puregon 75 eh, te snel?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Morgaine82, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies,
    Op dag 3 ben ik voor het eerst begonnen met puregon spuiten. Nu zit ik op dag 7 en voel, als ik ga zitten bijvoorbeeld, al een drukkend gevoel in mn onderbuik. Normaal heb ik dat paar dagen voor mn eisprong. Kan het zijn dat 75 eh toch iets teveel van het goede is? Ik krijg dinsdag, dag 10, pas de 2e echo, is dat dan niet laat?
    Het is de bedoeling dat ik straks pregnyl krijg en dan iui. Maar kan het zijn dat de eisprong ook uit zichzelf al eerder komt? Normaal is mn eisprong op dag 13-15. Misschien ovu testen gebruiken?
    Sorry voor alle vragen, maar vind t wel even fijn als ik ook andere ervaringen hoor om weer van te leren.;)

2. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat was er te zien op je eerste echo en wanneer was die?
    Ik zou zelf morgen bellen met het zh als je nu je eierstokken al zo voelt. Ik had zelf vaak inseminatie rond dag 11, dus het kan snel gaan!

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Dat kan helaas zeker en dag 10 lijkt me in jouw situatie dan ook erg laat! Ik zou maandag gelijk even bellen en kijken of je dan langs kan komen. Ik heb een paar jaar geleden met 75EH Puregon ooit wel eens 7 grote en 4 kleinere follikels gehad en ik heb met Puregon vrijwel altijd ongeveer 4 a 5 dagen voor mn normale eisprong een eisprong. Ik moet net zoals Mariska11 de Pregnyl meestal al op dag 9 of 10 zetten. Hopelijk heb je straks niet meer dan 3 mooie eitjes! Succes!

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    #4 Scarabee, Jan 26, 2013
    Last edited: Jan 26, 2013
    Je kunt met Puregon gewoon ovulatietestjes doen. Als ze bijna positief zijn, of positief, zou ik zeker even bellen en dit vertellen aan ze.

Zit me net te bedenken dat ze dan al te groot zijn als je testje positief is. Ik had dat 1x gehad en toen hoefde ik geen Pregnyl maar hebben ze op die dag meteen IUI gedaan.

Maar sowieso zijn je eierstokken veel gevoeliger als je Puregon gebruikt hoor. Bij mij begint de gevoeligheid al zo'n 6 dagen voordat ze springen. Als je twijfelt zou ik ze gewoon even bellen, luister naar je gevoel! Misschien vinden ze het wel goed dat je iets eerder langskomt. :)

5. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties al zo snel! Denk dat ik toch maar voor de zekerheid bel en ook morgen een ovutestje doe. Mocht het inderdaad positief zijn dan kunnen ze altijd nog iui doen toch. Tenzij er teveel rijpen natuurlijk...hoop inderdaad dat t gewoon een beetje gevoelig is. Spannend maar weer..

6. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas willen ze niet eerder een echo doen omdat ze er verder nu toch niks aan kunnen doen (?). Als er meerdere follikels zouden zitten en je verminderd de dosis hormonen zan zouden de follikels alleen maar inkrimpen. Bij de uitgangsecho hebben ze niks gezegd over follikels ofzo, kunnen daar dan al iets uit opmaken?
    Een vroegere eisprong zou ook niet kunnen zei ze. Maar ik lees hier toch echt verhalen daarover. Nou ja ik ben benieuwd dinsdag dan.

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Pfff, wat waardeloos :(. Inderdaad minder gaan spuiten is meestal geen optie, daar hebben ze gelijk in, maar als je meer eitjes dan normaal hebt gebeurd het vaak dat je eisprong ook wat eerder is. Sowieso is je eisprong met hormonen vaak eerder dan zonder hormonen. Dat een vroegere eisprong niet kan is natuurlijk klinkklare nonsens. Zelfs in een natuurlijke cyclus kun je een keer een vroege eisprong hebben (en zo vroeg is dag 10 niet eens...) en met hormonen kunnen kleine eitjes ineens heel hard groeien. Ik denk dat ze gewoon geen zin hebben om de planning om te gooien ;). Hopelijk zitten je eitjes er straks nog gewoon!

Wanneer heb je normaal je eisprong? Als je eisprong normaal aan de late kant zit heb je meer kans dat het nog lukt dan wanneer je altijd een redelijk vroege eisprong hebt.

8. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal is mn eisprong nogal wisselend maar ik heb ook wel eens op dag 13 gehad, dus dag 10 is dan helemaal niet zo raar lijkt me.

9. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag toch aangedrongen op een echo, m'n ovutest was hartstikke positief. Ben blij dat ik naar mn gevoel heb geluisterd want er zaten 20! follikels...nu aan de provera. Ik baal als een stekker dat de poging is afgebroken en ik nu dus niet weet hoe het allemaal gaat duren. Iemand ervaring met provera? Heb geen idee hoe nu verder.
    Zit er echt effe doorheen bahbah.

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Hey Morgaine,
    Wat naar zeg! 20 follikels... (Jammer dat je niet door mocht voor IVF). Wat moet dat ook een vol gevoel geven inderdaad, ik had met 3 a 4 follikels de vorige keer al een vervelende pijn.
    Ik heb inmiddels ervaring met Provera en het viel mij alles mee! Zie dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/411914-3-follikels-iui-afbreken-wil-heel-graag-jullie-advies.html
    Ik werd vrij snel ongesteld en kon daarna weer door. Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo gaat! Succes!

11. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Doortje,
    Heb je verhaal inderdaad gelezen, wel een dilemma inderdaad. Fijn dat alles weer in orde is na de provera. 20 follikels is natuurlijk wel anders dan 3 dus de verpleegkundige verwachtte niet dat alles gelijk weg zou zijn. Had altijd een mooie eisprong dus baal er wel van. Aan de andere kant is het goede nieuws dat ik veel eitjes aanmaak voor ivf. Maarja laat me dan gelijk ivf doen denk ik dan. Al dit gedoe voor zo'n kleine kans vind ik maar niks.

Share This Page