3 jaar: peuterpuberbuien of iets anders??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by maaike pati, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo
    Mijn zoontje is pas 3 jaar geworden. Het is altijd een makkelijk ventje geweest. Hij accepteerde heel goed nee, huilde bijna nooit en wanneer hij soms op de trap moest zitten voor straf dan deed hij dit netjes. Hij wist zijn grenzen ook.
    De laatste weken gaat het echt slecht. Hij zoekt in alles zijn grens op, accepteert bijna geen nee, en gaat heel snel huilen als iets niet mag.
    Vanmorgen en vanavond grote aanvaring gehad. Vanmorgen wilde hij met iets spelen wat ik in mijn hand had, trok het uit mijn hand waarop ik zei dat hij het gewoon moest vragen. Voorheen deed hij dit gewoon, nu ging hij huilen en schreeuwen, weigerde om het te vragen en sloeg mij uiteindelijk 2 keer op mijn arm. Hij moest op de trap, moest hem hierbij helpen en vervolgens ging hij heel hard schreeuwen. Bleef schreeuwen om mijn aandacht. Vanavond vroeg hij na het eten om een snoepje, dit krijgt hij nooit na het eten en dat weet hij. Hij werd boos, liet zijn speelgoed vallen en schopte het 2 meter verder. Moest weer op de trap, rende naar mij toe om me heel hard te duwen. Ging weer enorm schreeuwen en moest hem weer helpen op de trap.
    Dit soort dingen doet hij alleen bij mij. Heel verhaal maar ik ben hem zo echt niet gewend. Is dit nu de peuterpuberteit of is er misschien meer aan de hand?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zeker de peuterpubertijd. Zn grenzen opzoeken. Kan ook nog met de decembermaand te maken hebben, spanning vanwege sint etc.

Mijn zoontje wordt volgende maand 3 en ik herken het wel. En die doet het ook bijna alleen maar bij mij.

3. knap

knap Niet meer actief

Duidelijk de peuterpubertijd.

Een van de lastigste fase.s na deze fase kan het zijn dat je kind in eens een stuk zelfstandiger is en gegroeid is in zijn emoties.

Hij zoekt jou grenzen op. Hij is denk ook de meeste tijd bij jou. Hij voelt zich veilig om zich af te zetten en zijn grenzen van zijn eigen ik te gaan ontdekken.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Als je er nog een bij wilt mag je best eens oppassen op die van mij :D Precies zo hier!!!

5. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hihi, ja gezelli:):)
    Pff het is een leuke fase!
    Gelukkig kan hij ook enorm lief zijn en je de hele dag kusjes geven:p
    Twijfel soms gewoon heel erg; het is een aanwezig, ondernemend, onderzoekend ventje met een iets te perfectionistische moeder;)
    Wil graag alles goed doen en in de hand hebben en das een lastige combinatie met een peuter met een eigen willetje:D

Share This Page