Hoii Dames, Ik ben benieuwd wanneer jullie alles in huis hadden? Wat vinden jullie te vroeg om bv een kinderwagen en slaapkamermeubels te kopen
Nou hier alle keren pas heel laat, maar als je een kinderwagen wilt bestellen of een kamertje zou ik dat zeker met jouw termijn doen want het duurt vaak nogal een tijd en er gaat nogal eens wat mis.. (weet ik helaas uit ervaring haha).
Ik heb nu grotendeels alles in huis. Laatste word volgende maand geleverd. Persoonlijk zou ik wachten tot na de 20 weken echo. Maar je kan al shoppen. Als je bij de babydump shopt kan je ook bepalen wanneer je het geleverd wil hebben. En mocht er iets mis gaan tijdens de zwangerschap, nemen ze het terug en krijg je je geld terug.
ik zou zorgen dat je uiterlijk bij week 35 al het nodige in huis hebt, mocht de kleine wat eerder komen kan je dan al je energie in hem/haar steken, vooral als je het geluk hebt dat hij/zij ook wat eerder naar huis mag. Stel hij/zij komt al bij week 28... tja dan is het wel heel kort dag maar in eerste instantie heb je dan dingen als een maxicosi en een bedje nog niet nodig. Veel plezier met shoppen!
Ik heb alles rond de 15 weken besteld, maar dan met de garantie dat ik kostenloos kon annuleren mocht er iets mis gaan. Verder was de bedoeling dat alles rond de 30 weken geleverd zou worden. Ik was blij dat ik zo ruim alles had geregeld, want uiteindelijk was er met het kinderkamertje EN met de kinderwagen vanalles mis, waardoor we een nieuw kamertje moesten uitzoeken en het frame van de kinderwagen opnieuw moesten laten bestellen. Gelukkig was dat allemaal redelijk snel geregeld en heb ik nu alles in huis. Probeer als richtlijn idd 35 weken aan te houden, aangezien eerder je kindje niet thuis zal zijn, maar hou ook rekening dat alles niet in eerste instantie goed zal gaan.
Wij hebben bijna alles bestelt bij babypark toen ik 17 weken was, ik ben blij dat we het toen al gedaan hebben want het word volgende week pas geleverd en dan ben ik alweer 31 weken, owja bij de babydump hebben ze soms ook lange levertijd en kan je niet altijd kiezen want toen ik 26 weken was hebben we daar een klein wiegje gekocht voor bij ons op de kamer en die komt pas binnen als ik 38 weken ben dus ik zeg lekker bestellen
Het is wel lekker om met 32 weken ongeveer alles klaar te hebben. Ik ben blij dat ik nu geen stress meer heb om meubeltjes die in elkaar gezet moeten worden, en kan mijn nesteldrang lekker kwijt in kleertjes vouwen, kastje inruimen, etc. Het klussen zou ik zeker voor 30 weken klaar proberen te hebben, en dan kun je de meubels laten bezorgen. Kinderwagen is gewoon wanneer je zelf handig vindt. Als je de 20 weken echo graag af wilt wachten, dan zou ik dat doen en kun je in principe daarna alles bestellen. Zoveel kindjes worden er niet te vroeg geboren, maar na 32/33 weken heb je gewoon niet meer zoveel energie en dan is het ook fijn om dingen gewoon klaar te hebben staan.
Te vroeg vind ik voor een goede echo. Zelf hadden we nu alles al in huis voor ik zwanger was ( Van de 2e ) Haha, nee wij hebben in principe alles ruim op tijd binnen. Wel vind ik 't belangrijk om al je nieuwe spulletjes een aantal weken te laten luchten, er zitten nl erg hoge concentraties aan giftige stoffen in nieuwe meubeltjes, matrassen, kinderwagens etc. In een pas geverfd kamertje, met nieuwe vloerbedekking, nieuwe meubeltjes, een nieuw matrasje, nieuwe kinderwagen etc, alles tegelijkertijd neergezet ademt enorm veel gassen uit. Het is daarom goed om het echt ruim op tijd te hebben staan zodat het allemaal veilig en neutraal is als de baby in het kamertje komt te liggen.
