3-gangen menu

Discussie in 'De lounge' gestart door fiona1987, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb afgelopen zaterdag een 3 gangen diner klaargemaakt en het voorgerecht was een nieuw recept en viel erg in de smaak:

- plak bladerdeeg in 2en snijden en in oven ( zodat ie knapperig wordt en de zijkanten iets omhoog komen
    - rode ui aanfruiten en balsamico azijn en appelstroop erbij
    - 1 helft bladerdeeg op bord en rode ui mengsel er op
    - gerookte kip in dunne plakjes snijden en op rode ui leggen
    - rucola sla er op en dan de andere helft bladerdeeg er boven op.

Was erg lekker!

succes

2. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    oww wat een goed ideeen zeg ga ze allemaal een keer proberen maar uiteraard ben ik nieuwsgierig naar meer ideeen haha

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    (hongerrrrrr)

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ben voo rmorgen ook een menu aan het voor bereiden
    Ik maak deze oven schotel en die warm ik morgen op hij is super lekker!!

PARMEZAANSE KIP
    Ingrediënten
    · 2 el olijfolie
    · 2 tenen knoflook, geperst
    · 1 schaal kipfilet (4 stuks, ca. 675 g)
    · 1 fles pastasaus (traditionale, 690 g)
    · 1 bakje verse basilicum (15 g), fijngesneden
    · 2 zakjes mozzarella (kaas, a 125 g), uitgelekt
    · 100 g Parmezaanse kaas (stukje), geraspt
    · 1 zakje salade croutons knoflooksmaak (40 g)
    Materialen
    · ovenschaal 20 x 30 cm
    1. Bereiden
    1. Verwarm de oven voor op 220 °C. Meng de olie met de knoflook en peper naar smaak en verspreid het over de bodem van de ovenschaal. Leg de kipfilets erop en schenk de pastasaus erover. Zorg dat de kip helemaal bedekt is met saus. Verdeel de basilicum erover. 2. Snijd de mozzarella in dunne plakken en beleg de saus met de helft van de mozzarella en de helft van de Parmezaanse kaas. Verdeel de croutons erover en bedek met de rest van de mozzarella en de Parmezaanse kaas. Bak de kip in ca. 45 min. in het midden van de oven gaar en goudbruin. Controleer na 30 min. Dek de schaal af met aluminiumfolie als de bovenkant te bruin wordt. Lekker met pasta en broccoli.
    Tip
    U kunt dit gerecht 1 dag van tevoren bereiden. Laat afkoelen tot kamertemperatuur en bewaar afgedekt in de koelkast. Verwarm ca. 20 min. in een voorverwarmde oven op 200° C.

5. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum

Dat klinkt ook erg lekker zeg :D krijg er honger van

6. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Ik heb voor mijn man zijn verjaardag voor de familie een keer een italiaans thema gedaan. Ik had hapjes (italiaanse worst, olijven, artisjokken, pesto, tapenade, etc) met prosecco als een soort tapasbord als voorgerecht (een heel groot bord in het midden en een ciabatta waar iedereen van kon pakken).

Als hoofdgerecht zelf gemaakte lasagne en na een zelf gemaakte tiramisu.

mmmm...als ik er nu nog aan denk. Tiramisu en Lasagne kan je ook een dag van tevoren maken!

Maar ik zag heel veel andere lekkere dingen ook al, dus succes met kiezen en koken!

Deel Deze Pagina