3 jaar lang cyclus altijd regelmatig en nu ineens erg lang!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emmamick, 5 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    #1 Emmamick, 5 dec 2018
    Laatst bewerkt: 5 dec 2018
    Dag dames,

het is voor mij erg lang geleden dat ik ik hier wat gepost heb dus dat voelt wel wat nostalgisch! :D

Even in het kort waarom ik graag wat ervaringen van jullie zou horen:
    Sinds 4 maanden hebben mijn man en ik besloten voor nog een kindje te gaan. De afgelopen jaren heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad van 29-31 dagen. Je kunt (nouja, tot deze maand) de klok gelijk zetten met mijn cycli! Ik slik ook al langer dan 3 jaar geen pil meer, dus van ontpillen is geen sprake. We gebruikten geen anticonceptie omdat mijn man gesteriliseerd was, dit heeft hij een half jaar geleden ongedaan laten maken i.v.m. onze wens.

Deze maand heb ik voor het eerst in jaren ineens een erg lange cyclus (zit nu op dag 39, dus 8 dagen overtijd!). Uiteraard al veelvuldig getest, ik was al helemaal in de wolken ;), maar helaas, vanochtend weer negatief getest.
    Enige wat ik kon bedenken is dat ik deze maand ineens van de 1 op de andere dag 2-3 dagen enorm verkouden was. Dit was precies rond mijn (normaalgesproken) eisprong. Maar ik ben in de afgelopen 3 jaar wel eens een keer meer ziek geweest en dat had nooit invloed op de lengte van mijn cyclus??

Ik heb ook niet het gevoel dat mijn ongi eraan zit te komen...voel wel vanalles gebeuren in mijn baarmoeder (steekjes, plopjes, borrelen, vol gevoel etc.), maar geen krampen zoals ik normaalgesproken voor ik ongesteld moet worden. Had tot 3 dagen geleden ook behoorlijk wat witverlies (dacht op een gegeven moment dat de ongesteldheid was doorgebroken, maar was dus veel witverlies), maar dat is nu weer wat minder.

Natuurlijk heb ik allerlei kwaaltjes ;) maar ik ben me er goed van bewust dat ik me die wellicht gewoon aan het inbeelden ben.

Wanneer er geen sprake is van een zwangerschap maak ik me vanzelfsprekend een beetje zorgen wat er opeens met mijn cyclus aan de hand is. Meer vrouwen die altijd enorm regelmatig waren en dat opeens een maand niet waren?? Benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik heb momenteel hetzelfde dus ik volg even. Zit nu al op cyclusdag 42.
    Heb vorig jaar één cyclus van 90 dagen gehad. Weet nog steeds niet hoe dat kan, dus daar kan ik je niet bij helpen...

3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou je geen zorgen maken. Soms gebeurt dat gewoon wel eens.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb regelmatige cyclus van rond de 28-30 dagen, maar ik heb heel af en toe een uitschieter. Meestal is die dan max 35-36 dagen, maar mijn 'record' is 44 dgn...

Mijn tweede is uit zo'n lange cyclus ;). Kreeg op dag 27 wat kwaaltjes en dacht net voor menstruatie te zitten, helemaal happy :rolleyes:, alleen test bleef negatief. Tot ik op dag 40 (tien dagen na nod dus in mijn beleving) opeens toch een tuurstreepje had, die 2 dagen daarna overduidelijk was. Later bij termijnecho een week teruggezet, ei moest dus een stuk later zijn geweest :thumup:...

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Zo irritant is dat als je cyclus ineens gek gaat doen! Zeker na zo'n lange stabiele periode, zo veel verschil in dagen heb ik nog nooit gehad, maar ik werd al gek van een paar extra dagen.

Maar het komt idd wel voor dat dit gebeurd, je lichaam is helaas geen robot, het kan zoveel redenen hebben, periode van stress/spanning/ voeding, heeft allemaal effect op je hormoonspiegel.

En hoe oud ben je als ik vragen mag?

6. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik ben 31 :)
    Vanochtend weer getest, maar weer negatief!! Zit inmiddels op dag 42 van mn cyclus, 11 dagen over tijd.

Morgen ga ik toch even de huisarts bellen. Heb opgezette klieren in mn lies links, buikkrampen gehad en last van een harde opgezette onderbuik. Maar nog steeds geen spoort van ongi te bekennen. Wat jullie al zeggen, wordt hier juist enorm onrustig van!

7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Even bellen kan nooit kwaad. Hopelijk is het niks.

8. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Ik lees even mee. Kan namelijk ook altijd de klok gelijk zetten op ongesteld worden. Hier nu al 5 dagen over tijd en een aantal witte testen.

9. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik vermoed dat je eisprong gewoon een keer veel later is geweest. Zonder te weten wanneer je eisprong was kun je eigenlijk niet spreken van overtijd zijn. Ik zou het nog twee weekjes aankijken.

10. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Had misschien eerder moeten schrijven. Vandaag rood.

Deel Deze Pagina