3 flessen...niet te weinig?

Discussion in 'Voeding' started by Makkie, Dec 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

#1 Makkie, Dec 16, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 16, 2012
    hee meiden,

klein vraagje, merk dat mijn dochtertje de laatste dagen genoegen neemt met 3 flessen (opvolgmelk). Ze eet ook sinds kort een volledige voeding fruit (hierna klein beetje thee) en avondeten (wil met brood rond de 7 maanden beginnen)

Ik maak 2 flessen (ochtend en avond van 210+7 met 3 scheppen bambix fijne granen) en de 3e is ongeveer halverwege de middag een fles van 180+6. Miss in de middag fles ook nog 2 scheppen bambix doen? of is dit te veel van het goede?

is dit voldoende en mag ik haar ritme hierin volgen?
    ze weegt 7300 gram en is 67 cm.

liefs!

2. adi

adi Niet meer actief

Zo te lezen krijgt ze al voldoende te eten hoor.

Geeft zij aan dat ze behoefte heeft aan 2 zulke grote papflessen per dag?

Je kunt in principe nu al starten met brood, want je geeft haar nu al granen. Of je nou fijne granen geeft of (zoutarm) tarwe brood maakt in principe niet zoveel uit.

Ik zou iig geen 3 papflessen geven per dag, dat lijkt me veel te veel calorien voor een baby.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Mijn dochtertje zit nog op 4 flessen, maar wel van 180/6.
    De tweede fles vervang ik voor de helft door pap (2-3 eetlepels bambix). In totaal 21 schepjes + 2-3 scheppen bambix.
    Daarnaast krijgt ze een fruithap (ongeveer 2/3 van een potje 6+) en een groentehapje (ongeveer 1/3 van een potje 6+).

Jouw dochtertje krijgt in totaal 20 schepjes flesvoeding + 6 scheppen bambix.

Per saldo scheelt het niet zo heel veel.
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe je het verdeelt over de dag en over hoeveel flessen. Als het totaal maar voldoende is en ook weer niet te veel...

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Adi, nee niet echt, tenminste ze verschilt erg met hongerig zijn en drinkt soms alles op, dan weer dagen heel weinig. Ik denk dat ze het met ontbijtpapfles 180+6 en in de avond ook wel zou redden. Maar dan krijgt ze over de dag echt te weinig melk. (zouden dan drie flessen van 200ml zijn)

Share This Page