Hallo, Ons dochtertje van 3,5 jaar is sinds kort rond 0630 wakker, begint dan te huilen en wil bij ons in bed. We hebben een wekker voor haar. Als schaapje wakker is mag ze bij ons komen. Dat werkt dus moet, ze begint hard te huilen als wij haar weer terugbrengen naar bed. Niet echt lekker als ze zo hard huilt en boos wordt omdat dan ons zoontje van 7 maanden wakker wordt van haar. Hebben jullie tips om haar tot schaapje wakker is (0700) in bed te houden? Boekjes, poppenbed liggen/staat op haar kamer. Iets van een computerspelletje? Graag jullie tips!
Wij hadden Nijntje naast he bed staan van onze zoon. Met de nadruk op HADDEN, hier werkte het ook niet. Hij ging er toch uit en kwam bij mij en moest keihard huilen ala hij terug moest met als gevolg papa en dochter wakker. Even geprobeerd vol te houden, stickers plakken, belonen enz maar niks hielp. Ik heb de wekker toen weggehaald. Nu is de "regel" je mag in mama's bed komen liggen maar je bent stil en je ligt stil (anders gaat hij naar zn eigen bed) en dat werkt wel. Ik en hij dan vroeg wakker maar papa en dochter kunnen dan nog slapen. Meestal zet ik de televisie aan (na 6:30) en dan soes ik nog ff naast hem verder. Maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik tussen 6 en 7 wakker worden netjes vind voor hem. Hij ligt er vaak rond 19uur in en slaapt direct als hij zn kussen voelt dus als hij om 6uur wakker wordt snap ik dat je niet meer verder kunt slapen. Ik vind het soms wel vervelend om zo vroeg wakker te worden maar hij slaapt om 19uur al, slaapt direct in, en helemaal door en wordt geen een keer wakker, dus ik vind het niet gek. Ken een meisje die vaak pas 21uur pas slaapt. Die slaapt dan wel uit maar heb liever altiid de avond voor mezelf dan elke dag twee uur langer in bed. moet zeggen dat hij de laatste tijd als hij ergens tussen 5 en 6 wakker wordt negen van de tien keer weer in slaal valt naast me.
Hier is het wakker worden tussen 6 en 7.30 uur. Soms is het vroeg en soms hebben we geluk en is het later. Hier ook de tv aan en lekker liggen. We hebben nou eenmaal geen uitslapen en ik ga het ook niet afdwingen. Gister was hij om 5.45 uur wakker (had de avond ervoor veel gedronken dus moest al vroeg plassen) maar toen hebben we geplast en ging hij terug naar bed met de boodschap dat het wel erg vroeg was en dat ik hem over een uurtje zou komen halen. Dat ging goed. Hij ging weer in bed en heeft een poosje lekker liggen tutten en vanaf 6.30 uur wat liggen kletsen. Om 6.45 uur lekker bij ons in bed :-D
Ik vind 6u30 nog een behoorlijk uur, maar goed. Misschien is de brug tussen half 7 (wakker) en 7u (wekker) te groot en onoverzichtelijk voor haar? Zou het niet lukken om de wekker eerst enkele dagen om 6u35 te zetten, zodat ze 'snel' beloond wordt en eruit mag. En dan na een paar dagen 6u40, en zo opschuiven. Dan leert ze dat er wel een moment komt dat de wekker gaat, en dat ze daarop moet wachten. Het is maar een idee.
Ik vind half 7 eigenlijk geen gekke tijd. Als onze dochter van 2,5 voor half 7 wakker wordt, dan laten we haar liggen, tenzij ze overstuur is natuurlijk. Maar ze gaat eigenlijk gewoon altijd liggen spelen. Om de zoveel tijd roept ze een keertje, maar volgens mij weet ze wel dat het nog slaaptijd is als we niet komen, want ze speelt dan gewoon weer verder. Ik heb helaas niet echt tips, want ik zou half 7 gewoon accepteren Misschien tussen jullie in op bed even boekjes lezen voor zichzelf, of op de tablet? Dan kun je je nog even omdraaien. Wij hebben netflix op de tablet, ideaal!
Half 7 midden in de zomer (wanneer het dus vroeg licht is), is toch helemaal geen gekke tijd?? Ik zou echt geen heisa maken om dat half uurtje extra.. Je wordt zelf toch ook wel eens eerder of later wakker? Gewoon opstaan is mijn tip Kost veeeeeel minder energie dan deze strijd. Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe laat hij naar bed gaat.
Jeetjee snap dat gezeur van vroeg wakker worden echt niet !!! Dat weet je van te voren en 6.30 is toch netjes. Mijn dochter werd het eerste jaar om 5u al wakker. 2e jaar 6u En nu in t 3e levensjaar tussen 6 en 7 en dan mag ik blij zijn als ze om 21.30 al slaapt. Over een paar jaar kunnen zij zelf hun broodje smeren en prima alleen in de woonkamer zijn voor een uurtje. Even door bijten hoor.
Ze zal wel uitgeslapen zijn dan. Bedenk samen met haar wat ze kan doen in haar kamer of bij jullie wat haar tevreden stelt en zachtjes genoeg is zodat haar broertje niet wakker wordt.
Half zeven is echt een hele normale tijd. En als ze wakker zijn willen ze niet meer verder slapen, logisch. Als mijn oudste wakker is en de jongste slaapt nog dan mag ze naast mij in bed spelletjes spelen op mijn telefoon. Helaas tegenwoordig zijn ze vaak allebei om half zeven wakker. Ik heb inmiddels wel door dat de oudste max. 11 uur slaapt in een nacht en daarom breng ik haar niet meer om 19 uur maar om 20.00 uur naar bed (in de vakantie en als ze naar school moet 19.30 ). Daardoor is het hier nu nooit meer eerder dan 6 uur.
Ik vind 6:30 een hele normale tijd. Die van mij zijn rond 6 uur wakker. In de winter zijn ze wel later rond 7:30 Ik leg ze wel is later op bed maar dan nog om 6 uur wakker worden