Even bij het begin beginnen. Onze dochter heeft in het verleden enorm veel ooronstekingen gehad, op een bepaald moment zat ze op 2 antibiotica kuren per maand. Nooit geklaagd over medicatie. Uiteindelijk met 2 jaar buisjes gekregen (een aantal keer) en daarna anderhalf jaar nergens meer last van gehad. Afgelopen week begon de ellende weer. Kregen eerst een dikke zalf die in de oren moest, dat ging prima. Nu heeft ze druppels gekregen met antibiotica en is het huilen met inbrengen bij het linker oor, ze zegt dat die in de neus en de mond komen. Ze heeft al heel vaak drupps gehad en nooit geklaagd. Herkend iemand dit? Denk dat ik morgen sowieso even naar kno bel.
ik weet het niet 100% zeker maar ik denk het wel. Als je neusspray gebruikt gaan je oren namelijk ook weer open staan bij verstopping. Ik vermoed dus dat dit met elkaar in verbinding staat.
De buis van eustachius zit tussen oor en neus (en daarna komt dus dus keel/mond), maar dit is geen open verbinding, dus zou ze eigenlijk niet de druppels in haar neus moeten voelen. Kans dus dat ze een perforatie in haar trommelvlies heeft, of heeft ze de buisjes nog? (maar dan lijkt de kans me klein dat daar vloeistof doorheen gaat).
Bij TV buisjes heb je een open verbinding dus het zou inderdaad kunnen dat de druppels hierdoor in haar mond terecht komen. Bij een gesloten trommelvlies kan dit niet, enkel wanneer er een scheurtje in zit.
Qua gevoel kan het ook zo voelen; als ik bv in mijn gehoorgang ga met mijn pink, voel ik achterin mijn keel/neus een soort steek - soms moet ik er bij hoesten. Met een ontsteking in het oor is die prikkel veeeel gevoeliger, en kan het echt pijnlijk voelen achterin mijn keel.