luchtvochtigheid in huis

Discussion in 'De lounge' started by johana79, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hellup,

Wij hebben een erg lage luchtvochtigheid in huis, gevolg hoofdpijn.

We hebben dus van die waterbakken aan de radiatoren
    opgehangen en dit lijkt prima te werken. Alleen mijn zoontje is van geboorte af aan constant verkouden. Nu kan dan natuurlijk gewoon komen van de virussen die mijn dochter meeneemt. Maar hij is ook wat kortademig en ik heb het gevoel dat het wel eens met het huis te maken kan hebben (hij heeft overigens geen koorts en is niet ziek).

Ik hoor van meerdere mensen dat waterbakken niet zo gezond zijn...

mijn vraag....heeft iemand een idee hoe ik de luchtvochtigheid in huis kan verhogen? En zou het kunnen dat mijn zoontje idd last heeft van die waterbakken?

Ik lucht overigens elke dag, ramen staan eigenlijk altijd los, heb al geprobeerd in de slaapkamer planten te zetten maar die zijn in no-time dood (met en zonder water, haha).

tips?

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Wat ik weleens doe om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen is wat was op de verwarming drogen of een pan water laten koken met het deksel open.

Ik lucht hier ook elke dag maar dat helpt niet. Het komt gewoon doordat de verwarmingen nu vaker aan staan. Boven branden nergens de cv's en de ramen staan altijd open. Daar is de luchtvochtigheid wel goed. Beetje koud om het zo in huis ook te doen :D

Share This Page