Hormonen injecteren of slikken bij iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moekie86, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekie86

Moekie86 Lid

27 nov 2014
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Bij ons zijn geen bijzonderheden gevonden. Na de zomer beginnen we met iui, spannend! Ik mag kiezen om deel te nemen aan een landelijk onderzoek, waardoor het 'lot' bepaald of ik hormonen moet spuiten of slikken. Als ik kies om niet mee te doen aan het onderzoek, mag ik de keuze zelf maken.

Wat is jullie ervaring met hormoon injecties of pillen. Eventuele bijwerkingen, meer succes etc?

Ik ben benieuwd.

2. Moekie86

Moekie86 Lid

27 nov 2014
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Het betreft Clomifeen citraat (Clomid) of IUI in combinatie met FSH.

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoi Moekie 86,

Ik ga vanaf de start van mijn volgende cyclus beginnen met gestimuleerde IUI. Mij is ook gevraagd of ik met dat onderzoek mee wil doen. In het ziekenhuis waar ik behandeld ga worden is het protocol Gonal-F. En er is geen keuze voor Clomid. Voor mij was dus de keuze of het lot bepaald of ik krijg Gonal-F.

Uiteindelijk kon de arts niet zoveel vertellen over de studie opzet ed. En ik vond de informatie die ik heb gekregen ook een beetjes summier. Dus ben ik zelf maar op zoek gegaan naar informatie. Ik heb vervolgens op internet de volgende site gevonden waarop alle info over de studie gevonden. Hier staat duidelijk uitgelegd wat de studie opzet is. Ik weet niet of je het interessant vindt, maar hierbij heb je het.

Als je naar Documenten gaat en onder het rijtje Hulpmiddelen Presentatie start studie aanklikt, dan krijg je een presentatie waar heel begrijpelijk de studie wordt uitgelegd.

SUPER trial

Succes met het maken van je keuze!!

Groetjes,

Loolaa

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ben gonal f gaan spuiten, 62.5 dit heeft t ziekenhuis bepaald.
    Bij ons ook geen oorzaken waarom het niet zou kunnen lukken. Afgelopendinsdag eerste iui gehad. Afwachten dus!
    Succes!!!

5. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb beiden gedaan en als ik mocht kiezen, graag injecteren. Niet dat dit resultaat heeft gegeven bij IUI, maar meer vanwege de bijwerkingen. Ik had echt last van de clomid pillen. Van alle injecties die ik heb moeten zetten geen enkele bijwerking gehad.

Deel Deze Pagina