Kleuter bang thermometer anus en wassen van onder...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luvv, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Herkenbaar? M'n dochter vindt t best wel eng om van onder gewassen te worden enzo. Ook thermometer en zetpillen e.d. vindt ze vreselijk. Herkent iemand dit? Of is t niet normaal dat ze er zo bang voor is en zouden jullie dit aankaarten bij een huisarts??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zetpillen zijn hier vervangen door kinder paracetamol en voor koorts gebruik ik een oorthermometer (ter indicatie). Ik ga haar daar zeker als ze ziek is niet mee lastig vallen. Wassen gewoon onder de douche en na een grote boodschap even schoonpoetsen met een vochtig doekje. Dat levert allemaal geen problemen op.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij heel menselijk hoor, ik vind het in ieder geval niet schokkend klinken. Mijn dochter had ook een hekel aan zetpillen, dus krijgt ze paracetamol in kauwtabletjes. Temperaturen doen we met een contactloze thermometer. Wassen gebeurt onder de douche, dat is zo gebeurd en vindt ze niet erg.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heey das een goede, die ga ik ook aanschaffen!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier zijn de zetpillen ook vervangen voor kauwpillen. Wassen gebeurd inderdaad onder de douche of in bad. Temperaturen zal ze toch aan moeten geloven als ze echt erg ziek is (wat tegenwoordig niet vaak is *afkloppen*), want ik wil dan wel graag een kloppende meting (oorthermometer heb ik gehad, maar die zat er steeds geheel willekeurig 0,5 tot 5 graden naast, dat werkt dus niet).

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben wel een tijd gehad tijdens het verschonen.
    Rest geen idee want ze is nog nooit ziek geweest,. Dus niet gebruikt.

Wij hebben het toen opgelost door van die luier broekjes te halen. Zo dat ze niet hoefde te liggen. En verder erg veel afleiden.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje heeft ook een lichtelijke trauma als ik aan kom met een thermometer of zetpil:(. Ik denk ook dat het normaal is.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hahah hier ook zo

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier ook ( en ik had dat vroeger ook)

En ik temp mijn dochter dus gewoon in haar oor, heb kauwtabletten en wassen doet ze zelf. ( maar ze is al iets ouder)

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij is t redelijk normaal, ik vond t vroeger ook vreselijk!

Mijn dochter heeft er totaal geen moeite mee, vind t juist leuk :( Dat is volgens mij eerder abnormaal :p Als ik t woord thermometer noem, ligt ze al met dr billen bloot..

Niet van onder gewassen willen worden, is misschien erg gevoelig voor dr? Ik doe t meestal met de sproeier in de hand, ff benen wijd en alleen met water afspoelen, klaar. 's Ochtends doet ze t zelf met een washandje.

Deel Deze Pagina