MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mariebel, Jun 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb dus vandaag eindelijk te horen gekregen dat ik een verwijskaart krijg van de Gyno.. :D
    Nu is mijn vraag?

Wat kan ik verwachten... hoe gaat zo'n gesprek en wat gaan ze doen op de eerste afspraak?
    ;)

2. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi joyce,
    je krijgt eerst een orrienterend gesprek over je cyclus, eventuele aandoeningen in het verleden, je BMI etc.
    je krijgt meestal een inwendige echo, om te kijken of er cystes en/of andere oneffen heden in je baarmoeder, eileiders of eierstokken zitten. ook kunnen ze zien of je bijvoorbeeld een krallenketting van eitjes hebt.
    dan zullen ze waarschijnlijk een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. daar bekijken ze oa je FSH waarde. (follikel stimulerend hormoon)
    en krijgt je vriend een zaadcelonderzoek.

daarna waarschijnlijk een vervolg afspraak, om de resultaten te bespreken, en te starten met een eventueel behandelplan.

zo ging het bij mij, maar ik hoor hier verschillende verhalen over het eerste bezoek.
    misschien is er van jou ziekenhuis een patientenfolder online die je kan bekijken! (bij veel ziekenhuizen) daar staat waarschijnlijk specifiek in wat je kan verwachten....
    heel veel succes meid!
    hopelijk ben je snel zwanger!
    liefs elfje

3. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Doen ze ook altijd gelijk een zaadonderzoek dan? Want mijn man denkt niet dat hij namelijk mee kan ivm zijn werk..

Zijn er verder geen mensen die dit hebben meegemaakt... vast toch wel????

4. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hoi joyce!
    mijn vriend was ook niet mee hoor, de eerste keer...
    ik vond het wel gek dat hij een zaadcelonderzoek kreeg..., ik was daar per slot van rekening vanwege mijn zeer onregelmatige en te lange cyclus... later vond ik het toch wel fijn dat hij ook gecheckt werd. zo konden we wegstrepen, dat er met hem iets was..

ik kreeg dus een potje mee! hahaha dit was op valentijnsdag! ik heb hem het als kadootje gegeven! hij moest dan s' ochtends op een bepaald tijdstip zijn goedje inleveren...

liefs elfje

5. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Hahaha.. Ik zie het al helemaal voor mij... "Hier schat een kado voor valentijn" hhahaha...

Ik moet er dus ook naar toe omdat mijn cyclus helemaal wegblijft sinds een half jaar.. Ik ben wel benieuwd wanneer ik die oproep krijg, want op de site van het ziekenhuis staat een wachtijd van 2 weken..
    Zul je net zien dat ik dan ongesteld ga worden...

6. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    dat had runner volgens mij ook!!
    dan moet je ook gewoon gaan hoor!
    ze bekijken toch het hele plaatje, vanaf dat je gestopt bent met de pil!
    veel succes, ik hoop dat je snel aan de beurt bent!
    liefs elfje

7. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    hee fredje!
    ik ging ook alleen voor mijn cyclus naar de gyneacoloog, misschien is dat dan wel anders. mijn vriend is verder ook helemaal niet onderzocht, op zijn sperma na dan.
    liefs elfje

8. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

Jan 21, 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik heb exact hetzelfde traject gekregen als Elfje.

Ook mijn man hoeft alleen een potje met sperma in te leveren om dat weg te kunnen strepen, zodat ze niet een jaar lang bij mij hormonen naar binnen proppen, en dat we er daarna pas achter komen dat er ook iets 'mis' is met hem.

Ik ben nu net met de kuur Provera klaar en de eerst ongesteldheid zit eraan te komen. Daarna starten met de Clomid.

Ik wens je veel suc6 bij de gyn!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meis,

Wij zijn begonnen met een boekwerk aan vragen. Hele lijsten om in te vullen.
    Daarna na de fertiliteitsarts (was al bekend dat manlief geen olympisch team heeft). Die heeft manlief en mij onderzocht (kweekje genomen) mijn temp. lijsten besproken enz.
    Manlief heeft zwemmers ingeleverd en toen was het wachten.
    Na 9 maanden nog een semen analyze (omdat hij geopereerd was) en na die tijd konden we eindelijk op de wachtlijst voor ICSI.
    Inmiddels met de derde behandeling bezig!

Succes meid!!

