Wie doet dat?Of heeft dat gedaan icm je gezin? Ik heb namelijk een match&werk-afspraak gehad vandaag en daaruit kwam naar voren dat ze mij daar gaan plaatsen. Binnenkort eerst een intakegesprek op die school...
ik begin in september aan een 2 jarige bbl opleiding verzorgende IG. nog geen idee hoe het te combineren is dus maar ik verwacht en hoop wel goed ivm kleine thuis en 1 op komst tijdens de opleiding haha. heb er in ieder geval wel heeeeel veel zin in, ondanks ik de boekenstapel binnen heb gehad vandaag!
Jeetje wat knap,ga jij 'm in 2 jaar doen?Hij duurt toch normaal 3 jaar? En nog zwanger ook...petje af! Ik heb zelf 2 pubers dus ze zijn aardig zelfstandig,en kunnen altijd bij hun vader terecht. Ik heb geen idee wanneer ik start maar ik hoop in sept. ook. Dit is ook echt iets wat ik gewoon hebben moet,een echte volledige opleiding,anders kom ik er echt niet.
Ik doe het en ik vind het erg pittig. Ik ben nu ook overspannen thuis. Ik doe de bol variant. Ik moest 4 dagen stage lopen en 1 dag school en dan natuurlijk me gezin nog en het huishouden. Ik trok het allemaal niet meer. Je moet je huiswerk maken want doe je het niet dan heb je weinig kans op goede afloop van de toets. Wij moeten voor veel toetsen 80% goed hebben anders zak je ervoor.. Daarbij heb je stages waarbij je gewoon mee draait in de pool..dus gewoon alle diensten draai je mee maar dan 32 uur per week en minimaal een acht uur durende werkdag. Het is te doen als je sterk in je schoenen staat. Ik sta dat op dit moment niet.. ik denk omdat ik tijdens de opleiding ook mijn tweede kindje kreeg. Maar ik wil er wel bij zeggen dat het zo leuk kan zijn! Ik vond al mijn stages leuk! Echt de dankbaarheid van de mensen en het werk zelf is geweldig!
Ik heb het ook gedaan en vond het goed te doen. Was verzorgende ig.. Het ligt er ook een beetje aan het bedrijf. Ik deed bbl en de ene instelling eiste 34 uur en de andere 30 incl school. Dus dat scheelt toch bijna 8 uur.. En dan had je nog salaris erbij. Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van wat je man voor werk doet of hoe het met de oppas geregeld is want je krijgt natuurlijk ploegendienst. En let op dat het niet te zwaar word lichamelijk omdat je zwanger bent.. Succes!!!
@channie: pfff klinkt pittig!! bij ons is het gelukkig anders geregeld!! ik blijf gewoon 16 uur werken, en ga 1 dag in de week naar school. stage lopen moet ik ook wel doen, maar dat zijn geen hele diensten die we mee hoeven te draaien, stel dat we insuline spuiten moeten leren op dat moment hoef ik alleen maar mee te lopen met die cliënten. mijn werkdruk ligt dus vele malen lager! en ja huiswerk moet wel bijgehouden worden maar dat komt wel goed @girl: ja ik doe hem in 2 jaar omdat ik niveau 2 al heb daarom hoef ik het 1e jaar niet te doen! @joycje: mijn is verzorgende IG en zegt dat het werk lichamelijk veeeeel minder zwaar is dan helpende (wat ik nu ben). zal het zelf moeten ervaren maar medicatie en wondzorg is lichamelijk minder belastend dan steunkousen aan en uittrekken en douchen..... het werk als helpende zal ik naar verwachting niet uit kunnen houden tot me verlof omdat het nogal zwaar is.
Hier idem. Heb ook geen idee hoe ik het ga combineren maar dat komt vast wel goed. Ik ga 20 uur werken en 8 uur naar school.
Wat ik gehoord heb is dat er bij verzorgende ook best veel administratie komt kijken. En idd, wondverzorging enzo. Ik geloof direct dat helpende lichamelijk zwaarder is.
ja klopt intakegesprekken, medicatie bestellen en uitzetten dat soort dingen dus lichamelijk minder belastend
mijn man doet het. 4 dagen werken 1 dag school. Huiswerk is pittig om tijd voor te vinden met kinderen en het allebei onregelmatig werken. maar wel echt de moeite waard om je droom te volgen!