Hello dames Mijn zoon is bijna 2,5jaar oud. Hij geeft ondertussen heel flink aan dat hij moet plassen. Hij is vaak ook een hele nacht droog. Op het moment dat hij moet plassen, zet ik hem op het potje. We lezen dan een boekje zodat hij toch zeker enkele minuutjes neerzit.. maar hij kan dan niet wachten om recht te staan, zodat hij eindelijk kan plassen. Met andere woorden, de link leggen dat hij op het potje moet plassen en niet op het kleed lukt nog niet. Hij is supertrots dat hij pipi doet alleen zou ik het toch liever op het potje zien iemand nog tips?
Ik zou ook de wc proberen. Het lijkt alsof hij het niet fijn vind zo ineen gebogen te zitten. Tenminste bij mij zaten ze op zo'n potje nooit rechtop maar ongeveer met hun neus op de tenen.
Ik zou ook de wc proberen. Hier hebben ze nooit ik een potje gelast, dat vonden ze maar een gek ding. De wc daarentegen, daar hoor je te plassen, dat begrepen ze prima.
Hier zaten ze ook heel gek op een potje, het zat gewoon niet fijn. Dus meteen met een verkleiner en een krukje op de gewone wc, dat ging veel beter En ook logischer; dat is waar mama en papa ook plassen, die zitten ook niet op een potje.
Ik kreeg die tip idd ook al. Fijn te horen dat het bij jullie zo lukte! Het klinkt met jullie uitleg idd mss wel iets voor mijn zoon, die alles zelf wil doen, overal opklauteren enzo ook thanks!!
Lees je ook boekjes voor over het naar de wc (of op het potje) gaan? Ik vond het boekje Op het potje (jongen) van Alona Frankel een fijn boekje. Daarin wordt heel duidelijk benoemd waar een potje voor is en dat een plas dus IN het potje hoort haha.
Gewoon de wc? Mijn kids hebben nooit een potje gehad, ze zouden zo in elkaar zitten omdat ze zo groot zijn/waren voor hun leeftijd. En ze zien ons ook naar de wc gaan.
Hier gebruiken alleen J en A af en toe het potje. J gaat het meerendeel gewoon op de wc maar alleen als hij 's ochtends wakker wordt of vlak voor bad kiest hij soms liever het potje. A zetten we eigenlijk alleen maar op het potje en nog niet op de wc. De oudste twee gingen eigenlijk ook meteen op de wc.. ik vond het vooral makkelijk als je ergens heen ging. Mn schoonzusje sleepte overal een potje mee naar toe omdat dr kinderen niet op de wc gingen..