starten met vaste voeding?

Discussion in 'Voeding' started by Sjana, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou s even weten op welke leeftijd jullie gestart zijn met het geven van groenten- of fruitpap?:D

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Begonnen met 6 maanden. Eerder wordt afgeraden en vond ik absoluut niet nodig.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    met 4 maanden begonnen met frui&groentehapje, 1 x per dag beetje aanbieden. vanaf dan 'mag' je beginnen met oefenen van fruit en/of groentehapje en vanaf 6 maanden moet het ivm. voedingsstoffen.
    ik deed het 1 x per dag eerst en richting de 6 maanden kreeg hij 's ochtends fruit en 's avonds groente. en vanaf 6 maanden boterham & soepstengel geintroduceerd.
    Ging allemaal super hier

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Op 6 maanden gestart.

5. jon80

jon80 Lid

Sep 11, 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met 5 maanden gestart met enkel een fruit of groentehapje om te proberen, vanaf 5,5 maand langzaam opgebouwd en nu is ze 6,5 maand en krijgt ze 1x fruit en 1x groente.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met 5,5 maand begonnen met groenten en fruit

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    6 maanden.

8. adi

adi Niet meer actief

Met 5,5 maanden begonnen met groentehapjes, met 6 maanden met fruit.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de eerste met 5 maanden begonnen met groenten en daarna fruit.

Bij de tweede begonnen met 6 maanden, groenten en fruit

10. Que

Que Niet meer actief

Met 4 maanden zijn wij begonnen omdat hij niet meer genoeg had aan de maximale hoeveelheid flesvoeding.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er wordt afgeraden te starten voor 4 maanden en aangeraden te starten met 6 maanden.

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn net begonen met fruit, dus rond de 5 maanden. Ik vermoed dat zij al wel eerder had gewild maar i.v.m. afbouwen infacol en krampen durfde ik dat niet. Ik moet even kijken wat het beste is om te doen. Maar ik denk dat ik haar de ene week fruit laat proeven en de andere week groente.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Met 6 maanden begonnen met groente. Toen ze 3 groentes goed at zijn we uit gaan breiden met fruit.

14. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    hier sinds 2 weken fruithapjes dus begonnen met 4 maanden, omdat ze alles wilde wat wij ook wilde en ze is nu dus nog aan het wennen. en mogen ook al groente erbij geven om te wennen maar daar wacht ik nog ff mee.

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    met 4 maanden begonnen met groentenhapjes, en met 5 maanden met fruit en 6 maanden met broodkorst en maaltijden, 6,5 maand met een boterham met beleg (zou wel aanraden om met groenten te beginnen)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier bij alle drie de kinderen met 6,5 maand begonnen met de bijvoeding. Eerst een week of twee met alleen groenten, vervolgens een week of twee met alleen fruit en daarna gestart met zowel groenten als fruit op een dag te geven.

Overigens was het geen groente-/fruit-pap (wat dat ook mag zijn), maar gewoon verse groenten en vers fruit in stukjes.

Liefs Hanneke.

17. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Er móet niets hoor ;) Zeker als een baby bv krijgt, heeft het volstrekt geen haast. Ik accepteerde niets voor mijn 7,5 maand, daarvoor kwam alles er weer uit aan de bovenkant, of groen aan de onderkant..;)

18. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de info.
    Denk dat groentenpap misschien beter is om mee te beginnen want hoor soms verhalen dat ze terug krampen krijgen als ze fruit beginnen te eten

19. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Met 6 maanden. Met een banaan en pompoen.

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Met 6 maanden begonnen en niet met papjes en prutjes, gewoon meteen hele stukken.

Share This Page