3 jaar en zelfontdekken....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sam86, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi hoi,

Hier een rare vraag:

Ik ben gastouder van een 3 jarige meisje die sinds 7 maanden bij mij woont. Nu is er helaas sprake geweest van sexueel misbruik.

Vandaag zat ze wel heel lang op de wc en toen ik stilletjes ging kijken zat ze te lezen. Een heel verhaal had ze erbij verzonnen over slaan en dat dat niet mag. Ze liet hierna per ongeluk het boekje vallen en toen deed ze iets waardoor ik letterlijk aan de vloer genageld stond.

Ze begon gewoon echt te mastruberen. Niet het voelen en het ontdekken, maar gewoon mastruberen. Ik kan dit wel met haar vader bespreken maar voor hem is dit echt een taboe! Ik ga maandag weer bellen met MEE en Jeugdzorg, maar hoe moet ik dit nou aanpakken?

Ik kan haar moeilijk straf geven als ik haar betrap, maar hoe leg je dit nou weer aan een 3 jarige meisje uit?

Liefs,

Sam

2. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Omdat ze seksueel misbruikt is, zou ik over deze kwestie toch wel raad vragen aan een deskundig persoon. Straffen zou ik inderdaad ook zeker niet doen. Een hele moeilijke situatie, ook voor jou....En wat verschrikkelijk voor het meisje zeg. Mensen die kinderen seksueel miskbruiken of verkrachten mogen ze van mij echt aan de galg hangen. Ik heb zelf een kindje van die leeftijd en word er echt niet goed van als ik zoiets hoor :(

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ja het probleem is dat alle instanties hier vanaf weten, maar dat er gewoon geen hulp op gang komt! Haar zusje van 9 heeft na 1 jaar hard zeuren en bellen etc nu pas speltherapie. Het is echt waardeloos! Vanaf volgende week krijgen wij (ik en mijn vriend) eindelijk begeleiding in huis om deze 2 meiden zo goed mogelijk op te vangen. Ook dit is maar voor 6 maanden. Hopelijk worden we snel goedgekeurd als pleegouders om toch nog meer voor deze 2 meiden te kunnen doen!

Ik vroeg mij alleen af of er ook andere zijn die hier een beetje ervaring mee hebben.

4. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Kinderen zitten best vaak aan hun plassertje hoor, ik heb tegen de jongens altijd gezegt je mag er best mee spelen maar dan als niemand erbij is en gewoon in bed onder de dekens.

Maar dit is natuurlijk weer anders poeh moeilijk hoor. Ik denk gewoon afleiden er het verder negeren. Maar idd wel raad vragen aan een deskundige

Deel Deze Pagina