'3-jarigen naar de basisschool'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    In Spanje is het ook heel normaal om al naar school te gaan met je derde. Ik ben per 1 mei 2008 in Spanje gaan wonen samen met mijn ex en mijn familie ( voor mij was het helaas afgelopen in september 2008 met daar wonen :p ). Maar mijn neefjes van 3 en 7 gingen daar ook naar school toe terwijl ze maar enkele woorden Spaans spraken. Ze pikte enorm veel op vooral die jongste. Naam leren schrijven en werkjes maken etc etc.
    Ik belde ze vaak hoe het op school was en hij vond het heerlijk :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Beetje late reactie, maar hier is het dus anders dus vandaar mijn reactie.

Hier hebben ze inkomens in klasse´s verdeeld en er word onderscheid gemaakt tussen een éénoudergezin en een gezinsinkomen, gelukkig hier trouwens ook veel keuze tussen de verschillende leermanieren.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus alvast sorry als deze vraag al langsgekomen is...

Ik vind het eigenlijk best een goed idee om de 3 jarigen al wat schoolser te stimuleren, maar mijn zoon van (bijna) 3 gaat naar een KDV (hele dagen - omdat man en ik fulltime werken) dus ik zou niet zo goed weten hoe dat dat zou moeten gaan in de praktijk.

Als het alleen gaat om ochtenden op school, wie haalt het kind dan tussen de middag op (en waar is je kind 's middags..)? Of is dit alleen bedoeld voor kinderen van thuisblijfmoeders? Wie weet dit?

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zou dat niet hetzelfde kunnen gaan als nu bij BSO? Hier gaan de kinderen een busje in en worden naar de BSO gebracht nl...

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vind het wel goed alleen geen 5 ochtende maar 2 of 3. Ik denk dat als Ryan 5 ochtenden zou gaan dat ik alleen maar een slapend kind thuis heb:D

Deel Deze Pagina