New York!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vlinder 85, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Hoi hoi,

Wij willen binnenkort een aantal dagen naar new york (man en ik), waarschijnlijk periode maart.
    Iemand nog tips qua hotel en wat je daar ECHT moet doen of gezien moet hebben.

Gaan binnenkort zowiezo naar het reisbureau om ons te laten informeren... maar hier vragen kan nooit geen kwaad natuurlijk! ;)

Groetjes Vlinder 85

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben gezeten in het Sheraton op Canalstreet gezeten, helemaal prima.

Must see? Tja ik zou altijd de musea bezoeken: the Metropolitan, het Guggenheim, MoMA etc

- Empire State Building
    - Central Park
    - met de ferry naar Staten Island
    - Ground 0

bezoeken (wandelen)
    - Meatpackers district (park op de oude railway)
    - The Village (van Friends)
    - Soho

Shoppen:
    - Saks on 5th
    - Apple Store (maar dan wel om 2 uur 's nachts :D)
    - M&M store

3. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Ooeeeh, ja die M&M store... Jammie! :p daar heb ik veel verhalen over gehoord.

Is het dit hotel? Hotel Sheraton New York Hotel - AMERIKA New York New York - Oad Reizen

Ziet er netjes uit hoor!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

5. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Oh super, zit echt direct in het centrum. Weet je toevallig nog via welke reis organisatie je hebt geboekt, of hebben jullie via het hotel zelf geboekt? En hoeveel dagen ben je geweest.. We willen 4 dagen maar zijn bang dat we daar niet genoeg aan hebben.

6. Leuk New York!! Ik ben er 2x geweest en helemaal verliefd.
    We sliepen in een hotel in een zijstraat van times square (het was eerst een best western maar is overgenomen dus weet de naam niet)

De eerste keer hebben we alles met de metro gedaan en de 2de ging mijn vriend voor het eerst erheen en hebben we heeeeel toeristisch :) een hop on hop off bus gepakt. Hoewel dit echt heel toeristisch is is het wel leuk om Manhatten van "boven" te zien ipv de metro. De rest van de dagen hebben wij wel gebruik gemaakt van de metro.

Ik zou gewoon de bekende dingen bezoeken. En op het empire State building gaan, vonden wij ook super.
    We zijn ook een dag naar de bronx zoo geweest en yankee stadion.

We waren er alle 2 de keren 8 dagen en vonden het nog te kort;).
    Maar in 4 dagen kun je al heel veel zien.
    Ben jaloers!! Heerlijk vooruitzicht

7. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh New York is zo leuk. Je loopt de hele dag naar boven te kijken met al die gebouwen.
    Ik vond erg leuk:
    Central Park
    Empire state building
    Time Square
    Rockefeller center (nou was ik in de kerstperiode, weet niet of dit ook leuk is in een andere periode)
    Statue of liberty en Ellis Island.

Ook vond ik FAO schwartz erg byzonder. Een enorme speelgoedwinkel met het meest byzondere speelgoed. Ik had toen nog geen kinderen maar vond t toch heel leuk om er rond te lopen.

Museum of National history vond ik ook de moeite waard.

8. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hotel tip: The Time NY. (www.thetimeny.com geloof ik).
    4 Sterren hotel.

Op 50 mtr van Times Square, en best hip.
    Kleine kamers maar wel erg modern.
    Ik denk trouwens dat je voor grote kamers over het algemeen niet in Manhattan moet zitten (tenzij je de hoofdprijs wil betalen).

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben een rondreis gemaakt door de VS via www.UStravel.nl maar dat is voor het hotel alleen niet handig. Als je tickets e.d. nodig hebt, is het wel weer te doen.

Wij zijn maar 2 nachten in NY geweest maar wel met 2 kids (16 maanden en net 3 jaar).. dat vonden wij lang zat begin september :)
    Ik ben in een vorig leven regelmatig in NY geweest en ik vind het eigenlijk het allerleukst om gewoon te dwalen door de stad. Aan 4 dagen heb je zeker niet genoeg om 'alles' te zien maar wel om een leuke indruk te krijgen. Bereid goed voor zodat je het meest optimale eruit haalt!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zaten er midden in de zomer en toen was het HEET! Wat mij dus het beste bevallen is, is Ellis Island en Central Park. Daar ben je tenminste even uit de hitte en de stank. Maar daar zullen jullie geen last van hebben, denk ik. Trouwens, vanaf de boot naar Ellis Island heb je ook een mooi uitzicht op de skyline. En je kunt mooie foto's maken van the Statue of Liberty.

