3 jaar alweer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antares, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Helemaal heartfelt geschreven meissie!! En terecht dat jullie trots zijn op haar! Zij is ontzettend lief! En ik bekijk haar niks anders dan een andere kindje!
    Zij heeft super lieve ouders ook!!
    Ik duim dat het gauw raak is en dat er een brusje bij komt, jullei wachten nu al lang genoeg op!
    Dikke dikke knuffels!!!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik had dit ook geschreven en verstuurd aan een website voor Niet aangeboren Hersenbeschadiging. Hopelijk gaan ze het plaatsen!

Dank jullie voor jullie reacties iedereen!!

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Antares, oh das echt heel mooi geschreven !! En ik herken het ook !!

Krijg er ook tranen in mijn ogen van.

Hier ook een kindje met een hersenbeschadiging en afwachten wat er nu precies allemaal beschadigt en in hoeverre het goed komt zeg maar, zoals het er nu naar uitziet is het bij Lorenza alleen maar haar rechterkant die het niet goed doet, maar hier idd ook de vergelijking met leeftijdsgenootjes, ze praat nog niet echt veel en dan ga je toch weer twijfelen, zou dat ook beschadigt kunnen zijn en zo zijn er wel meer dingen.

Ook ik denk heel positief hoor, denk ook altijd het komt gewoon goed met haar, maar toch ergens altijd een stemmetje, wat als het nou niet goed komt.........

Hoop ook echt dat er een brusje komt voor je meisje.

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    wouw als je hart een deurtje had dan heb je ons allemaal binnen laten komen met dit verhaal. Wat ontzettend mooi en recht uit het hart geschreven. De tranen stonden in mijn ogen en heb met mond open zitten lezen. (daar wees mijn man me op). Ik hoop oprecht dat jullie wachten wordt beloond met een brusje voor jullie kleine lieve en oh zo sterke meid!
    En natuurlijk nog gefeliciteerd met jullie meisje
    liefs

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nogmaals bedankt voor alle reacties. Vind het ontroerend dat veel mensen met tranen zaten bij het lezen, ikzelf ook hoor. BIj het schrijve niet, dat is op gevoel en typen. Maar als je het dan doorleest om fouten enz eruit te krijgen moest ik wel even slikken, had ik dat geschreven.....

Heel erg bedankt voor het lezen!

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    wauw meid,ben er stil van!
    je hebt het prachtig verwoord!

Ik hoop dat jullie prachtige bijzondere meisje snel een lief klein brusje krijgt om mee te stoeien.

Geniet van jullie lieve meisje!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat heb je dat ontzettend mooi geschreven! Wat lijkt me het ontzettend lastig. Net wat je zegt, als je zwanger bent droom je over een toekomst met jullie kindje en die moet je bijstellen, dat is niet makkelijk. Helaas werkt de maatschappij tegenwoordig ook niet mee. Om me heen hoor ik alleen maar mensen pochen en pronken over wat hun kind allemaal wel niet kan en hoe snel ze wel niet zijn of beter dan de rest. Ik wordt gek van de strijd tussen ouders over de rug van kinderen. Elk kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen manier en elk kind is bijzonder!

Geniet van jullie meisje en geniet van alles wat ze leert en bereikt! Ik duim dat jullie snel een 2e wonder mogen krijgen.

8. Wat ontzettend mooi geschreven... Ik wens jullie het allerbeste, veel geluk en gezondheid toe, samen voor nu met zn 3tjes, en voor de toekomst met hopelijk nog een kindje samen!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Lieve Antares, wat verwoord je mooi wat velen denken. Mijn dochtertje is tot op heden gezond, maar ik kom in mijn werk ook regelmatig de speciale kindjes tegen. En zo beschouw ik ze ook: als heel speciaal en bijzonder.

Jullie meisje zal met jullie steun een geweldig leven hebben. Ze zal zeker bereiken wat binnen haar mogelijkheden ligt, omdat jullie van haar houden en erin geloven. Wat doe mogelijkheden zijn, kom je vanzelf achter, dat zal zij je laten zien. Ik hoop oprecht, dat ze je versteld zal doen staan.

En dat je rouwt om de dromen die je voor haar had, dat snap ik. Iedere ouder wil toch het mooiste en beste voor haar/zijn kindje? En ook ieder, dat zie je wel aan je man, gaat anders om met het vooruitzicht dat je andere dromen moet gaan dromen. Dat geeft niets.

Een hele dikke knuffel!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    krijg bijna een pluim die uit me **** groeit hahahaha...

