Hallo allemaal!! Sinds maart 2012 probeer ik zwanger te worden. Helaas is een half jaar geleden PCOS geconstateerd. Nu heb ik Clomid geprobeerd, maar dat sloeg niet aan (50-100-150 allemaal niet). Nu heb ik 19 feb. een afspraak met de gyn en moet ik kiezen hoe ik nu verder wil: Hormonen spuiten of een LEO behandeling. Heb er zelf al over na gedacht en mijn eerste gevoel zegt spuiten... Een LEO werkt volgens mij lang niet altijd... En na die operatie verwacht ik dat je eerst moet wachten of je zelf weer een cyclus hebt en zo niet moet je weer aan de Clomid. Ben ik misschien wéér zo 3 mnd verder! Met spuiten krijg je (denk ik) echo's en dan weet je veel sneller waar je aan toe bent. Met Clomid krijg ik in het ziekenhuis waar ik zit namelijk geen echo's. Dus na een maand weet je pas dat het niks gedaan heeft. Een vriendin van mij had bij het spuiten meteen overstimulatie, dat kan natuurlijk, maar dat weet je dan al meteen in die maand. Dan kan ik altijd nog die LEO krijgen. Maar dan is maar 1 maand weg gegooid. Is er iemand die ook deze keuze heeft moeten maken? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!
Hoi Marral...ik wacht op mn ongi welke vandaag of morgen op gang komt hoop ik en dan ga ik ook spuiten. Bij mij heeft clomid 50/100/150 ook niets gedaan en ik loop in het umcg en daar doen ze nooit een leo als het niet aanslaat anders hadden ze mij die keus ook wel gegeven. Dus ik denk dat je gewoon de spuiten moet proberen mijn gyn heeft me bijna gegarandeerd dat ze in een cyclus in elk geval eitjes kunnen laten groeien en misschien zelf een eisprong...en ik ben alllaang blij als er een eitje groeit omdat ik niet weet hoe dat is en mijn dat het mn eerste keer is.... Dus ik zou zeggen ga met de spuitjes menopur beginnen ik denk dat je dan sneller en beter resultaat hebt!
Hoi Marral, Ik heb kort geleden voor dezelfde keuze gestaan als jij nu. Ik zou hebben gekozen voor LEO, ware het niet dat ik tijdens het wachten op de operatie spontaan zwanger werd. In eerste instantie ging mijn voorkeur ook naar fsh spuiten. Het leek mij echter erg frustrerend als je mogelijk iedere keer toch weer je cyclus af moet breken vanwege overstimulatie. Bij LEO kreeg ik een positief gevoel. Kijken of je bij een minder aantal follikels in je eierstokken zelf de eisprong voor elkaar kan krijgen. Dit zou dan ook erg kunnen schelen bij een volgend kindje. Mocht het nodig zijn was de kans dat clomid aan zou slaan ook weer groter. Zou dat niet werken was er altijd nog fsh spuiten. Mocht al snel blijken dat de clomid niet aan zou slaan, dan zou ik niet eerst 3 rondes door hoeven slikken. Dat was onze afweging. Ik was al voor anesthesie gesprek geweest, toen een week later bleek dat we zonder stimuli zelf zwanger waren geworden. Succes met je keuze. Kies dat wat goed voelt. Een maandje langer of korter geeft je wel erg veel (prestatie) druk.
Hoi marral, Ik ben zelf sinds december 2011 gestopt met de pil. In maart 2012 is de diagnose pcos gesteld. Clomid heeft eenmalig aangeslagen met 50 mg, zonder zwangerschap als helaas. Daarna 50, 100 en 150 mg geprobeerd zonder resultaat. Na een rustperiode van 3 maanden nogmaals 50 ,g clomid geprobeerd, ook dit zonder resultaat. Nu een jaar later sta ik op de lijst voor een LEO operatie in februari. Ik kon al binnen 6 weken terecht. Ik heb voor dezelfde beslissing gestaan. Ook ik heb getwijfeld en alles afgewogen. Moeilijk allemaal... Met de LEO operatie verlies je wat tijd, maar fsh injecties heeft ook zo zijn risico's bij pcos. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de LEO omdat ik hoop dat daarna hormonen misschien wel aanslaan zonder een grote kans op overstimulatie... Ik hoop dat je een goede keus voor jezelf kunt maken... Ik ben nooit eerder op een forum geweest, maar ik merk nu dat ik ook graag met mensen wil praten die weten hoe ik me voel.
Ook ik heb gekozen voor de kijkoperatie LEO. Bij mij slaatClomid ook niet aan (50 niet, 100 niet en 150 ook niet) Nu lees ik best veel op internet over de LEO en heb wel al veel positieve verhalen gelezen. Bij mij komt mijn cyclus ook niet op gang, ben ik een jaar tijd 2 x mijn menstruatie gehad. 1 x met eisprong en de 2de heb ik toevallig aan het begin van deze maand gehad heel onverwachts. Als het goed is zonder eisprong dit keer. Eigenlijk zou ik duphaston moeten slikken om mijn regels door te laten breken en daarna zou ik geopereerd worden maar nu werd ik het dus uit mezelf. Had gelijk het ziekenhuis gebeld of de operatie nu niet eerder moet. (Operatie staat de 22ste gepland) nu ben ik afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een echo en het zag er mooi schoon uit, dun slijmvlies dus een goede ongesteldheid gehad. Nu vraag ik me alleen nog steeds af of het niet erg is dat ik de 22ste pas de operatie heb, straks heb ik voor de operatie in ene wel een eisprong gehad. De gynaecoloog zij dat het niet uitmaakte dat ik nu eerder ongesteld ben geworden... Heeft iemand hier ervaring mee? Werden jullie gelijk na het opwekken van de menstruatie en dat die afgelopen was geholpen of ook even daarna? Vraag het me af...
Bij mij werden deze opties ook genoemd. Alleen werd de keus al snel voor mij gemaakt, ik moest namelijk eerst 10 procent afvallen eer ik een leo zou krijgen. Dus ben ik begonnen met spuiten. De eerste keer was dit gelijk raak en was ik zwanger, helaas volgde een miskraam. In die tussentijd was ik die 10 procent kwijt Maar omdat puregon de eerste ronde zo goed zijn werk had gedaan zijn we er mee verder gegaan. Tweede ronde lijkt nu ook positief. Heb gisteren en vandaag een positieve test gehad. Ik hoop dat het dit keer wel blijft zitten. Na deze ronde zou ik met de gynaecoloog wel weer een gesprek hebben over de LEO. Dus wie weet is dat net nodig. Succes met je keuze!
Ik heb ook een LEO operatie gehad. Ik kreeg binnen 3 weken mijn menstruatie en daarna nog 1 keer een eigen cyclus. Toen hield het op maar ben daarna wel altijd gevoelig gebleven voor Clomid. En dat was voor de operatie niet het geval. Ik reageerde zelfs ook al traag op Puregon (spuiten). Ik vond het wel de moeite waard om de operatie te proberen. Helaas hebben toen de IUI's geen positieve uitslag gegeven. Maar het is gelukkig wel goed gekomen uiteindelijk.