3 jaar en nog altijd krijsend(!) onder de douche?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hopefull89, Jun 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hopefull89

hopefull89 Actief lid

Feb 23, 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks allemaal voor de ervaringen! :) ik las wat over een biba-badje, daar kijk ik nu ook naar hebben zelf ook alleen een douche, en hebben uiteindelijk maar zo'n opblaasbadje gekocht, staat wel onder de douche, en de douchekop heeft ze zelf vast maar no way dat ze die ooit zelf op haar hoofdje zal zetten (nog) haha. laten het ook altijd zien als wij douchen, dat is allemaal leuk en dan lachen en dan roept ze vrolijk (op veilige afstand) ''jij wordt nat!!" maar owee als ze ook maar een beetje het idee krijgt dat wij graag zouden zien dat ze er ook bij komt staan, dan weet ze niet hoe snel ze moet wegkomen. Maarja als ik het hier allemaal lees dan is het vooral een kwestie van geduld,niet pushen en afwachten tot ons meisje er zelf klaar voor is :) Dus dat gaan we maar doen

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier een meisje van ruim 5 wat douchen en haren wassen verschrikkelijk vond. Tegenwoordig gaat het iets beter aangezien ik een klein opblaasbadje in de douchecabine heb staan, daar gaat zij in en ik douche naast haar mee. Zij mag mijn haren wassen en ik snel die van haar, al is ze er geen fan van. Alleen onder de douche vind ze écht niet fijn, maar samen met mama is het te doen ;) Washand voor haar ogen, goed hoofd naar achteren scheelt ook heel veel.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier geen probleem meer...

In het begin dat de jongste eronder moest was het ook even brullen...
    Maar die gaat nu samen met grote zus en dan spelen met vissen en krabben en speelgoedpopje en washandjes onder de douche.
    Verder heel normaal maken dat wat er gebeurd, duidelijk zijn en zelf veel regie geven.
    Haren ben ik met een maatkannetje uit gaan spoelen, dan in een keer een grote plens water over ze heen. ( nu doet ze dat over zichzelf heen gooien ;) )

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    En als je de straal op een piesstraaltje zet dat de douche net blijft lopen( let wel t beinvloed de temperatuur) of met een pop onder de douche en dan samen daar de haren wassen
    dl vind de harde straal van de douchekop ook niks ( die gebruik in bad om der haar uit te spoele ) maar een klein straaltje is geen probleem

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    Dat is hier ook lang drama geweest, ze krijste zo hard... Haar toen maar weer een poos in badje gedaan, met 3,5 was het ineens over. Ze doucht nu graag, haren wassen is nog steeds geen favoriet.

Zoontje had precies hetzelfde! Gilde het ook uit.. Sinds een maand of 2 is dat ook ineens voorbij.

6. misa

misa Niet meer actief

Is het niet een gewoonte wat je moet doorbreken? :)

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier dochter ook niet leuk vind douche op hoofd.
    We houden haar vast en iemand spoelt de hoofd in bad. In douche samen wil ze wel instaan onder. Maar alleen samen en je mag haar niet vasthouden.

We hebben het gewoon zo gelaten.

Share This Page