Leuk om jullie reacties te lezen hoor, ik wil nog een stukje schrijven. maar daar moet ik echt voor gaan zitten. Heb wel meerdere stukken al geschreven eerder..maar deze was speciaal....

11. Duploke

Duploke Niet meer actief

lieve antares
    wou ook even zeggen dat je 't super mooi geschreven hebt..
    kreeg er ook tranen van in m'n ogen.. ik hoop dat er héél snel een brusje voor jullie prachtige dochter komt

dikke knuf

12. Alita

Alita Niet meer actief

pffff wat een verhaal meid..........

Lees dit nu net nadat ik je positieve test heb gezien!!
    Spannend.....

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hallo Antares,

Ik vond het echt een eyeopener om jou verhaal te lezen.
    Nu begrijp ik pas door welke moeilijke momenten ouders heen moeten als hun kindje naar het speciaal onderwijs moet.

Ik heb zelf in het speciaal onderwijs gewerkt, maar ben gestopt omdat ik het te zwaar vond.

Ik merkte dat veel ouders het moeilijk vinden om er over te praten. Maar dan maakt het natuurlijk ook lastig om je te kunnen inleven en inzicht te krijgen in de emoties van ouders.

Dus bedankt!!! Zo fijn om dit eens te lezen.

En heel veel sterkte met jullie meisje. Ze krijgt vast een hele fijne toekomst in zo'n warm gezin. Heel veel succes met de opvang in het speciaal onderwijs.

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Antares,

In je onderschrift zag ik deze link staan en ben gaan lezen. Wat heb je dit prachtig verwoord. Zou helder, zo eerlijk. Niets mooi verbloemd maar gewoon duidelijk hoe moeilijk zo iets soms ook is.
    Je hebt het over periodes van rouw en ik geloof ook precies dat je dit zo mag noemen. Je neemt afscheid van een bepaald idee, een gedachte, een wens....Je had de dingen je anders voorgesteld, dat heeft tijd nodig zich in je hoofd aan te passen, te accepteren.

Ik wens jullie heel veel succes voor de toekomst met jullie dochter en met een tweede zwangerschap(las ik net)!

Liefs Life in Pink

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey iedereen,

Zoals jullie idd in mijn onderschrift kunnen lezen. Ik heb gisteren een licht positieve test gehad en vandaag een best wel erg positieve kruitvat 2v5 test gehad!!

Dus er mag een broertje of zusje voor ons meisje komen! Het lange wachten heeft iets opgeleverd.

Ons meisje goed onder de pannen, alles geregeld. Dan op naar een broertje of zusje wat gezond ter wereld komt!

(ze speelt met de test, is een leuk ding om vast te houden....en toenik zei dat is een test dat je een broertje of zusje krijgt! Keek ze me aan...beeebie? En nu loopt ze met die test te zwaaien, nana (zo noemt ze zichzelf) beeebieee!!!)

16. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O wat heerlijk meis! Gefeliciteerd!
    En wat lief dat je meissie er zo enthousiast over is! Het is jullie zoooo gegund!

17. 4days

4days Niet meer actief

Wat ontzettend heftig zeg! Ik kan echt heel goed begrijpen dat je nog moet rouwen om het meisje wat ze had kunnen zijn. Wat ze WAS. Dat neemt toch ook absoluut niet weg dat je toch onvoorwaardelijk van haar houdt? Je moet gewoon verwerken wat er gebeurd is.

Ontzettend leuk dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd!! :D

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wow wat prachtig omschreven zeg over je meisje. Het lijkt me ook zo moeilijk om alle idealen die je hebt, dat dat mischien anders zal zijn. Erover rouwen is dan ws wat ervoor nodig is, om je meisje helemaal te accepteren zoals ze is. Zodra jij eraan toe bent, ben je ook sterk genoeg om het aan de buitenwereld te vertellen. Heel veel sterkte met dit proces!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je meisje er zo blij mee is.

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het erg mooi op je verhaal te lezen. Ik probeer mezelf in te leven en voor te stellen hoe ik er mee op zou gaan, maar daar is geen beginnen aan. Mijn nichtje heeft ook een hersenbeschadiging, wij zijn zo gek op haar, dat ik het steeds weer gek vind als mensen haar aanstaren, ik zie het niet eens meer. Zo is, en op die manier houden we van haar. Succes met alles, je bent een top mama!

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    pfff wat een verhaal ... ik zit mee te huilen ..
    Heel veel sterkte ik weet niet goed wat ik anders moet zeggen. We denken allemaal " het overkomt mij niet " maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik " het kan ons allemaal overkomen.. "

Deel Deze Pagina