3 jarig kindje verdronken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Emo, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als ze met een paar andere kinderen stiekem wel oversteekt en naar het water gaat? Kans is misschien niet zo groot maar als ze het wel doet kan het flink mis gaan. Maar nu ben ik sowieso niet voor alleen buiten spelen zo jong, sloot in de buurt of niet. Dus dan ga ik lekker mee naar buiten :)

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Die kans is bij haar idd niet groot. Ze durft nog niet eens naar het huis van dr vriendje, alleen ;)
    En dat gevaar blijft. Als ze straks 8 of 10 is, kan je ze ook tijdens het spel opeens de straat oprennen, waar net die ene auto aankwam. Dus zoals ik al zei; het gevaar is en blijft er en kan je helaas niet tegen houden.
    Ik kan er wel voor zorgen dat de gevaren wat verder weg blijven, dus daarom hebben we regels wbt buitenspelen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier met 4,5 jaar op zwemles, na een jaartje mogen ze iets erbij doen (werd hier dansles) en als ze bijna klaar zijn met zwemles (ze gaan t/C) mag er weer een sport bij.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat gevaar blijft inderdaad, al wordt het een stuk kleiner als ze groter zijn. En ik kan zelf ook onder een auto komen ;). Maar met 3 zwemdiploma's en wat ouder zijn is de kans op overleven bij in het water vallen ook een heel stuk groter.

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Waarom ga je dan niet gewoon mee Loesje? Hier heb ik ook niet altijd zin of tijd om mee te gaan. Maar of we gaan met z'n allen, of hij blijft thuis. Vind het nogal een grote verantwoording om bij zo'n kleuter van 5 neer te leggen. Dat hij zelf maar moet kunnen inschatten wat wel of niet kan.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier tijdje terug ook bijna meisje denk jaar of 8 a 9 zien verdrinken, allochtone afkomst en geen drijfmiddelen die daar zelfs zo beschikbaar staan. Kon niet zwemmen en ging van glijbaan waarbij einde diep is. De badjuf had dit gelukkig in de gaten en die is erin gesprongen en daarna woest naar ouders gegaan.

Ik kon toen bv ook niet zomaar ff ingrijpen want was met beide dochters en jongste is nu net gestart met zwemles.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Snap eigenlijk niet zo goed waarom het benoemd moet worden dat het om een allochtoon gaat. Alsof dat de van belang is. De kinderen die vaak in snikhete auto's worden vergeten zijn bijna altijd autochtonen. Is t nodig om dat erbij te vermelden?

8. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Tuurlijk is dat van belang! Het valt op. Blijkbaar zijn er veel allochtone kinderen die geen zwemdiploma hebben
    Als er ineens veel kinderen verdrinken en/of niet kunnen zwemmen dan is dat een ernstige ontwikkeling en heel belangrijk te weten hoe dat komt en voorkomen kan worden

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Het is juist zo dat er steeds minder kinderen verdrinken, dus dat is al een goed teken! Alhoewel elk kindje er één teveel is natuurlijk...

10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Het zijn er 'maar' een paar kinderen per jaar. Nog steeds erg triest en verdrietig, denk niet dat dit prioriteit is om het schoolzwemmen weer in te voeren.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
  12. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Vorige week heb ik zelf gezien dat er elke dag 1 of 2 allochtone kinderen op de camping van een grote familieglijbaan gaan en door de badmeesters uit het water geplukt zijn omdat ze niet konden zwemmen! Op de camping in belgie waar wij zaten is een groot meer. Bij de familieglijbaan is het 1.70 diep. Badmeesters staan er met hun neus bovenop omdat het dagelijks 1 of meerdere keren fout gaat! Al die kinderen die bijna zijn verdronken droegen geen zwembandjes en waren tussen de 4 en 10 jaar oud. Geen ouder te bekennen! Het viel mij echt op dat de meeste kinderen van turkse, marokaanse, syrische of weet ik wat voor komaf, niet kunnen zwemmen! Gelukkig zijn de badmeesters er keer op keer op tijd bij geweest zodat ze allemaal met de schrik vrij komen, maar jeetje... Ik ben me meerdere keren doodgeschrokken door het gefluit van de badmeesters. Binnen een mum werd er weer een kind op de waterkant gebracht. Ook een gevaarlijke glijbaan trouwens, mijn man durfde er met ons zoontje eerst niet vanaf omdat het er vrij diep is. Ik ben echt voor het invoeren van het schoolzwemmen!

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home

ook hebben ze vaak geen bandjes om als ze nog geen diploma hebben
    en spelen ze wel zonder toezicht of een iets oudere broer/zus in het water

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik woon in de buurt van waar het is gebeurd. We hoorden al veel politie en een trauma helikopter boven rondvliegen.

Heel sneu voor de ouders. Hopelijk komen ze er ooit overheen :(

15. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Bij mijn zoontje op zwemles moesten kinderen als het kon via dé kant eruit klimmen. Even later legde de zwemleraar uit dat ze beter konden leren klimmen als langs het trapje om zo te leren om vanuit water in dé natuur eruit te klimmen. Had zelf daar nog niet aan gedacht. Al zal het idd niet overal makkelijk zijn om te doen.

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Jammer dat er bij dit soort vreselijk nieuwsberichten toch altijd op de een of andere manier met de vinger gewezen moet worden. Een kindje kan helaas gewoon een keertje ontsnappen, zeker als je alleen een druk met meerdere kinderen bent.

Vreselijk voor deze ouders!:(

17. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad. Ik heb hier nog niet gereageerd omdat ik het te moeilijk vond toen er een hele discussie ontstond. Maar ik ken de moeder...

18. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik heb een adhd zoon van bijna 14. Heeft alleen zijn a diploma gehaald omdat dat al een hele onderneming was die 2 jaar geduurd heeft. Hij heeft al die tijd priveles gehad. Het is een kind wat in 7 sloten tegelijk liep en ook vaak kwijt was. Hij liep altijd van ons weg. Je kon hem geen tel loslaten, want hij was direct zoek. Dit heeft echt wel tot zijn 9e geduurd. Nog altijd mag hij niet alleen bij water komen, al kan hij inmiddels goed zwemmen. Hij mocht van ons niet op zomerschoolreis (activiteit met water) en mag ook niet zonder ons naar het zwembad of met anderen dan wij, ook niet als deze volwassen zijn. Lijkt raar voor een kind van deze leeftijd, maar liever raar dan een kind kwijt.

Ondertussen weet ik dus maar al te goed hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Al let je nog zo goed op. Vreselijk al bovenstaande verhalen.

Deel Deze Pagina