Dag lieve Lindy

Discussion in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' started by miranda4xmama, Sep 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ook ik wil graag mijn verhaal even kwijt.
    Na een paar rustige dagen in mijn buik bel ik op 31 juli 2007 toch maar even naar het ziekenhuis.
    Mijn zwangerschap duurt dan al 28 weken.
    Ik krijg een afspraak voor het maken van een hartfilmpje.
    Ik besluit om '"even" alleen naar het ziekenhuis te gaan.
    Ik zeg nog tegen mijn twee andere dochters: Mama is er zo weer".
    Met een onrustig gevoel zit ik in de wachtkamer te wachten.
    Gelukkig ben ik snel aan de beurt.
    Ik mocht toch eerst even naar gyn.
    Toen ik op de onderzoekstafel lag en de doptone op mijn buik gezet werd werd ik ineens heel bang.
    Er was niks te horen!
    Toen naar de echokamer: ook daar geen goed bericht.
    Onze baby is echt overleden!
    De gyn. schrikt zelf ook enorm.
    Hij haalt de echoscopist er bij om het echt zeker te weten, maar ik weet het allang.
    Ik heb snel mijn man gebeld; en gezegd: Kom maar naar het ziekenhuis, het is echt niet goed met Lindy.
    Dat was het moeilijkste telefoontje uit mijn leven.
    Nadat mijn man in het ziekenhuis was aangekomen hebben we al wat dingen besproken.
    Op ons eigen verzoek moesten we de volgende dag terugkomen voor de bevalling. Dit is 1 augustus 2007.
    Wat vond ik dat een vreselijk idee; met een overleden kindje in mijn buik naar huis.
    Ik heb de rest van de dag alleen maar gehuild.
    Gelukkig ging de bevalling van Lindy behoorlijk snel.
    Vanaf 12:30 uur 'smorgens (1e weeen) tot 17:30.
    Ik was ontzettend bang voor het moment dat Lindy geboren zou worden; je weet dat ze niet gaat huilen, maar wat hoop je dat ze het toch gaat doen.
    Vlak nadat ze werd geboren knapte mijn man af.
    Hij zei: Ik heb er alles voor over om dit ongedaan te maken, dit is het ergste wat je kan overkomen.
    Onze ouders zijn gekomen om ook afscheid van Lindy te nemen.
    Iedereen zei direct dat ze op onze oudste dochter lijkt.
    De volgende dag zijn we naar huis gegaan: alleen, zonder Lindy.
    Ook dit was moeilijk, normaal is het leuk om naar huis te gaan; nu was ik doodsbang.
    De dagen daarnaar stonden in het teken van rouwen, afscheid nemen en heel veel regelen.
    Achteraf gezien is dit allemaal gegaan zoals wij het wilden.
    Het is een hele moeilijke tijd, maar we slaan ons er doorheen; we moeten wel voor onze twee andere dochtertjes.
    Uit de onderzoeken is gebleken dat er door trombose in de placenta een heel groot deel is gestopt met werken, met Lindy zelf was niks aan de hand; ze was helemaal gezond.
    Hierdoor durven we ook zeker de stap te zetten naar een volgende zwangerschap.

2. Bikkie

Bikkie Lid

Mar 26, 2007
    68
    0
    0
    Hi Miranda,

Ik vind het verschrikkelijk dat je dit ook hebt moeten meemaken! Helaas spreek ik uit ervaring en is mijn dochtertje na 32 weken ook levenloos geboren ook bij mij is de placenta uitgevallen voor meer dan 50%.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en als je wilt mag je mij altijd een pb sturen om erover te praten.

Liefs Bikkie

3. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    och wat vreselijk... de tranen stromen over mijn wangen en ik wilde dat ik iets kon doen om de pijn minder te maken... ik sla vitrueel mijn armen om je heen en als je samen wil huilen, mail/pb/msn me gerust.

loopy

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik had al een paar dagen een vreemd voorgevoel. Samen met mijn dochtertjes had ik een geboorte kalender gemaakt. Hierop konden ze precies zien hoelang het nog duurde voordat Lindy werd geboren. De laatste week had ik al geen kruisjes meer gezet, ook ben ik niet verder gegaan met het wassen van de baby kleertjes. Het was een heel dubbel gevoel. Fijn om te weten dat er mensen zijn die me begrijpen en weten wat er door je hoofd gaat.

5. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.. Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven..

Liefs Faith

6. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ik wil jullie heel eel sterkte toe wensen.
    Ik ben zelf een kind dat op 9 maanden geboren is en op 7 maanden is de baarmoeder beginnen afsterven. Ik heb het net op tijd gehaald, de dag later zou ik er niet meer geweest zijn. Het eerste wat m'n ouders te horen kregen is van als ze eet haalt ze het misschien, maar neem maar stilletjes afscheid.
    Na 35 jaar sta ik nog steeds op de wereld, wat ik wel weet is dat ik heel veel geluk heb gehad.
    ze hadden het ook vantevoren niet gemerkt, ze hadden de apperatuur nog niet mee.

Ik vind het vreselijk wat jullie meegemaakt hebben en wil jullie veel sterkte toe wensen.

7. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    Miranda, ook hier wil ik je nogmaals heel veel sterkte wensen met het verlies van Lindy.
    Het is zo ontzettend onneelijk dat zoiets kan gebeuren.
    Hoe gaan je dochtertjes ermee om?
    Heel veel sterkte de komende tijd!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heel veel sterkte, Miranda!

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik wens jullie nogmaals veel sterkte en kracht toe!
    Dat hebben jullie zeker nodig,ik spreek ook uit ervaring helaas!

Veel liefs Daisy..
    -x-

10. butterflymom

butterflymom Actief lid

Apr 19, 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    veel sterkte!

11. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    2,147
    967
    113
    Heel veel sterkte toegewenst van ons... en heel veel kracht. Ik hoop dat jullie ondanks het verdriet ook heel veel liefde ontvangen...

heel veel liefs

12. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    heel veel sterkte!

13. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor al die lieve woorden.
    Onze dochtertjes zijn bijna 5 en 3 jaar. De oudste is de eerste twee weken heel boos en dwars geweest. Ze kreeg iedere keer enorme woede uitbarstingen. Toen ik daar met haar over wilde praten begon ze enorm hard te huilen: ze miste Lindy zo erg! Vanaf dat moment branden we bijna iedere dag een kaarsje voor Lindy. Dit kaarsje staat op onze vensterbank. En onze jongste dochter snapt er niks van waarom Lindy niet bij ons komt wonen. Het is ook zo moeilijk om uit te leggen. Ze zwaait bijna iedere avond naar de hemel en zegt dan: dag lieve Lindy, ben je daar nog? Dat doet mij dan zo ongelovelijk veel pijn. Ze missen hun zusje echt, ook al kennen ze haar niet. Maar ik geloof wel dat zij dit enorme verlies op hun eigen manier aan het verwerken zijn. Ik probeer ze zoveel mogelijk te helpen.

14. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    Heel veel sterkte, ik weet niet wat ik moet zeggen en hoop dat de zon snel weer een b'tje voor jullie zal stralen!

15. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ..Oh wat is dit erg voor jullie..
    Ik huil met jullie mee, en ik heb net samen met mijn meisje Devin een kaarsje aangestoken voor het raam, voor de regen..voor jullie lieve meisje Lindy

16. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Meid, vreselijk voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik hoop dat er toch snel weer een kindje mag komen bij jullie.

17. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies

18. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Woorden schieten tekort...ik vind dit verschrikkelijk, weet niet wat ik moet zeggen, het is cliché maar ik wil je alleen heel, heel veel sterkte wensen. Ik zal een kaarsje branden voor Lindy, jou & je man.

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Het doet ons enorm veel om zoveel steun van iedereen te krijgen. Het geeft je kracht dat er mensen zijn die met je meeleven. Iedereen bedankt.

20. Ice

Ice Fanatiek lid

Jun 15, 2007
    1,510
    0
    0
    Wat vreselyk, ik heb geen woorden.
    Wil jullie alleen veel steun, sterkte wensen met die oneerlyke verlies!
    Heel erg ontroerend hoe je dochtertjes reageren!
    Een dikke knuffel....

Share This Page