Hallo allemaal! Mijn zoontje heeft sinds dat hij 1,5 jaar is een bril. Nu heb ik al twee brilletjes voor hem alleen de eerste bril word nu al te klein. Dus binnenkort voor een nieuwe op zoek! We hebben de pearle, specsavers en Hans anders in de buurt, maar echt ze hebben zo weinig keuze voor kinderen van 2 jaar! Zijn tweede brilletje heb ik bij een particulier gehaald, maar dat was dus echt een miskoop, want het zijn totaal geen kraswerende en dunne glazen zoals wel beloofd. Dat is dan bij de Hans anders weer wel goed! Waar halen jullie je brilletjes vandaan? En ook een beetje modieus. bij de Hans anders zie ik heel weinig leuke brilletjes voorbij komen! En misschien is het wel leuk om een foto van je kindje met bril te delen!
Wij voor het eerst een bril moeten aanschaffen, bij specsavers vandaan. Zoontje is wel al 4, heeft smal hoofd dus ook niet veel keus
Senso! Aah wat staat dat hem leuk! Past ook goed bij zijn gezichtje. Fairy, ik woon omgeving Eindhoven.
Mijn portemonnee is helaas niet zo goed gevuld dus ik ben aangewezen op zaken als hans anders e.d. Mijn dochter heeft een klein hoofd. Uiteindelijk bij specsavers geslaagd maar binnen een paar dagen al krassen op de glazen. Ik hoop dat ze snel een groter hoofd krijgt zodat er wat meer keuze is
Aah dat brilletje is super leuk! Ik heb trouwens zelf nog bij mijn kleine van die oortjes die je achter het brilletje kan duwen, zodat het brilletje beter blijft zitten! Super handig😄 en gewoon bij Hans anders te krijgen. En over die krasjes kan ik mee praten, bij zijn blauwe zijn ze heel diep maar bij zijn andere, die bij Hans anders vandaan komt zitten wel krasjes, maar niet zo diep. Krasjes kan je denk ik op deze leeftijd toch niet voorkomen!
Wij hebben hem bij Specsavers vandaan omdat onze dochter helemaal weg was van de prinsessenbrillen. Helaas al een paar keer terug geweest, omdat haar neusbrug heel smal is zakt het brilletje telkens naar beneden.
Volgens mij is dat dezelfde bril als mijn dochter heeft (staat eerder in dit topic. Paars met hartjes op de poten). Wij komen wekelijks in de winkel omdat hij zo afzakt
Ik bedoel dus dit. Is echt super handig en zakt ook niet meer van de neus af! Ik had eerst een touwtje maar dit is echt veel handiger, gewoon bij de Hans anders te krijgen voor 5,- meende ik!
@Maliro,nee het is niet de bril met de hartjes. Het is er een uit de Princess collectie,ze heeft de 'Rapunzel'bril. @mamavannikhil,zal daar ook eens voor gaan kijken. Hopelijk blijft hij dan beter zitten.
Mijn zoon heeft sinds zijn 4e een bril en die hebben we op aanraden van de oogarts gekocht bij de dichtstbijzijnde speciaalzaak en dat was een zeer goede keus (dichtbij is handig, omdat je dus makkelijk even binnen kunt lopen voor een scheef pootje) Bij aanschaf waren we misschien een paar tientjes meer kwijt dan bij één van de prijsvechters maar we hebben in de afgelopen anderhalf jaar nog niet één keer iets bij hoeven betalen terwijl we vooral in het begin wekelijks terug gingen omdat er door het ruwe spelen een pootje los zat of de bril scheef zat. Daarnaast zit deze zaak middenin een Vinex-wijk dus de klandizie bestaat voor een groot deel uit kinderen en daar hebben ze dan ook een uitgebreid assortiment voor (o.a. Red en Vingino) Mijn zoon heeft een model van Red, hij lijkt op dit model: Red kinderbrillen bij Optiek Martens | Optiek Martens | Maastricht Centrum | Uw opticien voor brillen en lenzen
Ik heb twee kinderen die een bril hebben, ik koop ze bij eyes and more, we zijn er erg tevreden over ! Onze zoon heeft nu sinds 2,5 jaar een bril en onze dochter sinds vorig jaar, afzakken van de neus doen ze brillen niet de brillen worden aan de pootjes krom gemaakt zodat ze achter het oor "haken" Meestal hebben ze op kinderbrillen wel een aanbieding, tweede gratis bijvoorbeeld en de derde 40 euro, zo hebben wij voor beide 3 brillen voor 140 euro waarvan we 100 euro vergoed kregen, En vorige week hadden ze een aanbieding 50% korting en derde bril gratis dus drie brillen voor 100 euro, ik zou daar soms zo graag naar binnen willen lopen en gewoon willen kopen, brillen staan ze onwijs goed vind ik zelf en zou ze zo een aantal extra willen kopen haha maar dat doen we maar niet Ik haal de foto's er straks weer af. Dit is onze zoon met 1 van zijn brillen
Stefanie, Ja dichtstbijzijnde is inderdaad wel super fijn! Maar het probleem is dat je dan maar een beperkt aantal brillen hebt, en het moet je kindje dan ook nog staan! Hippo, Ze staan super leuk bij je kids!!! Alleen jou kids zijn al wat ouder zie ik, dus dan blijft dat sowieso al iets beter zitten denk ik.
Mijn zoontje heeft sinds maandag een bril hij staat echt heel wijs. Ik plaats liever geen foto want ik wil niet herkend worden 😳 Alleen z'n bril zakt steeds af gister weer terug gegaan. Maar later die dag zakte hij weer af. Morgen maar weer even terug
Hahah leuk is dat he! Mijn zoontje heeft aan beide kanten +8, toen hij een brilletje kreeg en voor het eerst in de spiegel keek, was het echt geweldig om te zien hoe hij zichzelf aan het bekijken was! Gekke bekken trekken en lachen dat hij deed! Hij heeft Al die tijd dus bijna niks gezien, Ongelofelijk.. Sinds hij dat brilletje heeft gekregen is hij ook met sprongen vooruit gegaan.
Heb je een kunstof bril of een bril met vleugels ? Bij een kunstof bril kun je de pootjes krom laten Maken zodat ze strakker op het hoofd komen en beter om de oren vallen waardoor het minder afzakt, Bij vleugels kan het Zijn dat het soort vleugels niet op de neus van je kindje past, bij onze dochter hadden wij 1 bril met vleugels, hebben 4 keer andere vleugels erop laten zetten ( andere vorm en grootte ) maar dit hielp niet, toen we bij de oogarts kwamen voor controle en zij die bril op had zei de oogarts dat zij geen neusje had voor neusvleugels, dat een kunstof montuurtje beter zou blijven zitten en gek genoeg was dit ook nog zo,