3 IVF/ICSI pogingen per partner, hoe zit dat met een donor?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DNJ, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees altijd dat je 3 IVF/ICSI pogingen krijgt per partner (hoewel ik daar geen officiele stukken van kan vinden, dus ik weet niet zeker of dat echt waar is). Als je relatie over zou gaan en je vindt een nieuwe man, zou je dus weer 3 pogingen vergoed kunnen krijgen. Het lijkt mij vrij logisch dat dat zou zijn omdat de slagingskansen anders liggen met een andere partner.

Hoe zit dat eigenlijk als je gebruik maakt van donorzaad? Een andere partner heb je natuurlijk niet, maar je gebruikt wel ander zaad waardoor de slagingskansen anders (waarschijnlijk veel hoger) zijn.. Iemand die dat weet?

Meiden die IVF/ICSI met een donor hebben gehad; Moesten jullie dit zelf betalen of werd dit vergoed?

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Het gaat om 3 pogingen per vrouw.
    Staat los van je partner.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het wordt inderdaad niet per partner gerekend, maar komt voor rekening van de vrouw. Je partner staat er volkomen los van. Per te realiseren zwangerschap krijg je drie IVF/ICSI-behandelingen. Dus voor een eerste kindje mag je drie keer proberen, voor een tweede kindje ook weer drie keer.

Voor jou zal dus gelden dat je drie keer IVF-ICSI met donorzaad mag doen, ongeacht welk zaad je gebruikt. Is het na die drie keer niet gelukt, dan zul je of moeten overstappen naar een verzekeraar die meer behandelingen vergoedt (wat heel lastig wordt) of je moet het zelf gaan betalen.

4. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer, jammer. Wel stom dat je het zo vaak leest dan, blijkbaar zijn er toch veel mensen die verkeerd geinformeerd zijn.. Ook jammer dat het per vrouw gaat, terwijl reden van ICSI bij ons toch echt het slechte zaad van mijn man was..

Nog 3 pogingen vergoed krijgen met donorzaad gaat hier dus ook niet op, omdat wij al eerder ICSI hebben gedaan. Achteraf gezien hebben we er zo'n spijt van dat we niet naar PNO zijn overgestapt. Hopelijk kan het overstappen naar hen aan het eind van dit jaar nog steeds zo makkelijk..

Deel Deze Pagina