Hoi allemaal, Juni dit jaar zijn wij doorverwezen door de huisarts naar het plaatselijke ziekenhuis nadat er bij de Semenanalyse geen zaadcellen gevonden waren. In het ziekenhuis is er nogmaals een Semenanalyse uitgevoerd ,bloedonderzoek afgenomen en een echo gemaakt. De uitslagen van deze onderzoeken waren helaas niet goed. Er waren weer geen zaadcellen gevonden en uit het bloedonderzoek en de echo blijkt dat dit komt door een aanmaakstoornis. De enige mogelijkheid om misschien nog zaadcellen te vinden is doormiddel van een TESE operatie. Hiervoor zijn wij doorverwezen naar het AMC ziekenhuis. In het AMC werden nogmaals alle onderzoeken uitgevoerd en blijkt dat de reden van het ontbreken van de zaadcellen komt doordat mijn partner het Klinefelter syndroom heeft. Dit is een chromosoomafwijking waarbij jongens/mannen naast het Y chromosoom meerdere X chromosomen hebben. Wij hadden dit totaal niet aan zien komen. We hadden dit syndroom weleens voorbij zien komen als oorzaak van het ontbreken van zaadcellen maar vonden de symptomen niet herkenbaar. Volgende week hebben we een afspraak met de uroloog en zullen we horen of er nog een TESE operatie gedaan kan worden. In de tussentijd zijn we ons al veel aan het inlezen over het syndroom. Is er toevallig iemand hier op het forum bekend met het Klinefelter syndroom? En is er nog een kans dat er doormiddel van de TESE operatie zaadcellen gevonden gaan worden?
Een familielid van mij heeft ook klinefelter syndroom, mijn moeder heeft veel vrijwilligerswerk gedaan voor de patiëntenvereniging. Die is best actief dus misschien kun je die benaderen voor meer informatie?