Annemeis, ( en andere met het probleem) Helaas herken ik dit probleem ook. Zit nu ook weer met een moe gezicht achter de computer.... Ons zoontje is 3 jaar en 4 maanden. Eigenlijk ook nooit echt doorgeslapen. Maar afgelopen maanden is het wel heel extreem. hier ook geen problemen met inslapen, maar vanaf uur of 0:00 wordt hij wakker, en komt uit bed. De ene nacht 1 x de andere nacht 4 a 5 keer. Vannacht ook weer zon nacht van 4 a 5 keer. Al veel geprobeerd, boos worden, laten liggen op zijn kamer, er naar toe gaan, hand vast houden, mee naar beneden, en ga zo maar door...... Wat we nu hebben gedaan is een foto van ons bij zijn bed met een lichtje er bij. Elke avond praten we erover wat we hebben gedaan vandaag , hij mag de 3 leukste dingen van de dag vertellen ( al zegt hij altijd ik weet niet wat ik gedaan heb...) maar op deze manier sluiten we de dag af. En vertellen wat we morgen gaan doen. Ik praat meer met hem, want wij hebben ook sinds kort een baby ( 4 wkn), over dat de baby ook aandacht nodig heeft, voelt hij zich tekort gedaan... Ik dacht zelf dat hij daar nog te klein voor was, maar hij begrijpt het heel goed. En we douchen elke dag, en ik strijk hem af. Deze tips heb ik van een kinderfluisteraar. Zij heeft ook een reading met hem gedaan. Wij zijn hier in huis echt heel nuchter, maar ik zie toch een hele kleine verbetering. Want afgelopen week, heeft hij maar liefst 4 x doorgeslapen!!!!! dat is echt in tijden misschien wel een jaar niet gebeurd... Hopelijk gaat het de goede kant op. Medicatie vind ik ook heel moeilijk om te geven, want wat gebeurt er als je met de medicatie wil stoppen??? Wel moet ik volgende week vrijdag zelf naar huisarts, en wil toch dit probleem ook met haar bespreken, ook om een nootje in het dossier te hebben, dat mocht het straks weer helemaal fout gaan, dat we dan misschien ook wel een slaappoli kunnen contacten. Hoop dat het voor ons allemaal snel veranderd!!
Cw26, goed om te lezen en ja wat heftig he. En ook goed dat je verbetering hebt gemerkt...!! Afstrijken, wat houdt dat in? Dat praten doen wij ook. En een foto hebben we al eens geprobeerd en wilde ze niet. Kunnen we nog wel eens doen..... is alweer tijd geleden. Osteopaat zijn wij ook geweest toen ze heel jong was en wat ouder ook. Maar bet slapen is er nog steeds niet echt..
Dit doen wij ook inderdaad... Ik vind dat veel fijner dan er steeds uit te moeten of een strijd aan te gaan... Voor ons werkt het ook prima! Maar dat is uiteraard persoonlijk...
Ik herken je verhaal heel erg. De oudste (nu 7) ging pas doorslapen toen ze 4.5 jaar was en de jongste slaapt ook nog niet door. Op een goede nacht komt hij 2x maar soms ook gerust 5x. Probleem bij ons is zowel in als doorslapen. Voor beide heeft hij ons nodig. En ik heb ook zo eindeloos vaak dat ik wakker word door hem en vervolgens niet meer in slaap kom. Verder slaap ik ook heel alert. Ik heb het idee dat ik meer snoezel dan echt slaap. Omdat de maat echt vol was en ik gewoon labiel ervan werd en niet meer normaal kon functioneren hebben we er hulp bij gehaalt (mijn zoon heeft een medisch verleden dus die stap was heel makkelijk gezet) Via de kinderpsycholoog zijn we doorverwezen naar lucertis waar we slaaptraining gaan krijgen. We moeten nog beginnen dus veel kan ik er niet over vertellen maar ik raad je wel aan hulp te zoeken zodra je echt het gevoel hebt het niet meer te trekken
sidmick: dat is ook een lange periode, 4,5 jaar! en de jongste is 3 jaar en 7 maanden? Pff, al ruim 7 jaar 's nachts wakker dus. We zijn net terug van de osteopaat. Hij voelde wel wat spanning in haar schedel, links onderin. Dat heeft hij weg gemasseerd. Verder zegt hij dat ze extreem alert is en alles registreert wat er gebeurt. Waarschijnlijk doet ze dat ook in haar slaap. Verder vond hij haar motorische ontwikkeling ver gevorderd voor deze leeftijd (ze kan bijvoorbeeld ook al koprollen en letters naschrijven, zowel haar grote als kleine motoriek lopen voor). En dat ze al veel letters her(kent) en aanwijzend kan tellen en een beetje klokkijken vond hij ook wel ver gaan voor deze leeftijd. Ze lijkt erg leergierig en wil niets missen. Haar hersenen hebben in haar slaap dus veel te verwerken. Hij heeft haar echt een beetje getest op haar ontwikkeling, dat had ik van een osteopaat echt niet verwacht. Natuurlijk hebben wij ook wel opgemerkt dat ze lang niet gek is maar verder nooit op gelet hoe ver ze is in haar ontwikkeling omdat ik dat rond deze leeftijd nog niet zo belangrijk vind. Spelen, gezond zijn en goed in je vel zitten vind ik belangrijker dan hoe ver je in je ontwikkeling bent. Hopelijk kan ze nu wat dieper slapen en de dagelijkse dingen wat beter loslaten in haar slaap. Over 2 weken gaan we weer. Ben benieuwd of we al resultaat gaan zien na vandaag.
