Na 8 maanden urineverlies

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Wam, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruim 8 maanden geleden ben ik bevallen van een dochtertje. Ik had na de bevalling wel wat last van incontinentie problemen, moest meteen naar de wc als ik iets voelde anders liep het er zo uit. Ik heb toen echt netjes mijn bekkenbodem spieren getraint iedere keer tijdens de bv. Na een week was het probleem weg, ik heb toen na een tijdje eerlijk gezegd ook nog maar sporadisch mijn bekkenbodem spieren getraint. Je denkt van het zit wel goed... Na 4 weken rustig begonnen met wandelen met mijn dochtertje, rondje door de straat, heel rustig aangekeken wat mijn lichaam aankon. Aangezien alles goed ging en ik graag wilden sporten heb ik eens rondgekeken en kwam ik er achter dat er in april een nieuwe groep ging starten met hardlopen. Ik ben toen dus 4,5 maand na mijn bevalling gaan hardlopen, heel rustig aan onder begeleiding opgebouwd. Alles ging goed tot afgelopen dinsdag een rondje van 1,5 km, opzich niet ver maar we moesten een soort competitie lopen op tijd. Ik denk dat je dan toch iets harder loopt dan je anders zou doen. Ik dacht onderweg al wat te voelen, maar dacht van ach loopt wel los. Ik moet ook nog ongesteld worden, dus dacht ook een beetje zou het eindelijk beginnen.. Na het rondje schrok ik me rot, de urine was ongeveer doorgelopen tot net boven de knie, ik schaamde me kapot en voelde me nadien erg rot erover. Dit waren dus niet een paar druppeltjes... Heb tot nu toe niks inspannends meer gedaan, dus ook niks meer verloren. Volgende keer uit voorzorg maar maandverband gebruiken.. Ben wel erg geschrokken, kan dit nu ineens na 8 maanden nog ontstaan? Hebben meerdere meiden hier ervaring mee? Weten jullie misschien ook of doorgaan met hardlopen het probleem kan verergeren?

2. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik merk ook dat ik de ene keer meer last heb van stress-incontinentie als de andere keer. Gewoon je bekkenbodemspieren af en toe trainen en je hoeft zeker niet te stoppen met hardlopen. Integendeel.
    En geen maandverband gebruiken want dat neemt niet snel genoeg op en gaat broeien. Ik heb altijd verband voor urineverlies van het etos of kruitvat merk. Veel goedkoper als tena en net zo goed.
    Als je het probleem eenmaal hebt door de bevalling zul je er altijd wel wat gevoelig voor blijven. Als het te erg wordt kun je altijd een bekkentherapeut raadplegen.
    Ik heb altijd een klein verbandje in bij inspannende activiteiten.
    Succes!

Anniek88 vindt dit leuk.
  3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vlak voor je menstruatie is je bekkenbodem ook anders onder invloed van hormonen. Laatst liep ik rustig naar de brievenbus en toen verloor ik ook gewoon een paar scheuten. Erg irritant. Vooral omdat het zo onverwachts is. Trouwens goed van je dat weer lekker aan het sporten bent. Vandaag voor t eerst hard gelopen een jaar na de bevalling. Wat ben ik stijf en wat is de conditie belabberd. En als het inderdaad erger wordt naar de bekkenfysio. Sterkte.

Anniek88 vindt dit leuk.
  4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Gewoon door blijven gaan met lopen, gaat vanzelf beter. Je bent je er nu van bewust met hardlopen en zal dus nog meer je bekkenbodem gaan aanspannen en zal dus sterker worden. zet hem op!

5. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog even aankijken hoe het gaat en als het erger wordt idd naar een bekkenfysio. Ga ook eens kijken bij een drogist voor speciaal verband voor urineverlies, goede tip! Denk dat je je bij dit soort verband ook zekerder voelt omdat het ook daarvoor bedoeld is...

Deel Deze Pagina