met 4 maanden begonnen met frui&groentehapje, 1 x per dag beetje aanbieden. vanaf dan 'mag' je beginnen met oefenen van fruit en/of groentehapje en vanaf 6 maanden moet het ivm. voedingsstoffen. ik deed het 1 x per dag eerst en richting de 6 maanden kreeg hij 's ochtends fruit en 's avonds groente. en vanaf 6 maanden boterham & soepstengel geintroduceerd. Ging allemaal super hier
Met 5 maanden gestart met enkel een fruit of groentehapje om te proberen, vanaf 5,5 maand langzaam opgebouwd en nu is ze 6,5 maand en krijgt ze 1x fruit en 1x groente.
Bij de eerste met 5 maanden begonnen met groenten en daarna fruit. Bij de tweede begonnen met 6 maanden, groenten en fruit
Met 4 maanden zijn wij begonnen omdat hij niet meer genoeg had aan de maximale hoeveelheid flesvoeding.
Wij zijn net begonen met fruit, dus rond de 5 maanden. Ik vermoed dat zij al wel eerder had gewild maar i.v.m. afbouwen infacol en krampen durfde ik dat niet. Ik moet even kijken wat het beste is om te doen. Maar ik denk dat ik haar de ene week fruit laat proeven en de andere week groente.
hier sinds 2 weken fruithapjes dus begonnen met 4 maanden, omdat ze alles wilde wat wij ook wilde en ze is nu dus nog aan het wennen. en mogen ook al groente erbij geven om te wennen maar daar wacht ik nog ff mee.
met 4 maanden begonnen met groentenhapjes, en met 5 maanden met fruit en 6 maanden met broodkorst en maaltijden, 6,5 maand met een boterham met beleg (zou wel aanraden om met groenten te beginnen)
Hier bij alle drie de kinderen met 6,5 maand begonnen met de bijvoeding. Eerst een week of twee met alleen groenten, vervolgens een week of twee met alleen fruit en daarna gestart met zowel groenten als fruit op een dag te geven. Overigens was het geen groente-/fruit-pap (wat dat ook mag zijn), maar gewoon verse groenten en vers fruit in stukjes. Liefs Hanneke.
Er móet niets hoor Zeker als een baby bv krijgt, heeft het volstrekt geen haast. Ik accepteerde niets voor mijn 7,5 maand, daarvoor kwam alles er weer uit aan de bovenkant, of groen aan de onderkant..
Bedankt voor de info. Denk dat groentenpap misschien beter is om mee te beginnen want hoor soms verhalen dat ze terug krampen krijgen als ze fruit beginnen te eten