volledig met maartje eens.. ik gebruik bij de komende poging wegens laag AMH.. 225 eh menopur en 225 puregon op een dag.. kvind die 1 x elonva op dag 2 dan maar zeer weinig..of zie ik het nu verkeerd?? en als ik het goed begrijp????? het je dus nog wel puregon gespoten uit je allereerste bericht wat je hier geschreven hebt en uit je reactie wat ik net begreep?? beetje onduidlijk
Het ziekenhuis niet gebaat bij een slechte ivf???? Ik wil niet vervelend doen, maar statistieken... Daar maken ze zich niet zo druk om hoor! Jouw ene geval doet niets op al die vrouwen die daar lopen. Ze hebben er baat bij dat je doorgaat ja. Want dan kunnen ze tenminste een ivf-poging declareren bij de zorgverzekeraar! Als je afbreekt kunnen ze veel minder declareren... Om kort te gaan: in de mmm moet je echt voor jezelf opkomen, want artsen doen dat (uitzonderingen daargelaten) vaak maar in beperkte mate helaas...
@Wisfulthinking: ook ik heb Elonva gebruikt. De reden dat de arts het bij mij wilde proberen is dat Elonva bekend zou staan dat het wat beter de dieperliggende follikels meetrekt. Het is een langwerkend stimuleringsmiddel, dus je prikt het maar 1 keer maar het werkt langer door. Ook ik heb een lage follikelopbrengst (maar bij mij is dat vanwege leeftijd). Ik moest daarna met 225 IE Puregon erbij spuiten. 225 IE Puregon is in mijn zkh het maximum wat ze voorschrijven (= vergelijkbaar met 300 IE Menopur, volgens mijn gyn).
Eensch!! Ik vermoed dat ze deze ivm de centen willen laten doorgaan en dat de kans groot is dat ze na het mislukken van de poging jou vertellen dat ze niets meer voor je kunnen doen. Dan hebben ze nu geld gevangen maar daalt hun slagingspercentage niet verder.
Ik zou vragen of ik een escape IUI zou mogen. Voor een IVF zou ik drie eitjes te weinig vinden. Het is zo duur en je hebt maar 3 (of soms 4) vergoede pogingen... Daarnaast spuit je, zoals anderen hier ook al zeggen, best weinig en heb je dus wel kans op meer eitjes als je meer mag spuiten. Voor een IUI zijn drie eitjes echter heel mooi. Zeker omdat je natuurlijk al redelijk wat IUIs achter de rug hebt, zou ik er gewoon voor durven gaan. Dan is deze maand toch niet helemaal verloren en behoud je al je IVFs nog.
Dit, en dit, en dit! Natuurlijk, wéér een maand wachten is kut. Weer opnieuw die hormonen is kut, en weer lage kansen door een escape-IUI is kut, maar een poging doorzetten en geen succes hebben door het lage aantal eitjes en met lege handen staan, is nog veel kutter! Ik begrijp het wel, want ik wil ook maar door- en door- en doorgaan, maar in sommige situaties is het gewoon verstandiger om daar niet voor te kiezen..
Ik zou de poging afbreken hoor!!! Bij mijn eerste ICSI ook maar 4 follikels zeiden ze ook tegen me ja je hebt er maar 1 nodig blablabla.... Ik dacht nou ja dit is me eerste poging en ik heb er 3... En ik wist er nog niet zoveel vanaf... dus toch door laten gaan... Nou uit die 4 follikels kwam maar 1 eitje. En je spuit inderdaad erg weinig hormonen... dat was bij mij ook, omdat ze eerst wilden kijken hoe ik erop reageerde.. De 2e keer meer hormonen waren er 13 eitjes en 8 bevruchtingen.. Inmiddels ga ik naar poging 4... Dus het is ERG zonde van je poging om hem door te laten gaan..
d.m.v bloedonderzoek...uitslag duurt 6 weken hier in NL. In NL word het weinig gedaan trouwens, er zijn maar 2 laboratoriums die amh kunnen bepalen.
4 follikels, dat is alweer eentje meer ik had een dosis van 225 gonal-f dat was het hoogste bij mn zkh. ik dacht daarom ook dat bij een eventuele volgende keer het misschien wel hetzelfde zou kunnen zijn of net iets meer of minder. daarom ben ik er ook mee doorgegaan. succes meid! veel liefs!
Ik heb de poging toch door laten gaan. De punctie is heel goed gegaan. Weinig pijn en toch nog 5 follikels aangeprikt. Het mooiste moment was toen ze na een half uur kwamen vertellen dat het zaad heel goed was (9 miljoen) en dat er 5 eitjes waren gevonden. Beter dan dit had het niet kunnen worden!! Nu nog een paar dagen stressen en zondag horen we of er ook bevruchtingen zijn ontstaan. Ik ben blij dat ik deze poging niet heb geannuleerd op basis van jullie adviezen. Het is altijd een gok maar deze keer heb ik goed gegokt!
wauw, toch nog 5 eicellen!!! Super hoor, das een prima score!! Nu hopen op 5 bevruchtingen. Ik duim voor je.
dus toch nog van 3 naar 4 en toen naar 5...en ook nog uit alle 5 een eicel.. goed hoor hier draaien de duimen ook.. hopen op mooie bevruchtingen..
Wat fijn dat je toch nog 5 follikels had en zelf ook 5 eitjes!! Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je toch ben doorgegaan. Het is natuurlijk altijd een gok en kennelijk heb je goed gegokt. Nu hopen op 5 bevruchtingen en straks natuurlijk een zwangerschap!
Wow, goed zeg! Ik duim voor je mee dat er mooie embryos uitkomen! Hoeveel mag je er terug laten plaatsen?
Het is de eerste poging en ik ben onder de 38, dus dan wordt het automatisch 1 die terug geplaatst wordt. Maar eerst even afwachten of er iets valt terug te plaatsen......
Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden, ondanks onze kritische noten. Ik duim heel hard voor een paar mooie bevruchtingen!!!