Misa: tot nu toe lijkt het erop dat de osteopaat heeft geholpen, afgelopen twee nachten van 19.15 tot 7.15 ongeveer geslapen
Echt?? Wat goed!! Ik duim voor jullie en blijf je topic volgen. Misclschien ook maar weer eens proberen!
Dat zou goed kunnen. Mijn dochter werd bij 5wk behandelt door osteopaat en toen hij dat ook over dat ze extreem alert keek etc. Dat bleef kinderarts ook dus zeggen steeds dat haar slaappatroon hoort bij dat soort kinderen die hersens werken ook snachts ze moeten leren zich ontspannen etc. Ik herken dat van mijzelf ook dat snachts mijn hersens ook actief zijn) Mijn dochter loopt ook voor in ontwikkeling voral dat je ziet gewoon haar hersens werken erg snel ze is al 10 stappen vooruit alles had (be)dacht en snapt vaak niey dat andere zo "traag" zijn) en slaapt ook nooit door) Dus het is wel kan zijn dat het relatie heeft. Ik hoop dat osteopaat heeft geholpen. Ik heb ook veel goeds gehoord over kinderhomeopatie.nl We zijn zelf van plan daar binnekort gaan ivm slaap en eczeem Ze wordt nu elke nacht rond 2-3 uur wakker... Komt bij ons want anders slaapt niemand meer
Voor de dames die dit onderwerp nog volgen: T gaat hier best heel goed! Ik denk dat ze de helft van de nachten ongeveer helemaal doorslaapt, vannacht ook weer heerlijk van 19.15-7.45u (!) geslapen. De andere helft van de nachten is ze bijvoorbeeld 1x wakker omdat er bijvoorbeeld een knuffel uit bed is gevallen. Na een aai over de bol slaapt ze dan weer. Dit is dan niet meer om 1u 's nachts maar pas om 5u dus meer vroeg in de ochtend. Voor ons een hele verbetering dus! Ze lijkt overdag ook vrolijker en energieker, ook eet ze veel meer. 's morgens en 's middags wel 2 boterhammen ipv 1. Dus totaal 4 boterhammen ipv eerst 2 per dag. Dit kan ze goed gebruiken want ze is wat licht voor haar lengte. Piccolina en Misa: hoe gaat t bij jullie? De osteopaat wordt trouwens voor 40 euro per behandeling vergoed. Het eerste consult was een lang consult en kostte 87 euro, het volgende consult is begin oktober, een korte van 49 euro. Daarna ga ik denk ik niet meer, alleen als het weer nodig is.
Annemeis Wat goed zeg! Meestaal 2 consulten zijn genoeg. We gaan volgende maand naar kinderhomeopatie. Eigenlijk meer over eczeem dan slaap maar bij ons is gerelateerd. Ze slaapt in goed, slaapt door tot middennacht en komt dan bij ons. Ze wordt wakker paar x maar tja we zijn ook wakker voor voeding baby dus voor ons is het nu geen probleem. Is ook gewennigheid dat ze bij ons komt) We zijn met mijn pasgeborene gegaan afgelopen week naar osteopaat (zo alvast gaan) maar we zagen gelijk van begin verschil met de oudste qua rust huilen slapen etc. En osteopaat zei dat alles tiptop was heeft niet eens consult gefactureerd. Maar ook dus wat hij zei andere zwangerschap en bevalling: hier geen problemen gehad en geplande ks. 1e had probleemen tijdens zwangerschap, ellendige bevalling en spoed ks. En dat heeft dus enorme invloed op..
Annemeis, wauw wat goed!! Ben heel blij voor je...! Ik ben nu in twijfel of ik voor een osteopaat ga of een enorm alternatief persoon waar ik de naam van gekregen heb. Het gaat hier wisselend nog steeds. Wel her en der redelijk goede nachten en gisteren zelfs in haar eigen bed in slaap gevallen! Wel meestal heel vroeg wakker (5:00/5:30) terwijl ze wel nog moe is. Ik denk er nog even over en dan maak ik wel een keuze.