10 maanden en alleen kwark 's avonds

Discussion in 'Voeding' started by foreverfriend, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hi allemaal

ik vroeg met het volgende af:

mijn zoontje van 10 maanden, heeft sinds 2 weken besloten zijn laatste avondfles van 210/7 niet meer te drinken. Eerst alleen maar de helft, nu bijna niks meer.
    Dwingen heeft geen zin, want dan gaat hij over de rel

nu heb ik uitgevonden dat hij wel de kwark graag eet, daar eet hij zo 100cc van op, dit krijgt hij dus ipv de laatste fles, hij vindt dit heerlijk en het geeft mij het gevoel dat hij toch "vol" naar bedje gaat

hij drinkt verder nog 2 flessen melk van 180/6
    en 2 flesje sap van elk 200cc

zijn er nog meer babay's die dit zo krijgen, of het verdommen die laatste fles goed te nemen?????

graag jullie ervaringen!

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hoe slaapt hij als hij gewoon niks meer krijgt na z'n avondeten? want in principe is het straks toch ook de bedoeling dat die laatste fles eraf gaat?
    Of eet hij zijn warm eten + toetje niet goed?

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Lijkt mij prima. Hij krijgt zo voldoende zuivel binnen. Overigens wil ze hier de laatste voeding ook slecht hebben voor het slapen gaan. Ze krijgt hier bv. Maar omdat ze niet doorslaapt (het lijkt erop dat ze dat wel ongeveer van plan is te gaan doen) wil ik niet dat ze zonder naar bed gaat. Uiteindelijk werkte het het beste om haar de voeding per fles in bed te geven.
    Maar in jou geval zou ik het gewoon zo laten.

4. foreverfriend

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hij eet zijn avondeten prima, bijna een heel 12 maanden potje, dus ik denk zo'n 200gr hij drinkt daar een beetje aangelengd sap bij
    en het toetje bewaren we dus, voor het naar bed gaan. Als het bedtijd wordt, krijgt hij die 100cc kwark

slapen, tja dat is wat anders....hij wordt wel vroeg wakker, 6uur?
    soms kunnen we het rekken met een speen, maar dan zitten we toch om 6.30 uur beneden met een fles van 180/6, die hij dan redelijk drinkt

die laatste fles moet er ooit af gaan inderdaad, maar ik vind dit wel heel snel......i.p hebben we nu een alternatief gevonden met die kwark, maar vroeg me af of er meerdere mama's zijn met zo'n '" gek" kind! hahahahahhah
    mijn oudste heeft nooit de fles gedronken, dus die kreeg ook altijd kwark, maar nu zegt hij dus ook gewoon bekijk het maar met je fles

5. foreverfriend

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja lastig hè.....met bv helemaal, dan weet je ook niet wat ze drinken, heb dat met m'n oudste ook gehad....

maar ik ga maar gewoon door met die kwark, want gefrustreerd worden van een kind wat zijn fles weigert vind ik ook echt geen optie
    zo krijgt hij idd zijn zuivel wel binnen en hij krijgt van me zijn druppels vitD

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Hier is het avondeten en daarna toetje, dan niets meer en naar bed. Ze gaat rond 19 uur naar bed en slaapt dan tot een uur of 7/8.
    Maar hier sowieso een 'gek' kind, heeft maar 2,5 maand de borst/fles gehad, toen 6 maanden sonde en drinkt nu alleen uit een gewone beker (vanaf 8 maanden dus) en dan alleen als ze er ook iets te eten bij krijgt. Ik mis wel het gezellige van een kindje dat lekker bij je drinkt (of dat nou borst of fles is), vooral dat moment 's avonds, dat hebben we met Lisa dus nooit gehad (voordat ze de sonde kreeg huilde en weigerde ze alleen maar 's avonds...). Maar goed, ik ben natuurlijk allang blij dat ze drinkt :)

7. foreverfriend

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    snoopy
    tuurlijk ben je allng blij dat ze iets drinkt, logisch met jullie geschiedenis!

ik mis het ook, lekker dat babylijfje nog tegen je aan als ze die fles heerlijk liggen leeg te lurken bij je.....ik heb ook maar even kunnen ervaren hoe dat is, want mijn oudste dronk ook nooit uit de fles een echte weigeraarster was dat!
    en nu die jongste dus ook in de avond.

alleen de ochtensfles dinkt hij op schoot, maar dan zo rechtop mogelijk en smiddags wil hij er persee een broodje bij, anders neemt hij de fles ook niet!

gekke kinders hè....

Share This Page