kosten per maand gastouderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jonon, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Wij hebben onze kleine meid ingeschreven voor kinderopvang. Omdat we op eigen houtje niet op tijd een gastouder konden vinden, en we toch iets moesten qua opvang hebben we haar ingeschreven bij de kinderopvang.

Wij betalen 970euro per maand aan opvang!!!:$ Natuurlijk krijg je wel een deel van de BD terug, maar ik vind het een fors bedrag.
    Hier zitten wel alle extra's bij in. (luiers, voeding e.d.) Opvang is voor 52 weken.

Nu willen we toch verder kijken naar een gastouder in de buurt. Voornamelijk om de kosten te drukken.

Nu heb ik zelf een beetje zitten rekenen, maar ik kon er toch niet helemaal uit.

Mijn vraag aan jullie; wat betalen jullie per maand aan gastouderopvang? Inclusief alle extra's. (bemiddelingskosten gastouderbureau, luiers, eten en drinken e.d.) Dus echt het bedrag dat jullie moeten overmaken.

Alvast bedankt voor jullie reactie's! :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 415 euro voor 80 uur gastouderopvang, incl. 55 euro begeleidingskosten. Luiers + doekjes geef ik 1x in de zoveel tijd mee, brood geef ik mee ivm allergieen, fruit geef ik vaak wel mee maar eet ze ook wel van daar en tot voor kort koekjes omdat ze niet alles mag hebben.
    Ik krijg 319 euro terug van de belastingdienst. Maar ons inkomen ligt niet zo hoog.
    Straks met 2 kindjes zijn we ongeveer 30 euro meer kwijt.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #3 tupp, 6 jul 2012
    Laatst bewerkt: 6 jul 2012
    Wij betalen € 5,20 per uur (bruto) aan de gastouder. Het bureau kost € 27,50 per maand.

Wij nemen twee dagen per week, 9 uur opvang af. Meestal komen we op 54 of 63 uur per maand uit. Dit kost ons dus € 308,30 of € 355,10 per maand. Maar dan krijgen we nog wel een deel terug van de belasting. (Dit is gewoon elke maand evenveel. Je moet dus even goed kijken hoeveel uren je op jaarbasis zult afnemen en dat dan delen door 12.)

----

Toevoeging: wij geven wel alles mee. In zijn luiertas zit dus eten en drinken, luiers en billendoekjes. Ik geloof dat de gastmoeder tussen de middag wel thee zet, maar dat drinkt onze zoon niet. Verder moet je alles zelf meegegeven.

Deel Deze Pagina