3 jaar nergens blij van?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by loesjej, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    Ik was gister op een verjaardag kind werd 3... Nou is dat geen verwend kind, kan prima met nee omgaan, heeft momenteel wel nukken en buien waarbij elke zin begint met ik wil niet ...(leeftijd???) mijn vriendin en dus zijn moeder trof ik verdrietig aan. Hadden mooie fiets voor jochie gekocht. Kwam uit bed naar beneden, slingers moesten weg... Pakt kado uit, wil geen fiets... Boos boos boos...
    Normaal...?
    Zij maakt zich zorgen...

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het niets zorgelijks is. Een verjaardag is een rare dag voor een kindje van net 3. Een van de kinderen van mn schoonzus reageert ook altijd heel heftig op de verjaardag ... te veel prikkels, te veel gekkigheid ...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat vervelend zeg maar ik denk niet zorgelijk. De bokkepruik is heel gewoon voor een peuter en de spanning van een verjaardag kan dat versterken.
    Ik zou de fiets gewoon even weg zetten en het laten gebeuren.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Nou lijkt mij heel "normaal" peuter gedrag :D

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt mij ook normaal..

Hier liep ze bijv te schreeuwen om frietjes van de week. Nou, ik wilde wat makkelijks doen en heb frietjes gemaakt. Wilde ze helemaal geen friet en ging jankend naar bed om er na een kwartier weer uit te komen en toch weer wel friet te willen en het allemaal op te eten..

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap de moeder wel, je kunt er ook wel heel verdrietig van worden op zo'n moment. Ik zou hem idd even wegzetten, het allemaal laten gebeuren en later in de week terug komen op de fiets. Hij zal misschien heel anders reageren.
    Wel zielig voor de moeder.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Om daar nou verdrietig om te worden?

Snap wel een teleurstelling maar verdrietig en daarna zorgen maken vind ik persoonlijk overdreven. Het is een kind van 3.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

te spannend, wel of net niet echt het besef hebben, ineens te veel aandacht op zich voelen... ik denk gewoon een reactie van 'even niet te weten hoe te reageren'. Je vriendin hoeft zich geen zorgen te maken hoor!!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook een hekel aan onverwachte dingen. Slingers voor haar verjaardag hangen wij al 3 dagen van te voren op, of we versieren terwijl ze erbij is, dan vindt ze het leuk :) Als wij alles in 1 keer doen is het ook teveel voor haar, en kan ze het niet handelen, en reageert ze boos. Tja, emoties zijn gewoon moeilijke dingen voor peuters en kleuters. Ipv er verdrietig van te worden kan je er beter gewoon rekening mee houden ;)

10. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hier ook heeeel normaal op zijn tijd:D

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Klinkt mij ook wel normaal..
    Mijn jochie had er ook last van, en in de loop van de dag weigerde hij ook nog cadeautjes uit te pakken van de gasten.
    Er gebeurd zoveel, de ouders zijn vaak ook al onrustig, dat nemen ze ook mee. En de dagen ervoor is het vaak ook drukker, etc..

Nee, ik zou het niet zorgelijk noemen..

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn stiefzoon had dat op die leeftijd ook: alles wat nieuw (onbekend) was, was stom. Een half uur later zat hij er dan fanatiek mee te spelen.
    De truc was om er vooral geen aandacht aan te besteden, als hij zo'n bui opzette. Prima, dan vind je het stom en speel je er niet mee... en weer over tot de orde van de dag.
    Hoort erg bij de leeftijd, (waarmee niet gezegd is dat elk kind dit heeft op die leeftijd, maar het kan dus wel).

Share This Page