heerlijke die 15 mnd dip met eten...

Discussion in 'Voeding' started by Sweetlakecity, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Zucht
    ze heeft hem te pakken.
    Bleeehhhh sperziebonen.
    Blehhhhh alles wat raar is eet ik niet.
    Hoe een heerlijke eter ze is, hoe slecht ze het nu doet. :x

Maar ik laat me niet kennen en duim dat het over gaat.

Best zonde als je zo je best doet op overheerlijke marrokaans balletjes met couscous en sperziebonen. :p

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier inderdaad ook zo'n fase gehad met 15 maanden. Hoofd wegdraaien, met de handen de lepel wegslaan, eten uitspugen... Daarbij ook nog eens niet willen slapen, constant gillen.;) Gelukkig ging het na een poosje weer een stuk beter, het was echt een fase. Sterkte ermee!

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Poeh, ik bereid me alvast voor! Ik ben nu al zo blij als ze wat eet... Ze eet net sinds een paar dagen elke avond iets aan groente. Eerder weigerde ze resoluut, minstens 3 keer per week at ze geen groente... En nu hangt ons ook nog "niet eten" boven het hoofd over een paar maanden... ;)

Ehm, ik heb trouwens wel eens ergens gehoord dat mensen dan min of meer stiekem Dreumesmelk gaven ipv gewone melk, om een beetje de vitamines op peil te houden. Vond ik wel een goeie!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier momenteel ook geen avondeten, zelfs alles wat ooit favoriet was, daar wordt van gegruweld!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja je hoort het ook eerder.
    Adem in adem uit en me niet druk maken.....
    hmpf. Ze krijgt soja peutermelk. Daar zit ook wat extra in. Vind t geen slecht idee.

6. zogelukkig

Ah ja joh, zo snel lopen ze gene tekorten op hoor!;)
    Hier dus tijdelijk weer even wat meer borstvoeding, weet ik ook dat het goed zit!

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Hier gelukkig nog geen last van een 'slechte' eter,
    Onze dame hier is nog steeds niet te houden als ze d'r eten ziet....maarja wat niet is kan nog komen.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hmmm.. Hier juist een meid die slecht at tot ze 15 maanden werd. Daarna is ze steeds beter gaan eten..!?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje heeft zijn 'ik wil geen avondeten' fase nu achter de rug (alhoewel er nog steeds wel eens dagen tussen zitten...), maar nu heeft ie het met brood en fruit ;) Ik krijg er amper 1 boterham in (terwijl hij er voorheen gerust 3 op kon).

Op zich vind ik het geen drama dat ie minder eet, maar hij heeft wel honger en is dus regelmatig behoorlijk chagrijnig.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Herkenbaar hoor! Het gaat nu langzaamaan weer beter. Volgens mij willen ze nu ook gewoon zelf eten. We hebben Evy een lepel en vork gegeven en ze doet het prima zelf, zelfs het toetje. Misschien een tip? (Behalve bij soep)

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

oh ja, avondeten... heel herkenbaar.
    Ze heeft wel avonden dat ze goed eet, maar meestal... als er 1 hapje naar binnen gaat is het veel.
    Tenzij ze zelf kan eten, dan gaat er iets meer naar binnen, maar nog niet dat mama vind dat het genoeg is.
    Maar daar denkt de kleine meid heel anders over. :)

Ik maak er nu geen strijd van, ik houd bij wat ze verder op de dag binnen krijgt, en dat is tot nu toe meer dan genoeg.
    Ik blijf alles gewoon aanbieden, het zal vanzelf weer beter gaan.

12. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Heel herkenbaar dit. Ebbie at eerst alles wat los en vast zat en wil nu:
    - niks nieuws meer proeven, laat staan maaltijdsalades. Alles wat koud is, ook al heeft het als basis aardappel, pasta of rijst gaat er niet in.
    - veel avondeten wat ze lekker vond niet eten.
    - jengelt alleen maar om het naanbrood bij curries en om het stokbrood bij de salades.
    - slaat alles uit je handen en smeert het eten over de tafel.
    - wil soms wel zelf eten, maar dan ook met haar handen en het wordt zo'n zooitje, niet te geloven....

13. zogelukkig

Hoe herkenbaar!:D

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    oh hemeltje,... het is allemaal herkenbaar zeg :$. Ik dacht dat het aan haar karakter lag :D.

Sinds een paar dagen om de kleinste dingen jengelen
    sinds 2 weken slaapt ze weer 2 keer op een dag
    slaat veel als ze iets niet mag dan gaat ze mij slaan of de bank ofzo
    ze slaat de lepel van het toetje uit mijn handen
    dingen die ze heel lekker vond en echt een bord van wegat eet ze heel moeilijk nu.
    potjes is ze ook niet zo gek op op het moment

we zien wel...

15. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Dames, het gaat echt over! Ik dacht ook dat het nooit meer goedkwam (borden op de grond, niet eten, lepen uit handen slaan) en u eet ze helemaal zelf, alles met de pot mee en ook een toetje eet ze zelf met een lepel. Ik heb er niet teveel aandacht aan besteed en dat is volgens mij het beste wat je kunt doen. Komt goed! ;)

16. noppie

noppie Fanatiek lid

Mar 7, 2008
    2,026
    0
    0
    utrecht
    Poema, dank voor deze bemoedigende woorden! Had ik net ff nodig haha. Toch ook fijn dat het voor veel dames herkenbaar is!

17. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Och jee hier ook! Al is ze nog geen 15 maand haha!
    Alles wat ze lekker vind (brood, warm eten, toetje etc) wil ze nu haast niet hebben. Overal maar een paar hapjes van.. Melk is ook niet meer favoriet, nu wil ze ineens bijna alleen maar water drinken:D
    Nou ja ook prima dan.
    T zal inderdaad wel overgaan, moet dan maar even creatief met eten zijn om er wat naar binnen te krijgen:)

18. zogelukkig

't Ligt denk ik ook mede aan het warme weer!;)

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Dat denk ik ook inderdaad.. Alhoewel, net wilde ze zelfs geen melk drinken, ook geen druppel;)
    Water ging dan weer wel, een paar slokjes. Toen wel weer een hele boterham en een bakje aardbeitjes..

20. zogelukkig

Het is ook zo veranderlijk; ik kan er momenteel geen pijl op trekken!
    Mijn zoontje is verzot op brood, maar het wordt al weken boos weggesmeten. Avondeten idem dito. Hij is gek op aardbeitjes, at gisteren ook nog een hele bak en vandaag toen hij ze zag ging hij al boos gillen, nou ja!
    Het enige dat er tot nu toe ALTIJD in gaat is banaan!

Share This Page