Hoi Dames! Even een vraagje, kan het niet vinden hier namelijk. Ik heb voor deze cyclus voor het eerst de cb digitale ovulatietesten besteld (roze). Nu las ik in de bijsluiter dat je met deze 1 x per dag met ochtendurine moet testen. Met de strips moet ik 2/3 keer per dag testen om mijn piek te vinden (of vond deze helemaal niet). Meestal was die s’avonds het donkerste. Het lijkt me heel fijn om geen streepjes meer te bekijken, maar zal ik mijn piek er wel mee vinden? Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik ze alleen in combinatie met de goedkope streepjestesten. Zodra die oplopen pak ik de digitale er bij
Ik zou strips gebruiken (liefst z&k of sensitest) en bij donkere streep de cb ter bevestiging doen. Als je een korte piek hebt (zoals ik) ga je je ei met 1 x per dag de cb met een beetje pech niet vinden. Dan test je je zelf arm doordat je maar door blijf testen maar heb je gewoon je piek gemist. Ik vind de roze cb echt behoorlijk "streng". Bij deze testen gaf hij echt bij de test van 04-02 om 21:30 pas een smiley. smiddags nog niet(terwijl die test vers in mijn ogen echt wel positied was) en 05-02 sochtends ook niet meer. Als ik dus alleen sochtends zou testen. Zou ik hem die ronde niet gevonden hebben.
Omdat ik een gierige Hollander ben en die van cb veel te duur vind om mee te testen vanaf mijn laatste dag menstruatie. Ik test dan eerst met die hele goedkope testen van de action ( of de gewone van sensitest) tot ik een oploop zie en dan pas set ik de cb in. Ik kan het af met drie strips van de cb terwijl als ik alleen die zou gebruiken dan kost me fat tussen de 20 a 30 euro per maand. En dat geld geef ik liever uit aan babykleertjes
Ik had nooit knaller met van die dipsticks... Heb toen cb ovutesten gekocht (die de 2 meest vruchtbare dagen vind)... Ik had precies op cd 14 smiley, wat tevens ook meteen me ei was (gezien via temp)... Ze zijn duurder, maar ik vind ze zoveel beter... Nu vind ik me ei EN ik hoef geen streepjes te turen (die bij mij toch niet knal werden)....
Jep, hier ook meestal 3 digitale cbs per ronde. Tegenover vaak zon 15 stripjes. Je kan bij de digitale ook wel de streepjes zien maar als ik dan dagen achter elkaar een negatieve cb heb van zo'n 2,5-3 euro per stuk, vind ik dat echt zonde van mn geld.
Haha heel begrijpelijk! Als ik net zoveel moet testen als met de strips verwacht ik dat ik 5/6 testen per maand kwijt ben. Ik begin altijd op dag 10, niet direct na men menstruatie.
Ik zou het gewoon eens een ronde proberen met de action testjes ( die knallen bij mij van een lichte streep naar positief binnen 48 uur) en daarnaast ter controle je clear blue.
Ik gebruik er 4 a 5.... maar mijn menstruaties liggen ongeveer wel gelijk... Ik doe met een doosje van 20 ongeveer 3/4 maanden...
Ben dan wel benieuwd welke dipsticks je dangebruikte. En dan zou je eens een dipstick moeten doen met het zelfde plasje als waarmee je een smiley had. Zie hier soms zulke vage merken ovus met hele lichte streepjes. Ik zweer bij de zwanger & kids.
Ja vanaf de laatste dag menstruatie. Mijn piek was de laatste cyclus al op dag 20. Als ik op dag 11 was gaan testen had ik geen eisprong gevonden .
Zo doe ik het inderdaad ook, mijn cyclus schommelt tussen de 26 en 32 dagen en begin op dag 10 met testen.
Nee, Ik had op cyclusdag 10 al mijn LH piek. Een dag later was mijn ovulatietest negatief. Als ik dus op cyclusdag 11 was gaan testen had ik gedacht geen eisprong te hebben gehad want ik zou geen LH piek gevonden hebben