Times Square moet je natuurlijk gezien hebben. De M&M-winkel en die grote speelgoed winkel zijn (voor ons nuchtere Hollanders ;)) ook bezienswaardigheden. Verder helaas niet veel winkels gezien, ik was er verder alleen maar met mannen. Maar het moet leuk zijn om in NY te shoppen. :D
    Wij zijn 's avonds bovenop het Empire State Building geweest. Dat is wel lange rij na lange rij na lange rij... dus je moet er maar zin in hebben. Maar het uitzicht is wel mooi.
    Verder hebben we rondgedwaald in Little Italy (achteraf niet zo bijzonder.) Coney Island was wel leuk om te zien. Daar zijn we 's avonds geweest. Alleen al 's avonds laat in de subway vanaf Coney Island terug naar Manhattan was leuk, haha. Echt ander volk dan overdag, veel muziek en gezelligheid.
    De mannen zijn ook nog naar Manhatten Bridge geweest. Die dag had ik geen puf meer, dus ik heb gewoon in een parkje lekker koude ijsthee zitten drinken. Gewoon het rondlopen en rondkijken in de stad is ook al leuk.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even lekker maken...

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

All time favorit city!

Alle bezienswaardigheden al genoemd hoor en het is niet om je aan te vallen, echt niet, maar vakantie op 8 uur vliegen met een 5/6 maanden oude baby die achterblijft in Nederland? Dat zou ik nooit kunnen! En wat als er iets gebeurt? Iets ernstigs of je komt vast te zitten vanwege een aswolk, ik noem maar wat.
    Kan de baby niet mee?

13. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    We hebben 2 kinderen... 1tje van 2 en half jaar oud en dan een baby van ongeveer 5/6 maanden idd.
    Nee, ben van mening dat ik mijn 2 kinderen er echt geen plezier mee doe om 8 uur in een vliegtuig te laten zitten en hele dagen op touw te zijn in een grote stad.
    Die 2 hebben het veel fijner een paar daagjes bij opa en oma want die zien ze ook niet wekelijks (wonen 2 uur verderop).
    Begrijp me niet verkeerd maar iets gebeuren kan altijd, kan straks ook in de auto stappen en een ongeluk krijgen en er niet meer zijn.

14. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    hahaha... kan haast niet meer wachten om te gaan :p;)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb het niet over doodgaan. Ik heb het over stakingen of aswolken waardoor je langer dan gewenst van je kinderen gescheiden bent. Of een van je kindjes wordt ziek en moet naar het ziekenhuis, dan ben je niet 123 thuis als je aande andere kant van de oceaan zit.
    Ik ken genoeg mensen die de hele wereld over vliegen met hun jonge kinderen. Cygnet had haar twee jonge kinderen ook bij zich.
    Maar iedere zijn keus hoor, daar niet van.;)

16. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    he meis.

ik zag toevallig een aanbieding staan op www.actievandedag.nl miss. is dat iets voor jullie?

17. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ooit hoop ik daar ook nog eens heen te kunnen. Lijkt me echt geweldig om een keer mee te maken!

18. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Wij willen ook zo graag naar New York!
    Hoop dat we in mei kunnen gaan.
    Maar als we gaan nemen we de kids sowieso niet mee.
    Ook liever een paar daagjes bij opa en oma.
    Een kind heeft er niks aan.

19. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wij zaten in Hotel Pensylvannia. Niet echt bijzonder, maar wel een super ligging en goedkoop. Ik vond New York heerlijk! Als je er bent vooral genieten van de stad en lekker veel te voet doen, dan beleef je NY echt.
    Als je tijd over hebt:Met de ferry (gratis) naar Staten Island. Super mooi uitzicht (vrijheidsbeeld en skyline).

Deel Deze Pagina