Het zullen de hormonen wel zijn, want ik begin ineens te twijfelen. Mijn vriend is nu een fiets aan het ophalen die we via marktplaats gekocht hebben. Het is een 16 inch. Het wordt de eerste fiets van mijn zoontje. In principe is 16 inch best groot voor een eerste fiets, maar hij is ook al zo'n 104 cm. Ik had ergens opgezocht welke maat je dan moest hebben, en dat was dus 16 inch. Maar ik googlede net opnieuw en dan staat er ineens dat je bij die lengte toch beter 12 inch kan kopen, omdat ze dan de fiets wat beter de baas kunnen. Ik had dus expres geen 12 inch uitgekozen, ook omdat hij behoorlijk snel groeit (vader is ruim 2 meter), dus ik ben bang dat hij met een 12 inch binnen 2 maanden een nieuwe fiets nodig heeft. Wat denken jullie? Kan het wel? Of zou hij toch te groot zijn? Uitproberen is niet echt een optie, want het is een verrassing voor zijn verjaardag over een paar weken.
Onze dochter kreeg voor haar 3e verjaardag een 16inch fietsje. Zat er bij het proberen prima op en de verkoper in de fietswinkel adviseerde dan ook om die mee te nemen en niet een 12inch. Met het leren los fietsen merk ik nu alleen dat hij eigenlijk ietsie te hoog is, maar ondertussen lukt het toch al aardig.
Ik denk dat het wel kan hoor. Zeker als er nog zijwieltjes onder komen. Dan hoeft hij niet perse met zijn voeten goed op de grond te kunnen. Onze dochter is 108cm en fietst op een 16 inch zonder zijwieltjes. Dat gaat prima
Onze zoon (en papa) zijn ook groot en hij is dus ook begonnen met een 16 inch fiets, die binnen een jaar al te klein was Nu fietst hij op een 18 inch model (maar die met een langere zadelpen tot de hoogte van een 20 inch fiets in te stellen is). Geen gezicht eigenlijk want hij heeft een (veel) grotere fiets dan leeftijdsgenoten met zijwielen (terwijl leeftijdsgenoten zonder zijwielen fietsen) Maar je hoeft niet te twijfelen hoor, als die al te groot is dan groeit hij er binnen no-time op.
onze zoon, weliswaar bijna 5, maar nu 104 fietst al ca. 4 maanden op een 16 inch fiets zonder zijwielen. Hij heeft hiervoor wel op een 12 inch fiets los leren fietsen, maar ja, hij was dan ook nog een stuk kleiner toen... Inmiddels 'stept' hij met zijn voeten over de grond als hij op zijn zadel zit, dus dat gaat prima. Wel hebben wij een 16 inch fiets met een vrij lage instap.
Oh, nou, dan moet het wel lukken! Mijn vriend heeft hem net opgehaald en hij lijkt niet megagroot. Maar ook niet zo klein. We gaan het maar eens uitproberen over een paar weken. Ben zo benieuwd wat hij ervan vindt...
succes - wij hebben ook gelijk gekozen voor een 16 inch fiets - onze dochter was 1.01 denk ik. Nadeel is denk ik alleen dat ze minder snel los zullen fietsen. Maar met zijwielen gaat het prima. Ik kan nu ook gewoon stukjes met haar fietsen, terwijl ik op mijn eigen fiets zit. Ze moet nog wel stevig trappen- maar ze kan een redelijk tempo halen zodat ik ook goed kan fietsen (met de jongste voorop) . Erg leuk om te doen.
mijn zoon kreeg met zijn 3de verjaardag een 16 inch fiets en was al 1m12,was eigenlijk kwa lengte al te groot voor de fiets want de winkel raadde toen al een 18 inch fiets voor terwijl andere kindjes van die leeftijd net met 12 inch begonnen. Met zijn 4de verjaardag kreeg hij een 20 inch fiets,hij was toen al 1m23 lang. Nu rijd hij super op de 20 inch fiets met zijn 1m26 en kan hij er hopelijk nog een jaar mee voort.
Wij hebben voor onze dochters 3de verjaardag een 16 inch gekocht. De 12 inch zou binnen een jaar te klein zijn zeiden ze bij de fietsenwinkel. Bij de 16 inch kan ze nog net niet met de voeten bij de grond. Maar doordat ze de eerste tijd toch nog met zijwieltjes fietst is dit ook niet nodig.
Ik denk dat die maat wel goed is. Bij mijn dochter begonnen we met 12 inch maar zij was toen 2 1/2. Nu is ze 4 en 110 cm en fietst ze nog op haar 12 inch. Ben nu wel op zoek naar een grotere maar de fietsenwinkel gaf aan dat de 16 inch nog maar voor een jaar zou zijn en ze daarna al een 20 inch zou kunnen. Dus nu op zoek naar een mooie 2e hands.
Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter wordt volgende maand 3, ze is ongeveer 97 cm. Gisteren hebben we bij de halfords gepast, maar de 12 inch is duidelijk te klein en de 16 wel erg groot. Nu las ik op internet dat er ook 14 inch bestaan, iemand hier ervaring mee? Ben zo bang dat ze het komende jaar nog niks aan de 16 inch heeft en dat vind ik zo zielig...
Misschien heb je iets aan deze tabel: Framemaat kiezen Onze oudste krijgt straks voor zijn 3e verjaardag een fiets. Bij ons wordt dat duidelijk een 12", want ons mannetje is klein en smal van stuk. Hij draagt kleding in maat 92 en komt met de binnenbeenlengte-methode zelfs nog een centimeter te kort. Mocht hij toch snel gaan groeien en na een jaar al toe zijn aan een nieuwe fiets, dan is dat niet zo erg. Hij en zijn jongere broertje schelen 14 maanden, dus dan kan zijn broertje mooi op de 12".
Ik vind 16 inch best groot voor zo'n kleintje. Mijn zoon is begonnen op een 12 inch fietsje. Hij was toen 2,5 en toen hij 4,5 was hebben we een 16 inch gekocht. Daar fietst hij nu goed op maar die is wel aan de kleine kant. 20 inch is nog net te groot dus hopelijk als hij 6 wordt een 20 inch fietsje. Oh ja hij is nu 1.12.