Kinderfeest 5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xSNDY19x, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    Dames,

mijn dochter heeft op 13 mei aanstaande haar eerste kinderfeestje. ze word 5 en alle kindjes die komen (8 stuks) zijn 5 jaar.
    we willen het gewoon lekker bij ons thuis doen omdat we een indoorspeeltuin en dergelijke gewoon te duur vinden.

maar nu de vraag wat kunnen we thuis allemaal doen met in totaal 8 meiden en 1 jongen (haar vriendje). wat niet mega duur is. ik had wel wat dingen op google gevonden maar dat was meteen 50 euro en voor max 6 kinderen terwijl wij met in totaal 9 kids zijn (incl mijn kind).

hebben jullie leuke ideeën?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn dochter had een prinsessenfeestje thuis. Iedereen mocht verkleed komen.

Eerst de cadeautjes verstopt in de tuin en Emma mocht die met aanwijzingen van de vriendinnetjes gaan zoeken
    Kroontje versieren (kartonnen kroontjes bij de kruidvat gehaald)
    Prinsessenketting maken met dropveter, chips en snoepjes die je eromheen kon rijgen
    Kikker kussen. Ze kregen allemaal lippenstift op en een blinddoek en dan moesten ze zo dicht mogelijk op de mond van de kikker kussen
    Koekhappen (dat vond Emma gewoon het allerleukste haha)
    Daarna mochten ze elkaar nagellak opdoen
    En aan het einde een rustmoment door een filmpje te kijken

Veel dingen kan met een jongen ook natuurlijk wel. Is hij de prins of ridder. Kan ook een stoere ketting en kroon maken.

Verder kan je ook simpele spelletjes zoals het koekhappen doen. Snoepje pik, ezeltje prik?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ook leuk: cakejes versieren.
    Pak cakemix, van die versiersels (bij de Xenos kopen, niet in de supermarkt), en van poedersuiker met water maak je glazuur. Dat vonden ze hier superleuk!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hoeveel tijd moet je vullen? Wat vindt je dochter leuk om te doen?

Cakejes versieren is altijd leuk, iets knutselen meestal ook (als je kind daar van houdt). En je kunt natuurlijk ook spelletjes doen, stoelendans, koekhappen, snoepje uit een bak met water happen, enz.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Thema ridders en prinsessen bijvoorbeeld.
    Schminken vinden ze helemaal top. Niets zo makkelijk als een ridder en prinses.
    En zich laten verkleden (spul van thuis mee laten nemen of alvast aan laten doen) en dan iets knutselen in die trant. Kroontjes of een zwaard en schild bijvoorbeeld.
    Meisjes nagels lakken en haren opsteken. Glitterhaarlak er in. De ridder een stoere kuif.
    Dan een speurtocht (kan je heel simpel met stoepkrijt of wat meer voorbereiding met foto's of andere zaken ophangen) en dan komen ze uit bij een schat.
    Bij de Action hebben ze vaak heel goedkope spulletjes van thema's. Bijv. schilderijtjes om zelf te verven incl. de verf en kwastje voor 90 cent of zoiets.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

onze zoon word ook in Juni 5 en wilde het ook gewoon lekker thuis doen. Hij wilde 5 kindjes uit nodigen . En we dachten zelf om een springkussen te huren. Komen ze vrijdag middag brengen tot maandagochtend. 120 e. En dan zaterdag vieren en zondag voor familie.. Kunnen zn nichtje en neefje ook nog springen. en op t feestje gezellig een chippie erbij, savonds pannekoeken of frietjes... en voor de rest lekker spelen. Want kan ook niet met 7 kinderen op pad, en wil ook niet zo afhankelijk zijn.. dus dat leek ons wel iets.

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

Onze dochter wordt eind juni 5 en voor alsnog komen er 3 a 4 meiden en 1 jongen (ook haar 'vriendje'). Voor S hoeft het allemaal niet zo groot. Ze heeft het vaste clubje vriendinnetjes waar ze mee speelt.
    Ik vind het ook genoeg (het moet wel in 2 auto's passen). We gaan naar het bos (natuurpark de grote peel) en gaan daar voor 5,- per kindje het kabouterpad lopen.
    Dat vind ik acceptabel, ik denk dat je dat ook wel kwijt bent als je thuis blijft. Er is ook een duidelijk programma, dat vind ikzelf wel fijn. Vooraf thuis een momentje met zingen en cadeautjes en achteraf al dan niet een broodje knak waarna de kindjes worden opgehaald.
    Ik zou ook moeite hebben om een thuis-programma te vinden hoor. Ik denk, gezien de kindjes die komen, we erg snel zouden afdwalen van het programma.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Een thuisfeestje kost ook al snel heel wat geld inderdaad. Dat heb ik vorig jaar in ieder geval gemerkt. Wij hebben toen schatkistjes versierd. Dat was denk ik ook wel een euro of vijf per kind alles bij elkaar. Verder had ik nog kralen om kettingen/armbandjes te rijgen. En natuurlijk een taart en wat andere lekkere dingen. Er waren met mijn dochters erbij 7 kinderen en ik denk dat we zeker 60/70 euro kwijt waren. Na het knutselen hebben ze nog lekker in de tuin gespeeld. Voor als het slecht weer was of als ze het zat waren, had ik nog een film achter de hand.

Dit jaar gaan we wel weg. Met de kinderen die ze dit jaar uit wil nodigen lijkt me dat een beter plan, anders zijn mijn huis en ik zelf uitgewoond aan het eind van de dag. ;)

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Thuis feestjes kosten veel geld idd..
    Ik heb vorige jaar bloempotjes versierd en plantjes erin gepoot daarna spelletjes met prijsjes en nog poffertjes eten.
    Totaal was ik nog veel kwijt.
    Nu huur ik een speeltuin af dit jaar.

Deel Deze Pagina