Elmo

*persoonlijk vind ik dat je partner mee moet, moet....het is inderdaad iets van jullie beide*

10. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    dat klopt! de gyn wilde toen 4 weken wachten of het dan wel weer uitzichzelf kwam, maar natuurlijk niet.
    daarna meteen begonnen met provera.

mijn hubbie is de eerste keer ook niet meegeweest, kon echt niet vanwege zijn werk, en ik was alleng blij dat ik een afspraak had, dus geen zin om te verzetten.
    er is ook helemaal niet gevraagd naar zijn zaadjes oid

11. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    bij mij is hij bij de uitslagen uiteraard wel meegeweest, en ook bij het bespreken van het behandelplan. maar hij hoeft van mij echt niet bij elke FM, bloedtest of cystecontrole mee hoor.. zo hoeft maar 1 van ons smoesjes op het werk te verzinnen! hij is gelukkig heel erg betrokken, ik heb niet het gevoel er in mijn eentje voor te staan.
    liefs elfje

12. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Dat probleem heeft mijn man dus ook.. Hij zit maar met 2 planners op kantoor en 1 voor de personeelszaken en die is ook nog eens op woensdag en vrijdag vrij.. dus zul je net zien dat we een afspraak krijgen op die dagen en als hij dan ook nog eens vrij vraagt dan worden er wel vragen gesteld omdat hij dit anders nooooooit zou doen want ze hebben het ontzettend druk..

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

@Elfje: ik bedoelde ook niet de fm's en zo...die doe ik uiteraard ook allemaal zelf. We hadden het ook over het voortraject als ik het goed heb. Ik bedoelde alleen te zeggen dat je zoiets niet moet onderschatten. Mijn ervaring is (elk ziekenhuis is anders) dat het echt iets voor beide was, zo'n intake gesprek.
    Ook vind ik dat dit voor gaat op werk, het is echt niet niks. Als jullie dat prima alleen afkunnen vind ik dat uiteraard prima ;)
    Het zou alleen jammer zijn als ze daar straks zit en denkt: was mijn mannetje maar bij me.
    Heel veel succes allemaal dames, jammer dat er zoveel voor zo'n gesprek moeten. Ik hoop nog altijd dat hier de boel leegstroomt en dat iedereen naar zwanger verkast.
    Zet hem op meiden!!
    Kus Elmo

14. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Net bericht gehad van het ziekenhuis.
    Donderdag 29 Juni ben ik aan de beurt... :D :D
    Eindelijk...

Ze hadden de brief bijna naar bij ouders toe gestuurd.... :( :( Want dat adres stond op de brief geprint, maar later hebben ze als nog een etiket op de evenlop geplakt.. gelukkig maar want anders wisten mijn ouders dus hiervan...

15. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Ik kom net weer van de gyno en er wordt nu nog helemaal niet zoveel gadaan.. Ik heb Provera meegekregen om ongesteld te worden.. en op dag 3 moet ik komen bloedprikken.. en daarna na 3 weken heb ik dan weer een afspraak..

Maar natuurlijk ben ik nu wel blij dat er eindelijk iets wordt gedaan.. :D

16. beavis15

beavis15 Lid

Jun 28, 2006
    36
    0
    0
    merchandiser
    randstad
    hoi,
    ik denk dat t bij alle ziekenhuizen anders verloopt,de ene doet aan samenlevingstests,terwijl mijn gyneacoloog dit n onbetrouwbare test vond,en de ander doet dit,t enigste wat ik heb gehad is n bloedonderzoek,baarmoederfoto(om te kijken of je eileider doorgankelijk is/cysten/myomen aanwezig zijn)en n zaadonderzoek om te kijken naar de hoeveelheid kampioenen,en vervolgens ben ik aan de slag gegaan met iui behandelingen,wat je altijd gedaan moet hebben om bij geen resultaat door te gaan met ivf,je kan je op internet heel erg verdiepen in allerlei onderwerpen hierover,wat ik wel fijn vond zodat ik niet terplekke voor verassingen kwam te staan en wel n beetje voorbereid was op datgene wat komen ging!maar je ziet t aan de verhalen dat t overal anders is,maar dat je wel in je oren moet knopen dat niets moet,als je je niet fijn bij voelt bij n gyneacoloog mag je ten aller tijde overstappen op n andere,of een heel ander ziekenhuis,nou dames veel succes,mocht je nog vragen hebben dan hoor ik t wel,
    gr sam

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit me aan bij Beavis. Ik heb net mijn 1e ronde Clomid erop zitten. Moest bleod prikken op de eerste dag terwijl andere een FM krijgen/hebben! Het is dus overal anders...

Share This Page