ik wil binnenkort een lekker 3 gangen menu (Italiaans of Indonesisch) of een rijsttafel zelf gaan maken maar heb geen idee hoe en wat heeft iemand wat ideeen of tips voor mij???
Je hebt allemaal lekkere pakjes van Conimex met allemaal verschillende maaltijden met de lekkere zoete tomatensoep van tevoren en als toetje... tja. Bedoel je zoiets?
Ik weet wel een lekker en simpel toetje, dan heb je dat vast Pannekoek, vanilleijs erop, pannekoek dubbel vouwen, warme kersen erbij en wat slagroom. En dan nog poedersuiker erover Jammie, iedereen smult er hier altijd van!
Als je voor Italiaans gaat heb ik wel wat ideetjes: - Kerstomaatjes uithollen, vullen met blaadje basilicum en beetje mozzarella, even in de oven en klaar. - mini Pizza's, zelf de bodem maken. Mijn favoriete topping is mozzarella, tomaatjes, dit in de oven en als ze klaar zijn doe je er rucula op. - tomatensoep kan altijd - Lasagne van flensjes: flensje gebakken paddestoelen met knoflook, fijngesneden flensje plakjes tomaat flensje doperwtenpuree (doperwten, mascarpone, knoflook en thijm, even pureren) flensje kaas even in de oven en klaar Als dessert kan van alles, maar wat hier altijd succes verzekerd is, is kersenclafoutis (even googlen, tis echt heel makkelijk)
Ik zou gaan voor: Op tafel bij de borrel gemarineerde olijven en bruschetta Carpaccio met rucola, pesto, pijnboompitten en parmezaanse kaas Hoofdgerecht BERTOLLI® - Italiaans koken: recepten En tiramisu als dessert Lekkere wijntjes op tafel en smullen maar
Zie het andere topic van vandaag voor tips voor een Italiaans voorgerecht. Hoofdgerecht, zelfgemaakte plaatpizza, lasagne of cannelloni Of biefstuk met mozarella uit de oven en dan als bijgerechten: aardappels in de schil met knoflook, grof zeezout en rozemarijn en geroosterde groenten (ok, hiervoor heb je wel een grote oven nodig ). Of in plaats van de biefstuk een moot zalm gemarineerd in salmoriglio (Siciliaanse dressing/marinade met olijfolie, knoflook, citroensap en veel verse kruiden). Toetje kan heel simpel, aardbeien gemarineerd in balsamicoazijn en suiker met verse muntblaadjes en een beetje mascarpone of vanilleijs. Of inderdaad lekker zelf tiramisu maken. Bij de koffie een glas echte Limoncello uit de vriezer (zowel glazen als drank in de vriezer leggen).
als mijn vader op visite komt maak ik altijd Djawa smoor met sajoerboontjes en rijst , en daarbij nog allerlei andere lekkere dingetjes , komkommer in zuur , enzo
Ik ben Javaans dus heb heerlijke gerechten voor je Ben nu op visite maar morgen zal ik het even naar je toe mailen Lekker indonesisch als nagerecht meestal cake spekkoek of taart met een kop thee of koffie
Ik ben Javaans dus heb heerlijke gerechten voor je Ben nu op visite maar morgen zal ik het even naar je toe mailen Lekker indonesisch als nagerecht meestal cake spekkoek of taart met een kop thee of koffie is goed __________________
Italians toetje: pannacotta, google maar eens een recept. Er eenvoudig, maar zo lekker, met bijvoorbeeld zelfgemaakte frambozen of bramensaus
Indo natuurlijk! Een kleine soto als voorgerecht, rijst, rendang, saté babi, sambal boontjes, sayur, sambal goreng telor, krupuk en emping. En als toetje lekker spekkoek/kue lapis met koffie. Heb ook nog een heerlijk recept voor een fris kokosdessert. Niet echt Indo maar past er wel bij! Selamat makan (smakelijk eten)
Indonesisch koken is super leuk en lekker, maar wel heeel veel werk. Ook niet het makkelijkst vind ik, als je het nog niet eerder gedaan hebt zou ik het niet doen als je visite krijgt. PS Spekkoek is zalig, maar ontzettend veel werk en een goede spekkoek is echt moeilijk om te maken. Mijn tip; niet doen voor gasten als het je eerste keer is . Gewoon eerst steeds losse Indische gerechtjes leren maken en een rijsttafel komt dan later wel.... Ik gebruik het groot Indonesisch kookboek van Beb Vuyk trouwens. Denk ook dat het handig is als je al vaker Indonesisch hebt gegeten bij de echte pinda's D) zodat je een beter idee hebt hoe het moet smaken etc. Mijn schoonvader is Indonesisch en de hele familie kookt indonesisch, maar zonder al die keren bij hen eten was ik er niet zelf aan begonnen denk ik. Als hollander goed Indonesisch koken zonder voorbeelden of de smaken te kennen is best moeilijk...
PS Als je toch indonesisch wilt koken zou je mss wel soto (indonesische kippensoep) kunnen maken. Is heel lekker, wel veel werk maar goed te maken. Als je wilt kan ik je het recept sturen.
Nou als je het echt Italiaans wilt doen. Zo doen de Italianen het meestal: Voorgerecht: pasta Hoofdgerecht: Vlees met groente en brood( tomaten, salade en brood) Nagerecht: koffie en een munt snoepje
Ik heb je een recept van soto gemaild, van indonesische bami en zoals andere ook zeggen idd gewoon spekkoek bij de toko halen mijn oma deed er altijd een bolletje vanilleijs bij aa de zijkant en een toefje slagroom...smullen geblazen En ik heb je de wat ''eenvoudige'' recept van soto gemaakt dat moet lukken als je een beetje van koken hou