Wanneer naar de basisschool, september 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door appelsap27, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelsap27

25 jun 2014
    95
    24
    8
    Wanneer zijn jullie kindjes die in september 4 werden gestart op de basisschool?
    Bij het intake gesprek kregen we te horen dat hij waarschijnlijk na de zomervakantie wel zou starten omdat de groep dan net lekker opgestart was en de kindjes een beetje gewend zouden zijn. Als er dan weer een nieuw kindje binnen komt stappen is alles weer een beetje ontregeld...
    Nu krijg ik net te horen dat hij toch tot zn 4e moet wachten:rolleyes:
    Ze ging het nog voor me navragen maar ik ben er bang voor....

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Voor zover ik weet mogen kinderen pas starten als ze 4 zijn. Bovendien zijn die eerste weken na de zomervakantie hier helemaal niet rustig, kinderen moeten juist weer enorm wennen aan school na zo'n lange vakantie.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn dochter is van 6 september en mocht de 2 weken voorafgaand aan haar verjaardag wel oefenen (2 ochtenden per week), maar echt pas vanaf 6 september volledig starten.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Mijn oudste dochters zijn van begin september. Ze mochten beiden gewoon op de eerste schooldag starten. Officieel mag dat niet en mogen ze alleen een aantal keer wennen. Maar ik heb dat toen bij mijn oudste gevraagd aan de juf e die vond het helemaal prima. Tweede dochter kreeg dezelfde juf, dus was weer geen probleem.
    Maar anders waren ze gewoon gestart zodra ze 4 werden en had ik ze daarvoor een paar ochtenden laten wennen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen ze voor ze vier worden 5 dagen wennen, dochter wordt in augustus 4 en zal nog voor de zomer die 5 dagen gaan wennen. Eerder starten dan 4 jaar kan hier op school niet, de wendagen worden helemaal geregistreerd en als een kind buiten zo’n wendag toch in de klas zit als de inspectie komt, is dat een probleem. Ook qua verzekering is een kind dan niet gedekt door de verzekering van school.

owly vindt dit leuk.
  6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Onze oudste is van de 20e en mocht direct na de zomervakantie starten (begin september)
    Met idd het idee erachter dat de groep in het begin nog gevormd wordt en het fijn is voor kindjes om daar vanaf het begin bij te zijn.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Op onze school mag je kiezen. Gaat volgens mij om kindjes tot 1-10.
    Veel scholen doen een paar wenmomenten,maar officieel mag een kind 20 dagdelen wennen geloof ik. Dus dan kun je best al eerder starten. Zo wordt er hier een uitzondering gemaakt.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Mijn oudste 2 zijn allebei van 13 september en zijn allebei gelijk aan het begin van het schooljaar gestart. Ideaal vind ik zelf, iedereen en alles is nieuw en spannend en zo gaan ze gelijk met de groep mee.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ik ga er vanuit dat mijn dochter gelijk na de zomervakantie start, 2 weken later is ze jarig. Eerst nog 2 weken voorschool na 6 weken vrij en dan naar groep 1 vind ik niks. Als dat moet hou ik dr die 2 weken thuis (voorschool gaat ze nu heen, soort psz maar dan op school)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier starten de kindjes die binnen de 1e 3 weken worden ofzo ook gelijk. Iedereen moet wennen, dus dan gelijk allemaal. Zijn meer kindjes die dan voor het eerst zijn, ook de paar juli/augustus kindjes.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De zomervakantie is tot 3 september.
    Dan kan hij toch even wennen na de zomervakantie en daarna helemaal naar school? Zoals ik begrijp komt het juist mooi uit.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Hoeveel sept word hij 4?

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Mijn dochter is van eind september een start de maandag nadat ze 4 is geworden. Op de andere school waar we ook hebben gekeken zou ze gelijk na de zomervakantie starten. Ik vind dit prima, als je vier bent ga je naar school.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Verschilt per regio he, wanneer de scholen weer starten. Hier meen ik 20 augustus weer.

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Ons zoontje wordt 6 september 4 en ik mag kiezen: of 26 augustus direct starten of die 1,5 week wennen en dan gaan. Ik kies voor het laatste ik schat in dat hij dat nodig heeft....

Vind ik best lastig hoor, ik weet niet waar ik goed aan doe. Maar ja, ik denk ook niet dat ik dit echt heel fout kan doen toch haha.

Uuz vindt dit leuk.
  16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn dochter wordt in de 3e week na de zomervakantie 3. Aangezien haar juf van de peuterspeelzaal in januari al aangaf dat ze wel echt toe is aan school heb ik gebeld wanneer ze precies kan starten (had namelijk gehoopt dat ze direct na de vakantie kon starten). De coördinator gaf echter aan dat ze waarschijnlijk eerst 4 ochtenden gaat wennen en vanaf haar verjaardag hele dag kan gaan ook ivm verzekering. Stomme is dat ze vorig jaar wel kindjes die begin september jarig waren direct lieten starten maar dat zal dan wel met de lengte van de vakantie te maken hebben ofzo... (was toen week later weer beginnen). Het kan zijn dat ze het nog anders doen maar dat verwacht ik niet. Mijn dochter neemt voor de grote vakantie afscheid van de psz en heeft dus gewoon wat langer vakantie.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor ik denk dat het idd niet uitmaakt wat je doet. Mocht het wennen goed gaan kun je hem in overleg vaker brengen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Zeker, dat dacht ik ook!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ach ja natuurlijk haha! :oops:
    Niet zo slim van mij.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064