Ik heb het inmiddels allemaal rond maar bij mij komt het allemaal via marktplaats. Alleen de commode en de box moeten nog komen. Vind het heerlijk om het maar rond te hebben.
wij hadden met 12weekjes zwangerschap bijna alles al maar heb er zelf dan ook eigenlijk niks voor hoeven betalen omdat we zoveel aangeboden kregen en alles zo goed als nieuw of nieuw we moeten alleen nog de box ophalen maar die krijgen we van schoonmoeders en die heeft steeds geen tijd als ik zelf alles had moeten aanschaffen hadden we tot de 20 weken echo gewacht
Wij hadden alles voor de eerste in huis rond 35/36 weken. Ik redeneerde maar zo: als de kleine onverhoopt nog vroeger geboren wordt, heb ik wel andere zorgen dan 'staat de commode al klaar'. Een wiegje hadden we al (van schoonmoeder geweest) en wat luiers en kleertjes ook. Meer heb je toch niet écht nodig? De kamer heb ik met 25 weken gekocht. Winkeliers die me vertelden dat dit toch echt te laat was en me daar een soort schuldgevoel mee probeerden aan te praten (is me gebeurd bij een vestiging van Babydump), heb ik vriendelijk gegroet en daar niks besteld. Doe mij maar een verkoper die wél klantgericht kan denken. Is prima gelukt. Te vroeg? Moet iedereen voor zichzelf weten. Voor mij was het te vroeg om het voor een goede 20-weken echo te doen, en op dat moment had ik het te druk met m'n werk om uitgebreid te gaan shoppen. Heb dus gewacht tot de kerstvakantie, en toen was ik zo'n 25 weken onderweg.
hier er tegenaan gelopen ( kamertje) en direct besteld met inderdaad de garantie dat het kosteloos geannuleerd kon worden was overigens 13 weken toen.. vond het een hele stap dat ik het aandurfde maar dat kwam dus echt door de annuleringsmogelijkheid! hij word eind april geleverd en dat is mooi want 23 mei gaan we trouwen en dan willen we de kamer af hebben we hebben de kamer gekocht nadat ik ten huwelijk gevraagd was dus wel extra speciaal haha kinderwagen hebben we veel winkels bekeken en uiteindelijk liepen we tegen een goede aanbieder aan en hebben we die ook besteld met 16 weken. hier zit ook een levertijd op dus ook rond maart april binnen. maar tevens wederom de annuleringsgarantie
Wij hebben alles deze week al besteld bij baby dump en ook de regeling mocht er iets nog goed gaan dan nemen ze het retour en 100 % je aankoop bedrag terug. Het word overigens wel pas over 6 a 12 weken geleverd.... Vond het veeeel te leuk om nu al dingetjes uit te zoeken haha ... ben liever optijd klaar nu ik nog goed te been ben etc, je weet nooit hoe je over 2 maanden er voor staat.... je kan het maar alvast hebben
Ben nu 19 weken en wilde graag de dure spullen pas gaan regelen na de 20 weken echo, maar zijn nu een superleuk kamertje tegen gekomen (gebruikt) dus dan levert wachten een risico op. Morgen gaan we kijken Wel bij een winkel, dus toch eens vragen hoe het werkt mocht het onverhoopt mis gaan...
Ik heb vandaag de kinderwagen opgehaald en met 11 weken al een kinderkamertje. Beide via Marktplaats en het is dan de gok wagen of om te wachten of iets te kopen wat je heel graag wil!
Wij hadden met 14 weken de babykamer besteld, waarvan de kast 1x en de commode 2x opnieuw besteld moest worden. De winkel heeft er alles aan gedaan om het voor de geboorte met spoed te leveren. De commode is met 35+0 binnen gekomen. De dag NA mijn bevalling. Schoonvader en schoonbroer hebben hem nog snel die week geverft. Verder heeft de kraamverzorgende toen ikzelf net thuis was en de kleine in het ziekenhuis was, de kleertjes opgevouwen en de kamer ingeruimd. De dag voor hij thuiskwam, ben ik nog met moeite naar de babywinkel gereden om het laatste te halen. Dus wat ze zeggen, mocht het eerder komen, heb je nog tijd zat voordat het uit het ziekenhuis komt. Dat is dus echt niet. Wij gingen 2x naar het ziekenhuis toe en hij mocht al vrij snel naar huis. Bij dit kindje zal alles ruim op tijd klaarstaan. Rond 30 weken wil ik het meest noodzakelijke in huis hebben.
Afgelopen week alles besteld, en half maart word t geleverd. 6 tot 8 weken levertijd (nieuw) tijd zat dus.
Hier bevallen met 31 weken, had toen ook nog niet alles in huis. Tuurlijk is je kindje dan nog niet thuis, maar je hebt dan wel wat anders aan je hoofd dan de babykamer verder op orde brengen. Ik ging zelf 2 keer per dag naar het ziekenhuis, en dat 6 weken lang. Gelukkig hebben vriendinnen en moeder voor mij gewassen, schoongemaakt en zelfs af en toe gekookt in die weken! Dus ik zou zeggen, zorg ervoor dat je in grote lijnen vroeg klaar bent! Wil nu zelf voor week 30 alles klaar hebben...