Onze zoon wordt volgende maand 5 en wil zn eerste feestje geven. Hebben jullie tips/ideeën/overlevingsstrategieën? Hij mag 5 kindjes uitnodigen, 4 jongens wil hij en 1 meisje.
Ik had ‘feestje in een doosje’ besteld. Een concept met een kant en klaar kinderfeestje. Je kan verschillende thema’s kiezen. Heel goed geregeld en echt heel leuk!
Er is al een topic geopend met ideeen waar je misschien wat aan hebt. Zie eerste kinderfeestje speurtocht
Plan geen hele middag. Het zijn kleuters, 2/2,5 uur is meer dan genoeg. Niet te moeilijk doen. Hier eerst taart en drinken gedaan, cadeautjes uitpakken. Daarna verven (op keramiek). Na het poetsen van alle kinderhanden gingen ze lekker spelen. Ze hebben een spelletje gedaan en met Duplo gespeeld. Ze hebben zich prima vermaakt.
Hier vonden ze de oud-hollandse spelletjes het leukste (spijkerpoepen en koekhappen was favoriet). Ook hebben we een plak cake versierd. Klein filmpje gekeken. Hier was het thema Sinterklaas dus nog kruidnootjes gebakken, dus misschien kan je er een thema aan vastplakken: dino, ridder, piraat etc. Tussendoor boven gespeeld... vonden ze ook leuk. Er werd wel lego naar beneden gegooid, maar niemand had dat gedaan zeiden ze Volgens mij heeft het 2,5 uur geduurd. Ik vond het thuisbrengen het leukste hahaha.
Wij gaan met de ene zoon naar ballorig, hij zit op sbo en dit lijkt het handigste. Andere zoon is in de zomer jarig en gaan we naar de speeltuinvereniging
Mijn zoontje mocht 2 vriendjes uitkiezen, Ze hebben cake versiert, binnen en buiten gespeeld en toen was het klaar. Inderdaad niet te lang doen bij kleine kinderen...
Leuk! Wel vraag ik mij af of het voor het meisje leuk is om met 5 jongens in totaal het verjaardagsfeest bij te wonen. Jongens zijn vaak toch anders dan meisjes. Zeker wanneer er veel jongens bij elkaar zijn. Misschien is het meisje het wel gewend, hoor, om als enige meisje te zijn, maar voor mijn dochter zou het niet leuk zijn.
Mijn zoontje mag 3 kindjes uitnodigen. Ze komen hier 1,5 uur naartoe op een zaterdagochtend. Zoontje wil een dansfeestje, maar we zien wel. We zetten gewoon wat speelgoed neer en ze vermaken zich vast wel.
Mijn zoon heeft pas zijn eerste feestje gehad, met 3 kinderen extra. 2 jongens en 1 meisje. Eerst thuis cadeautjes verstoppen, zoon heeft ze gezocht. Daarna patat eten. Daarna ben ik met ze naar een boerderij in de buurt geweest met een binnenspeeltuin(tje). Lekker rustig, kleinschalig. Een uur gespeeld, toen nog even in de buitenspeeltuin en naar huis gebracht. We waren om 12.45 bij ons thuis na school, en om 15.00 bracht ik ze weer thuis en dat was lang zat.
Bij ons had hij zijn eerste feestje met 7 kindjes, 5 jongens 2 meiden. cake versieren, kado's uitpakken, koek happen. knutselen. ze hebben ook vooral gewoon lekker gespeeld, in de tuin (in juni is het vaak wat beter weer). Het was verschrikkelijk druk, maar heel gezellig, en ze hebben onwijs gelachen. het enige wat ik er vooral van heb geleerd is alles loslaten. als de kinderen plezier hebben is het goed. (als ouder wil je graag vanalles plannen en vastleggen. maar die kinderen maakt het niet uit. wanneer hebben ze nou een heel huis vol met klasgenoten. normaal nooit, dus zo'n middag is dat al fantastisch) wij hadden ze zo'n 2.5-3 uur, en we hebben ook nog pannenkoeken gegeten met zn allen.