Haj meiden het onderwerp zegt het al wie heeft ook last van bloedarmoende en hoe voel je je? Mijne is nu 6,2 en heb het al een hele tijd slik sinds juli ijzer pillen 2 per dag maar helaas slaan ze niet echt aan. ik ben eindelijk in 2 weken van 6,1 naar 6,2 gegaan. Ik ben erg moe en last van snelle hartslag erg bleekzien
Ben je al terug naar de huisarts geweest,ze hebben namelijk sterkere pillen. En roosvicee ijzer werkte bij mij goed. Ik had na de bevalling een erg laag hb,onder de 4 zat ik,kreeg ook tabletten,en dronk roosvicee ferro,dit werkte best goed,en na een aantal weken voelde ik me beter. Tijdens de zwangerschap was mijn bloeddruk vrij laag,dus ik begrijp een beetje hoe jij je nu voelt.
Ik ben het met Pinter eens. Ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter een Hb van 5,6 (veeels te laag dus) en ik heb toen staalpillen en heel veel roosvicee gedronken. Na de KS heb ik ook een paar maanden nog roosvicee moeten drinken omdat mn Hb niet echt beter werd. Ik weet wel dat ik me heel slap voelde en heel bleek was. Sterkte!
Ik had/heb ook een te laag hb, was erg moe, sterretjes zien, etc. Van de verloskundige heb ik toen pilletjes gekregen en ik voelde me eigenlijk binnen een paar dagen al beter. Alleen gingen de waardes niet omhoog, dus heb ik nu een sterkere versie (losferron, bruistabletten). Ik heb begrepen dat het 4 tot 6 weken duurt voordat het ijzergehalte in je bloed daadwerkelijk omhoog gaat. Roosvicee ferro zou ik gewoon blijven drinken, lekker spul. En appelstroop, groene groentes, etc. Succes!
Haj meiden bedankt voor de reactie!!!! Ik slik helaas al 4 maanden ijzerpillen en doen nog niks en ferro drink ik sinds kort er weer bij kijken als dat wil helpen!!! Ik heb ook erg last van oorzuizingen! Woensdag moet ik weer bloedprikken en echo en weer naar de arts dus dan ga zekker weer over hebben geen zin om laatste stukje me zo elendig te voelen!!! En vooral dat hartslag wordt ik helemaal gek van. En natuurlijk lekker moe dood moe soms. sterkte allemaal
Hier HB van 5,3 en vooral last van hoge hartslag, vermoeidheid en duizeligheid. Ik ben nu eerst d.m.v. voeding proberen mijn HB weer op te krikken (laag HB komt bij mij door bloedverlies). Inderdaad: roosvicee ferro, melkproducten apart van je maaltijden nuttigen. Ik moet donderdag weer bloed prikken dus ben benieuwd of bij mij de waarde dan gestegen is. Waarschijnlijk krijg ik nog wel ijzerpillen, maar probeer het eerst even zo.
pffff,bij mij werkte die ijzertabletten ook niet echt super hoor,kon zelfs geeneens naar de wc.... Ik dronk echt veel ferro,appelstroop,en veel groenten,vooral spinazie...... mijn hb was in de zwangerschap redelijk,alleen bloeddruk was te laag. Toen onze uk er was,en ik moest de koek eruit zien te krijgen,viel ik telkens weg...was totaal van de wereld,niemand snapte hoe het kon,kreeg zuurstof en dextro.... later bleek dus de hb,en ik had een bacteriele infectie opgelopen,wat voeld ik me toen beroerd zeg. Ik keek zelf ook vrij lang erg bleek hoor,smeerde lagen poeders op om er enigzins gezond uit te zien...
jeetje wat naar meiden hoop dat julliej je snel beter gaan voelen!!! nee ik heb het niet van bloedverlies, maar hoop dat woensdag oplossing komt want wordt GEK VAN ME HARTSLAG!!! julliej horen het wel van me.
door fouten van artsen is er over het hoofd gezien dat ik vanaf week 18 tot week 36 met een te lage hb liep. op zn laagst 5,4 is ie geweest. moe, sterretjes zijn, heel erg duizelig, slap voelen net als een vaatdoekie ook nog eens veel bloed verloren met de bevalling dus heb nu nog steeds ijzerpillen en roosvice ferro