor halen dan!
    & mag je zomaar aan JBPM beginnen? of moet dat in overleg met de huisarts?

Als keano een boer heeft die dwars zit dan spuugd ie ook, de ene keer lukt het ons wel om hem te laten boeren, maar hij heeft soms ook zoiets van, daar heb ik nu geen zin in! die indruk geeft ie mij haha

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    wij hebben niet overlegd over de jbpm.
    Wél voegen we maar 1 lepeltje per voeding toe (of dat nu 90cc of 120cc water is). Volgens het pak mag je per 100cc 1-2 lepeltjes jbpm toevoegen (geldt natuurlijk voor spugertjes) maar doen dus altijd maar 1 lepeltje.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mocht iets verdikken en een andere speen niet voldoende zijn en het gaat nog steeds te hard, dan kun je ook nog de ds brownsfles proberen. Bij deze fles moet je kleine er echt iets voor doen om de melk uit de speen te krijgen.

9. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Talitha had dat ook met de difrax fles en ik heb nu de dr brown fles en helemaal geen geklaai meer :D

10. xCynx

xCynx Actief lid

18 mei 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Bedankt voor de reacties,
    Heb inmiddels Jbpm, en dat krijgt ie er nu door 2 schepjes op 120cc..
    omdat ie in het begin zoveel spuugde maar ook omdat het gewoon langs ze'n wangetjes liep.. had minimaal 1 slabbertje en 2 spuugdoekjesnodig om hem een beetje droog te houden en dan nog was zn Shirtje doorweekt! en dat is nu over.. echt heerlijk! heb zelf ook een dr. Brown fles, maar die gaat tot 90cc? is een heel kleintje, heb nu weer die van Avent.. maar daar doet ie het nu goed mee heb er wel een 1 2 3 speen opgezet.. anders is het gaatje te groot;)..
    Maar al met al doet ie het heel goed!! hij is zelfs van 90cc (3/4uurtjes) naar 120cc(5/6uurtjes) gegaan :D Goh wat heerlijk is dat zeg!!

11. misa

misa Niet meer actief

Fijn dat dat beter gaat!
    Ik zou niet aan een 123 speen denken, want vaak werkt dat minder goed en sneller.
    Ik zou een s (difrax) of 1 (avent) of dental speen gebruiken.
    Oja, en niet te snel wisselen van flessen, want ze moeten daar echt wel een week aan wennen.

Er zijn ook grotere dr brown's flessen! Dus meer dan 90 cc.
    Ik zou denken: haal die als dat met die speen goed werkt. Dan hoef je niet weer een andere fles te proberen en aan te wennen. :)

Deel Deze Pagina