Onze zoon van 4,5 zweet heel erg in bed. Hij heeft een goed ademend matras (geen plastic matjes er onder tegen bedplassen) en het dunste dekbed dat er is. Hij heeft wel een pyjama, maar zonder hemd. De temperatuur in zijn kamer is 19 graden. Als we tussen 22.00 en 23.00 uur bij hem gaan kijken is hij vaak doorweekt. Soms lopen de druppels van zijn hoofd. Is dit normaal? Zijn er meer kindjes die dit hebben? Heeft iemand een goede tip. Kan dit door de verwerking van de dag komen? Daarnaast knarsetand hij ook heel erg in zijn slaap...
Misschien is 19 graden te warm? Raampje open laten voor ventilatie. Kou is niet erg, als hij een pyjama aan heeft en met een deken slaapt.
sommige kinderen zijn gewoon erg warmbloedig. Heeft hij het alleen in bed warm, of kan hij midden in de winter ook toe met hooguit een longsleeve? Mijn zoontje (dochter ook wel, maar niet zo extreem) is ook zo'n warmbloedig typ. Die hoef ik niet in een dikke trui te hijsen, want dan zweet ie zich dood. Ik zie er verder geen kwaad in. Hij is verder goed gezond. Mijn man heeft het ook altijd warm. Loopt het hele jaar in een t-shirt. Wij hebben de slaapkamers kouder dan 19 graden, vaak een raampje open, behalve bij harde wind.
mijn oudste zoon zweet ook enorm in bed.. Hij is sowieso altijd warm. Bij hem op zijn kamer is het 17/18 graden.. Denk dat het ene kind meer zweet als de ander. Mijn man zweet ook erg als hij slaapt! Goed de slaapkamer luchten en meer kun je er niet aan doen denk ik
Mijn dochter heeft het ook altijd warm, van baby af aan. Zij draagt al jaren geen pyjama, slaap in haar ondergoed, vaak alleen onderbroek, want zelfs een hemd is nog te warm en ligt 's winters onder een zomerdekbed, 's zomers alleen een laken of zo'n katoenen dekentje.
Hier ook hoor. En als de kinderen dan eens verkouden zijn (mijn zoontje heeft het wel eerder koud, dus die pak ik eerder in), komt dat door de oma's altijd omdat ze te koud gekleed zijn.
Dit had mijn oudste zoon van nu 11 jaar ook altijd heel erg. Je doet er niets tegen. Hier werden geen pyama's gedragen want die waren rond 11 uur echt helemaal doorweekt en moest ik ze weer uittrekken. Hier waren zijn haren weleens zo enorm nat dat het leek alsof die onder de douche vandaan kwam. Naarmate die ouder werd is het steeds minder geworden.Hij heeft het heel af en toe nog weleens maar hij slaapt op zolder en daar is het iets warmer omdat op de overloop de cv ketel staat. Zolang ze overdag niet overmatig zweten zonder inspanning dan is het gewoon iets wat erbij hoort. Wel goed ventileren zijn kamer.19 graden is best warm voor een slaapvertrek.Vaak deed ik voor het naar bed gaan ook even zijn kamer doorluchten door het raam open te zetten.
hier slapen de meiden ook meestal zonder pyama en gewoon in hemd en ondergoed onder een dun dekbedje. Oudste heeft ook vrij lang alleen in haar onderbroek geslapen, hemd vond ze al te warm. Sommigen hebben het eerder warm...
Hier ook een hele warmbloedige. Hij zweet alleen uit zijn hoofd, de rest is zweet vrij. Een hydrofiel op zijn hoofdkussen helpt wel aardig. Elke dag vervangen en soms ook vlak voordat wij gaan slapen.
Zweten= te warm toch Mijn man en ik slapen ook verschillend, hij in zijn pyjama onder het winterdekbed, ik in mijn onderbroek onder het zomerdekbed. Dus kamer koeler maken of kindje minder aantrekken.