Ben benieuwd of er meer kindjes last van hebben. ( of eigenlijk mama's want Levi lijkt er zelf geen last van te hebben ) Sinds 4 dagen is hij dus wakker tot 21.45/22.00 uur. Gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Voorheen viel hij als een blok in slaap en nu opeens is hij wakker zegt hij. Hij oogt ook klaar wakker. Wil er niet uit, wil niet knuffelen niets. Maar gewoon wakker in bed liggen vind hij prima. Gisteravond was het 21.15 en helemaal stil dus ik dacht. Mooi ! Ga ik om 22.00 uur zijn kamer in om zijn lichtje uit te doen, zit hij rechtop in bed, had zijn pyjama uitgetrokken en deelde me even mee dat hij niet moe was, ging aankleden en dan naar beneden wou. Heb hem toen weer aangekleed en in bed gelegd. 5 min. later sliep hij. Het maakt trouwens geen verschil of hij nu wel of geen middagdutje doet.
Hebben we hier ook een tijdje gehad. De oplossing is hier 's-middags echt iets ondernemen. Zwemmen, Wandelen (dan wel zelf lopen), in het park spelen, als het maar iets actiefs is! En ze slaapt gewoon weer om 19.30.
Nou dat werkt hier dus niet. Hij gaat 2x in de week naar de peuterspeelzaal. 1 ochtend in de week heeft hij peutergym. Overige dagen doen we altijd wel iets met hem ( hond uit laten, boodschappen doen etc ). Ga hem nu op bed leggen ( zonder middagdutje ) dus ben benieuwd hoe lang het deze avond duurt
Leuk peutergym, is dat gewoon bij gymnastiek vereniging? Hier gaat het lichtje ook niet uit 's avonds als we er niets aan doen.. En doen we er al wat aan, dan is het wakker, ze zingt dan nog een uur of ander half uur..
Ja hier heb je een (gym)vereniging in het dorp. waar je behalve gymen ook nog andere sporten kunt doen maar dan 10x zo goedkoop als in de sportschool. Die hebben dus ook kind&ouder gym. Is voor kinderen van anderhalf tot vier
Dat had Isabella rond haar 2e jaar. Toen geen middagslaapje meer gedaan en ze sliep weer gewoon rond 8 uur ( soms later maar ze is een echt avondmensje)
Ja, maar boodschappen doen en hond uitlaten is toch iets anders dan zwemmen en rondrennen in een park met klimobjecten, glijbanen etc. En laura gaat 4 ochtenden naar de psz, en dan nog moet ik haar flink moe maken. Ook gaan we graag fietsen en dan fietst zij natuurlijk ook zelf, dat doet hem ook. Je zal actievere dingen moeten doen.
Ouder & Kindgym/Kleutergym Peutergym - kleutergym - ouder en kind gym Ouder-kindgym Ouder-kindgym « TurnCentrum Twente
Joris heeft dat probleem ook rond 2 jaar gehad. Was hier echt het middagdutje afschaffen en toen was het opgelost. Maar Joris is ook een avondmannetje, kan heel lang opblijven als het aan hem ligt!
Mijn jochie heeft het ook een periode gehad. Hij ging wel rustig naar bed, maar sliep gewoon niet snel. Maar lag wel heerlijk. Hij ging dan rond half 9 naar bed, en sliep tegen 10 uur.. Tegenwoordig gaat hij tussen 8 en half 9 naar bed en dan slaapt hij een half uur later. Het is vanzelf weer overgegaan.. Maakt ook niet uit of hij nou 's middags 0 of 2,5 uur slaapt. Het is gewoon een avondmensje..
Nou geloof dat het genoeg was om hier een topic te openen. Gister is hij gelijk in slaap gevallen ( geen middagdutje ) , en vandaag heb ik hem nog wel even horen hoesten maar is hij wel vrij rap gaan slapen ( wel een middagdutje ) Enige nadeel is dat hij nu 'sochtends ook weer een uur eerder wakker is
Nu is jou dochter misschien ook wel ouder. Is hier namelijk niet echt haalbaar. Zwemmen kan anderhalf uur en dan heeft hij het zo koud dat we er echt uit moeten. En een park hebben we hier niet. wel kleine speeltuintjes,maar met 3x van een glijbaan af krijg ik Levi niet moe en daarna is hij er ook wel weer op uitgekeken.
Das idd lastig! Want hier is het natuurlijk bijna altijd lekker weer (het regent helaas al dagen) Dus zwemmen is voor ons naar het strand gaan! En daar spelen we rustig 3 uur! En koud krijgt ze het bijna nooit! En onze speel park heeft 2 grote klimobjecten met 4 glijbanen en een fietsbaan! Maar ik bedoelde natuurlijk dat je actiever zal moeten zijn. En ja, dat zul je je eigen invulling moeten geven.