Hoorde ik haar vanochtend tegen haar knuffelbeer zeggen. Die kwam aan.. Ik weet wel dat het maar een kind is en w.s. voortkomt uit dat gisteren een meisje op school dat tegen haar gezegt had ( ze zit net op school.. ) maar toch het raakte me zo Ik ben naar haar toe gegaan en gevraagd wat ze nou zei. Waarop ze gelijk ; "sorrie mama" zei. Gezegt dat ik daar verdrietig van wordt dat zij het ook niet leuk vond dat het gisteren tegen haar gezegt werd en dat mame dat dus ook niet leuk vind. Gevraagd waarom ze het zei er was nl echt niets aan de hand op dat moment. Ze zei dat ik wel eens boos op haar wordt en ze het daarom zei. Nog wel proberen uit te leggen dat boos worden af en toe zal blijven dat ik dat ook niet leuk vind, maar dat het soms gebeurd omdat ze dan bv echt niet luistert en ik ook altijd uitleg waarom ik boos werd en ik erbij zeg dat ik haar als persoon niet lief vind maar het gedrag wat ze dan laat zien. " Je doet niet lief" Dat " je doet gemeen " ook nog anders klinkt dan: " je bent gemeen" Nou ja gedoe op de vroege morgen. Maar ik kan het niet goed van me af zetten. het raakt me echt.. wilde het even kwijt..
Ik ben volgens mijn dochter ook wel eens stout of de stomste mama van de hele wereld. Ze heeft ook wel eens gezegd dat ze ergens anders gaat wonen. Ik ben gelukkig meestal de allerliefste mama!!! Jouw dochter voelt zich bij jouw veilig om deze nieuwe zin uit te proberen. Ze weet dat je onvoorwaardelijk van haar houdt. Zie dit als een compliment!
Ik heb het ook al zooo vaak gehoord van mijn zoon.. nu hij ouder is gelukkig niet meer.. Maar tot de leeftijd van 5 (?) kreeg ik vaak te horen dat ik een stomme mama was, gemeen, hij wilde bij oma gaan wonen... Meestal was dit nadat hij "straf" kreeg of een waarschuwing. Het doet pijn om zoiets te horen, vooral als het van je eigen kind is.. Maar ze bedoelen het niet zo. Ik hoor nu alleen nog maar dat ik de allerliefste mama ben die er bestaat
Hee @mamavanmeisje, ik dacht dat ik de stomste mama van de hele wereld was Nou ja, gedeelde eerste plaats dan maar hihi @ts: ik denk dat je het niet te zwaar moet oppakken. En als het jou kwetst of als je er mee zit, dan is dat niet iets om bij je dochter neer te leggen. Door te zeggen dat je er verdrietig van wordt, kan het zijn dat ze dit soort dingen wel voelt maar niet meer gaat uiten naar jou. Ik ben ook van mening dat het een experimenteren is en kijken hoe het voelt om dat soort dingen te zeggen.
Klinkt als onderdeel van een spel, ik zou er niet zo'n punt van maken. En sowieso, als ze het bv een keer zegt wanneer ze straf heeft? Dan vindt ze je waarschijnlijk ook gemeen, en dat mag dan toch best?
Ohw ik hoor nog wel ergere dingen eigenlijk hihihi Maar ik ga er verder niet op in, want dat gebruiken ze hier thuis als machtsmiddel om hun zin te krijgen! Beetje op het emotionele vlak hun zin proberen door te draven.
Dank voor de antwoorden.. gelukkig ben ik niet als enige stom Ik weet dat ik het niet zo serieus moet nemen, maar in combinatie met mijn ochtend-humeur viel het nogal zwaar op de nuchtere maag zullen we maar zeggen Het is alweer gezakt.. ik vind het overigens juist wel goed om er wel op in te gaan. Zo leert ze dat dit dingen zijn die niet leuk zijn en dat kan ze dan maar beter van mij leren. Overigens denk ik ook dat dat de verdekte ' vraag' is. Ik heb haar ook gezegt dat ze als iemand anders dat tegen haar zegt zoals het kindje gisteren op school ze best mag zeggen dat ze daar verdrietig van wordt ..
Klopt, uitleggen is sowieso goed, maar maak er verder geen groot punt van, heb ik destijds wel gedaan en hebben ze het een tijd ook echt als machtsmiddel gebruikt, met hele gemene nare dingen die mij echt raakte.
Hmmm alle mama's (en papa's) zijn gemeen. Ik zeg het zelf ook weleens... "Gemeen he" Om vervolgens even uit te leggen waarom het niet mag van mij.
Ik ben niet gemeen, maar ik ben wel eens stom. En dat mag ze ook vinden, dat zeg ik ook. Al geloof ik dat ze meestal best wel snapt waarom ik zo stom doe. Soms stel ik de vraag wat de juf zou doen als ze zich zo zou gedragen in de klas. Meestal is het antwoord 'dan krijg je straf'. Nou dan.
ooh dat zegt mijn oudste ook hoor,weet nog goed dat ik dat ook zei tegen mijnvouders. weet dat hij het niet meent