Ik heb een groot dienblad opgemaakt met hyacinten en blauwe druifjes en mos heeeeel erg leuk, maar dat vind onze kleine kat ook leuk:x Overdag als ik thuis ben doet hij er niks mee, maar zodra we naar bed gaan of als ik boodschappen ga doen heeft hij alles omgewoeld... Wie heeft DE tip dat hij het niet meer doet.
Uhm... ergens neerzetten waar de kat niet bij kan! Ik heb twee katten en ik kon ze wel heel wat (af-)leren met behulp van een watersproeier, maar zodra je er niet bent is het een ander verhaal. En zo'n pot met mos is wel heeeel erg verleidelijk voor een (jonge) kat...
Strooi wat peper om het dienblad heen, meeste katten hebben daar een hekel aan. Peper veeg je zelf zo weer weg. Probeer verder heel streng te zijn. Onze kat hing de eerste 2 jaar ook in de kerstboom. Nu doet ze dat niet meer want ze weet dat ze dan op d'r kop krijgt.
sambal! Hier ook 2 katten gehad die werkelijk iedere plant omwoelde... Echt alles geprobeerd, aluminiumfolie, catnip, sateprikkers etc. Toen alle potten met sambal ingesmeerd, de volgende ochtend 1 plant waar een beetje aarde naast lag en rode pootjes in de vensterbank... sinsdien nooit meer gedaan!! Wel snel er weer afhalen want de sambal vreet wel in het aardewerk...
Blauwe druifjes zijn niet giftig voor katten. Ik heb hetzelfde probleem ts! Peper neerstrooien ga ik ook maar eens proberen